spg. til frank andersen
jeg overvejer at anskaffe mig en t2 fra 72. Den er på hvide plader, og jeg kunne godt tænke mig at få den på gule plader at økonomiske hensyn. Hvordan gøres det? Jeg er henvist til motorkontoret til synshallen, så du må da være den rette
Ud over at den skal indrettes som varebil og registreringssynes, tror jeg du skal spørge toldvæsenet. Jeg ved faktisk ikke om det kan lade sig gøre. jeg har aldrig været udsat for det.
Jeg skal prøve at vores tekniske hotline
Hvad er det for nogen økonomiske fordele der er ved det ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
vægtafgiften repræsenterer jo en væsentlig forskel om den er på hvide eller gule plader. Jeg havde en t3 også fra 72 og den kostede 3000kr årligt i vægtafgift, og det er mere end jeg vil betale for at kunne køre bus et par dage om året
Nu ved jeg ikke lige hvad en t3 er for noget, men skal jeg undersøge om man kan gå "tilbage" eller er det bare snak ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
t3= vw type 3 fastback fra 1972
Hvis du gider undersøge det ville det da være fint....hvis det er for meget arbejde så ringer jeg selv til toldvæsnet på mandag.....det var nu mere hvis du lige havde svaret ved hånden. Men det er bestemt ikke bare snak- bilen er jo som sagt en '72 model, så der går jo lige lidt år før den kommer på veteranafgift, så den vil jo være ganske dyr at have på hvide plader indtil da, så kunne den konverteres til gule plader (så jeg kunne spare lidt på vægtafgiften) uden de helt stoere armbevægelser så ville det være at foretrække- kan du se hvad jeg mener??
Jeg har lige talt med en i tlf. der ikke roder med andet end gamle type2.
Han siger det ikke kan lade sig gøre. Det er et toldspørgsmål og det ville svare til at du skal have afgift tilbage. Vi er 99% sikre. Men du skal spørge tolderne.
Han siger også at du skal også passe på ikke at blande tingene sammen. Vægtafgiften på en varebil afhænger af totalvægt og på en personbil af egenvægt.
Alt sådan noget aner jeg ikke en skid om, men det er nok rigtigt når han siger det.
Alt det med priser og afgifter osv. er ikke noget vi skal rådgive om. Jeg mener også at hvis folk roder med at importere brugte biler osv. Så må de sætte sig ind i reglerne. Så skal jeg nok kassere bilerne
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hæ hæ hæ ja det kan jeg da godt følge dig i......... det kunne være jeg skulle kontakte motorkontoret og høre hvad det egentlig vil kost at have den på hvide plader..........skide irriterende at der skal være så mange regler....og ikke mindst undtagelser og tillæg for hver regel.
takker for hjælpen.
Hvis ikke du ejer den. Hvorfor køber du så ikke en på gule ?
De er ofte også i bedre stand. De er jo så gamle at de engang skulle synes hvert år.
Hvidpladebilerne stod aktid bare og rustede op.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Frank ved du sådan lige hvad der er af regeler for at bygge campinindretning i henholdsvis gul / hvidplade-biler??
//Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
fordi den skulle være i rigtig god stand (skal først se den med egne øjne idag) og prisen er særdeles fordelagtig......særdeles
Hej, blev lige interesseret og undersøgte selv satserne, da jeg også kører type 2:
Personbil 3760kr/år
Varebil u 2000 kg totalvægt 1810kr/år
Varebil u 2500 kg totalvægt 3410kr/år
Varebil u 3000 kg totalvægt 3760kr/år
- så hvis du kan få den registreret til 2000 kg totalvægt eller derunder, er der 1950kr sparet om året. Ellers er det ikke rigtig besværet værd. Spørg én af gulplade-type2'erne herinde om totalvægten på sådan et skrummel ;-)
Angående campingindretning, er de fleste (alle?) campere jo registrerede som personbiler så hvis man bare kan kigge ud af vinduerne og ikke får indretningen i nakken når man bremser er det i orden. En varebil er beregnet til - ja, varer... så der må ikke være noget fastmonteret campingudstyr i "kassen", men ingen kan jo forhindre dig i at have løse madrasser, klapstole, køleboks og den slags liggende deromme.
på nyhedsgruppen dk.fritid.bil (find under grupper på Google) er der forresten tit spørgsmål og svar om sådanne emner, så prøv også dér.
Ja men der vanker afgift hos tolderne når du nedsætter totalvægten under de nævnte grænser. Altså hver gang du går ned under næste hele 1000 så skal du omkring toldvæsenet
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
oki så løst regnet koster det 2000kr mere om året at have den på hvide plader med campingindretning, frem for gule plader og ingen indretning!!!!!! så ville det da være oplagt hvis man kunne skifte til gule plader..........jeg ved jo godt at det kræver lidt at gå fra gule til hvisde plader i forhold til afgift og andet, men omvendt burde da ikke besværligt.....
men hvor er det mest oplagt at kigge på bilen efter rust...jeg kender ikke så meget til t2 så det ville være fint hvis nogen kunne ridse op hvor man skal kigge efter rust, samt evt. andre sygdomme