Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  lade lampe lyser ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) lf-kasseren Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der nogen som har erfaring eller en løsning på hvorfor min lade lampe lyser engang imellem - oftets hvis bilen har stået stille i et par dage? Bilen starter fint og efter ca. et kvarters kørsel kan lampen gå ud! Men jeg har også været ude for at den ikke er slukket, og at bilen ikke har kunnet starte ved næste tur pga. afladning af batteriet!

Det skal lige nævnes, at det er en org. 12 volts dynamo og der har aldrig været problemer før for ca. 1 år siden. Jeg har dog for et par år siden skiftet kul på den og der er også sat et nyt relæ på nogen lunde samtidigt.

Håber i kan hjælpe mig med at finde fejlen :?: :idea:

Mvwh Michael
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg brugte søgefunktionen, søgeord: "dynamo lade", og det fantastiske vwnet fandt lynhurtigt 3 andre indlæg hvor vi har diskuteret det samme..

Jeg skrev hvordan jeg selv fejlfinder dynamoer her:
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5844&highlight=dynamo+lade
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) lf-kasseren Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg siger tak, jeg prøver det med de 2 ledninger...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis man kobler laderelæet fra og starter motoren.
Hold så en stelledning på DF, så skal man på D+ kunne måle 4x dynamoens normale volt, altså 24 eller 48 volt. Uden stelledningen skal den vise 2-3 volt. Det er magnetisme i spolerne. Hvis den ikke gør det kan man remagnetisere dem ved at tage kileremmen af ( med slukket motor ) og holde en plusledning på D+. Så skal dynamoen i øvrigt også køre, gør den ikke det er den defekt.
På med remmen igen og se om den så giver de førnævnte værdier.
I dit tilfælde med en periodisk fejl vil jeg tro det er kullene der sidder fast, i klemme, eller andet eller relæet er defekt og endelig selvfølgelig en dårlig forbindelse på starter, batteri osv.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.