reduktionsventil der sidder fast,
hvilke porblemer kan det medføre, i værste fald ??
Er det noget med at mine lejre & måske stempler+ cylender kan have taget skade ??
For min motor kan gå i tomgang , men den kan ikke tage nogle snoninger mere ??
sidste spørgsmål: hvordan F...... får jeg den ventil løs igen ?
På forhånd tak BennyB
Nej dine reduktionsventiler burde ikke have noget at gøre med snoninger. Jeg går ud fra du mener omdrejninger.
Kun hvis du har haft haveri, med sprængte slanger, filtre eller andet, og her kørt motoren tom for olie, måske fordi din olietrykslampe ikke virker eller dit trykur er for langsomt.
Ventilen må du prøve at få fat i ved at bukke et stykke kraftigt tråd i et U og så se om ikke du kan få det stukket op og kile sig fast inden i stemplet. Pas på ikke at ridse boringen den sidder i !
Har du set at stemplet sidder fast ? og i så fald, hvorfor starter du så din motor før du har løst problemet ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
jeg ved ikke om det er reduktionsventil der sidder fast, men den har trykket pakningen ud to gange, så det er jo nok det. jeg trode første gang at det var mig, der måske ikke havde spændt olie filteret godt nok. men efter at den gjore det første gang er den begyndt at køre dårligere og dåligere og nu kan den stort set ikke køre ???
alt omkring tæning , tøndrør er skiftet ud, men der hjælper ikke det mindste, så jeg er bange for at jeg må tage den ud og skille den af igen
Har du kørt uden olie ?
Har du taget en kompressionsprøve ?
Stort set ikke køre ? Klemmer den ?
Man tager jo ikke bare en motor ud og skiller den ad. Det er da altid med fare for at ødelægge et eller andet.
90% af det der får en motor til at køre er jo skruet udenpå motoren.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
ja ser du konen har mulig vis kørt 50 meter efter den har smit oilen !
Ja og kompressionsprøven viste mellem 7 & 8 men den har jo heller ikke kørt 100 km. i nu.
der er nye 044 topstykker på, og nyt cylender sæt på, ny knast, nye lejre
Det tyder på at der noget i olie filteret der er rystet løs, hvilke olie filter vil du anbefale ? jeg køre med olie filteret ved siden af remhjulet ?
den kan gå i tomgang, men den vil næsten ikke tage gas, lyder af H.. til
For tusindvis af kroner nye stumper, og så lader du andre end dig selv køre i den før den er ordentligt gennemprøvet, justeret, nulret og kælet for ? i sådan et tilfælde er det ligegyldigt hvilket oliefilter du bruger. Det hjælper heller ikke at prøve at købe at bedre filter. Hvis du ikke kører med noget som det VW bruger så giver det problemer. Store oliepumper, stramme reduktionsfjedre osv.
Det er jeg ked af jeg kan ikke hjælpe dig, hvis du ikke ved hvad den gør. Jeg kan jo blive ved at spørge når du ikke vil svare.
Ad helvede til ? Er det mekanisk eller skyder og hoster den ?
Da jeg lavede type1 motorer brugte vi bare at oliefilter til en Opel. Men der kørte vi også med org. fjedre, oliepumper osv. Det andet blev vi trætte af.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
ok hvordan går den: den lyder lidt som om det er tændningen, men da den står som den skal vil jeg tro (ca 7.5 grader før top) og jeg har skiftet ALT ud, og taget et tændrørs kabel fra af gangen og den går ned i omdrejninger på alle 4 cylender, syntes ikke den skyder, men hvis man køre lidt i den, så hakker og proster den ??
Har haft skilt min karb. og den er fin, der er ingen af kanalerne der er lukket eller andet ejg kan se.
Tjækket at den ikke får falsk luft, og det mener jeg ikke den gør.
Selve motoren drejer fint rundt, når man gør det mend en nøgle såå jeg ved sku ikke rigtigt.
Ja jeg har hårde ventil fjeder i. 009 strømfordeler
jeg køre med et olie filter der hedder : FRAM PH 966B og det er ikke godt nok, er der nogen der har navnet på et bedre
Det var ikke ventilfjedre jeg mente. Det var fjedre i reduktionsventilerne.
Har du selv bygget motoren ?
Har den kørt fint ?
Hvad består den af ?
Det er ligemeget hvad filteret hedder. Hvis du vil have et filter der har en chance for at holde til en motor der har for højt olietryk, så skal du købe et Fram HP1 eller tilsvarende. Kan du læse mellem linierne ? DET ER IKKE DIT FILTER DER ER D
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
8) Hvis det er en nybygget motor med ny knastaksel, så må du ikke køre den til med hårde ventilfjedre. Så æder den knasterne, og ventiltimingen går fløjten.. Måske det er problemet med den dårlige gang?
Hvorfor den har smidt olien... Det har jeg ikke lige noget bedre bud på end allerede nævnt...
ja jeg ved at det var to problemer jeg havde: Olie spild & dårlig tomgang
Det første problem håber jeg at kan udbedre ved at sætte et bedre olie filter på.
det andet håber jeg også at jeg har fundet.!
Og jeg takker for hjælpen
Hilsen BennyB