Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bagtøj 1302 rustet??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Blob Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har lige skildt en 1302 ad. Den havde stået stille i meget lang tid.
Nu har jeg så lige et spørgsmål: I hver side af rammen er hjul ophænget skruet fast med 3 skruer. Skal røret som går ind i stellet side fast?? er det rusetet fast eller sidder der noget som holder det fast som jeg har over set??

Mvh Jakob
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvilket rør?
Hvilket stel ?
De bageste svingarme er boltet ude ved hjulet og inde på rammen ved torsionsrøret. Du skal bruge en 17mm. unbrahco.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:11a5809ca3="Blob"]Jeg har lige skildt en 1302 ad. Den havde stået stille i meget lang tid.
Nu har jeg så lige et spørgsmål: I hver side af rammen er hjul ophænget skruet fast med 3 skruer. Skal røret som går ind i stellet side fast?? er det rusetet fast eller sidder der noget som holder det fast som jeg har over set??

Mvh Jakob[/quote:11a5809ca3]

Hvis du med de 3 skruer mener der hvor IRS armen er skruet fast på torsionsfjederen ???.

Har du fjernet "torsionsdækslet". Det sidder fast med 4 bolte, og er med til at holde torsionsstaven på plads. Den sidder inden i "et rør", for nu at bruge det udtryk som sidder fast på bunden.

Torsionsstaven kan tages ud men selv med alle ting løsnet, så sidder den godt fast
(permalink) Blob Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Den arm som jeg mener er den som I kan se på billedet.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Som den er der skal den bare "lirkes" af med et par dækjern eller store skruetrækkere.
Pas på fingrene når den smutter ud over kanten så smækker fjederen den ned.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er fjederpladen du her viser. Hvis du lige vipper den ud fra den anlægsflade den presser ned på (med et dækjern f. eks.) så kan du hive enten hele toisons-stangen ud med fjederpladen på eller også får du kun fjederpladen af og må så pille toisionsstangen ud bagefter.

MVH. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) Blob Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Vil det sige at der sidder en fjeder i i røret??

Er den meget stram?? Hvis den er kan man så overhovedet få den tilbage på plads igen når man først har haft det skildt ad??
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) [quote:6ccbb53d06]Vil det sige at der sidder en fjeder i i røret??
[/quote:6ccbb53d06]
Ja, hvor skulle den ellers være... :wink:
Det er jo en "torsionsfjeder" som faktisk bare er en lang stav, som virker som fjeder når den bliver vredet.

Du kan sagtens skille det ad og samle det igen.. Det gør man også når man sænker sådan en bil. Så flytter man bare fjederpladen et hak eller to.. Men det kan godt være noget stramt at få samlet igen, specielt med nye gummibøsninger..
Og som Frank siger så slår fjederpladen ned, og der er altså knald på! Så få fingrene væk eller sæt en donkraft under. Du skal iøvrigt også bruge donkraften når du samler det..

Sæt i værk! :D
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.