Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Vwenturi på bobbel

Tags:
No tags yet.

(permalink) -Mikkel- Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hej alle.

Som newbie vw ejer har jeg ikke selv meget at have skulle sige, men min far, der er ingeniør, har nu længe hørt på min fablen om modificering af min(nu: mine) vwere....i kender det ..bla-bla-bla- jeg skal ha 2.7 l t4, vent. skiver, GB 5 Spd., osv osv. een dag....

Vi snakkede om "handling" og han, træt af at høre om det "sædvanlige gejl" , foreslog at vi lavede een venturibund til min 65er (selvfølgelig efter at den store motor blev smidt i (den jeg aaldrig får råd til:-))), ændret den til balljoint forbro osv. osv.

Hvad er det så?....hmmm, se den nyeste Ferrari Enzo...340 km/t uden brug af store vinger/spoliere osv...benytter venturier i bunden. Luft"kanaler", eller hvad man skal kalde dem, der suger bilen til vejen i takt med højere fart.

Min fars konkrete forslag, udtænkt på 2 min. foran tv-avisen, var at monter een velgennemtænkt fiberbund i den rigtige form på undersiden af bobbelbunden.

Hans forslag var noget i retning af, at der skulle "bule" et stykke ned ved rammehovedet eller der omkring, der derefter skulle gå op miod bunden af bilen og mødes med den "rigtige bund" på et nærmere defineret sted mod bagende. Dette skulle skabe et sug mod vejbanen a la een venturi.(Kræver div. ingeniørd-beregninger)

Ok, en masse snak men, nu er jeg jo blevet nysgerrig...er der noget om snakken...mon det vil virke?

Og i hvilken grad?

Og mon ikke man skal have 200 HK før man vil kunne drage nytte af det?

Vil det være spild af tid at sætte den gamle i sving med at kigge nærmere på projektet? (han vil sikkert heller bygge videre på sin båd:-))

Any comments are welcome!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ideen er da sjov, men vil nok koste noget topfart. Det var da langt nemmere at bygge bilen om til 356-kopi. Det ville løse mange af de problemer en type1 har med stabilitet ved høj fart. (160 km/t og derover)
Den har vel ikke problemer med "handling" Altså styrevillighed, kurvekørsel og den slags.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Ja fed idé. Det burde vel lade sig gøre at finde ud af det, men det kræver selvfølgelig masser af beregninger.. Og prøver... Men som du selv nævner så skal bilen nok være MEGET hurtig før det giver nogen mærkbar effekt! :?
Men prøv det dog! Det er ihvertfald ikke set før, og det kunne jo være fedt at være først med noget nyt! :D
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.