Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvorfor tøver min bus i accelerat

Tags:
No tags yet.

(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hello

Min bus som er udstyret med en mexico 1600 dp, standard opsætning, dog med dual quiet pack potte har en lidt irriterende tendens:

Når jeg accelererer fra stilstand og gir den lidt frisk pedal, så sker det ofte at den tøver/hakker i det, indtil jeg kommer op i omdrejninger, derefter kører den fint. Hvis jeg sniger den op i fart mærkes der ikke noget.
Jeg må indrømme at jeg kun har skiftet platiner/stillet tænding og stillet ventiler før jeg smed motoren i bussen. Så jeg har tænkt mig at checke den igennem i aften.
Er det karburatoren der kan tænkes at stå for fed? Tændrørene virker noget sorte.
Er der en der har en god karburatorgrundindstilling i forbindelse med Dual QP (eller er det det samme uanset pottevalg.)

Og nu vi har gang i tasterne:
En anden ting jeg har lagt mærke til er at den ryster lidt hvis vejen hælder opad, ikke nedad.
Den er slammet med Straight Axle og droppede spindler.
Er det vægtfordelingen der spiller ind. Den er pt 1-1,5 cm højere foran end bagi, (skal snart justeres med højere bagdælk/lavere fordæk..helst lidt rake)
Ellers er kombinationen kanon, kører så meget mere "smooth" end standard gearkasse/reduktions bokse

hej fra Ronniedrengen
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
en citronmåne på at det er din accelerationsdyse..!

Skru toppen af karburatoren af med de 5 små skruer (lad den bare sidde på motoren)

så kan du se et messingfarvet "bruserrør" der peger ned mod spjældet

Vip det op med en skruetrækker, blæs det igennem med trykluft så der er hul igennem, sæt det i igen, og check at der står en fin stråle benzin ud af det når du giver gas

saml det hele igen

-det tager 5 minutter
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Eller også er det simpelthen karb. der er slidt i gasspjælds akslen.. det var det ved min 1600 SP motor.... jeg købte ny karb. og den har aldrig kørt bedre. Tjek akslen for slør... eller sprøjt lidt olie omkring akslen, og se om den suger det ind !
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hello igen
Tak for hurtige svar..rart med en online manual

Jeg tog karburatoren ud (det er nemmest på en slammet bus, at arbejde inde i motorrummet giver nærmest rygproblemer) og rensede den i acc dysen
Og det ser ud til at hjælpe. Den trækker mere rent fra bunden.

Jeg har dog også indstillet blandings forholdet, da den rigtignok var meget fed i det.

Lige præcis den har karburator virker som om den er lidt mere fast i det end en anden lignende karb jeg har på en anden 1600 dp. Det er lige præcis gasspjælds akslen der godt kan virke slidt.

Er det en Bocar karburator du har købt Rasser, kunne være sjovt at høre lidt mere om dem, hvis det var.
Sidst jeg fandt en forhandler af Solex ville han have 3000.- for en pict34-3
Til de penge er indsprøjtning eller dobbelte karb jo sjovere.

Er der nogen der ved om man skal indstille karburatoren igen(mere benz ? ) hvis man swapper imellem standard potte og feks Dual quiet pack potte.. det føles jo som om der er mere flow i en Dual..den lyder hvertfald klart bedre..

her er lige en link med tips om grundindstilning af karb:
http://www.geocities.com/MotorCity/Lane/1970/34pict3.html

hej fra Ronnie
(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
jeg kan ikke huske hvad den hed... men Kitogbuggyservice sælger dem til omkring 1400.... og det virkede i hvert fald... muligvis var det en bocar .. men ved det ikke ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Toft Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har samme problem, og har prøvet de forskellige råd, men det kører ikke helt som det skal, den tøver satdig.
Jeg kom til at tænke på, passer en Solex 30 pict 4 på en 1600 motor???

MVH Toft
(permalink) Toft Member
Skrev for 20 years siden | | | |
er der ikke nogle der kan svaret til spørgsmålet ovenover.....? :(

MVH Toft
(permalink) bugservice Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej
først skal du chekke at ac dysen sprøjter bensin i samme øjeblik at du giver gas, kan just. på siden af kaburatoren og at det er en ren stråle er du helt sikker på at den er renset, hvis dette ikke hjælper kan du dyse den lidt op i hoveddysen ca 135 mange køre med en 122 og det er ofte for lidt
mvh Dennis 44443400
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) bugservice Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ps det hjælper også at sætte tændningen til 10 grader før top
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk

Reply

You must log in to post.