hello
Min bus som er udstyret med en mexico 1600 dp, standard opsætning, dog med dual quiet pack potte har en lidt irriterende tendens:
Når jeg accelererer fra stilstand og gir den lidt frisk pedal, så sker det ofte at den tøver/hakker i det, indtil jeg kommer op i omdrejninger, derefter kører den fint. Hvis jeg sniger den op i fart mærkes der ikke noget.
Jeg må indrømme at jeg kun har skiftet platiner/stillet tænding og stillet ventiler før jeg smed motoren i bussen. Så jeg har tænkt mig at checke den igennem i aften.
Er det karburatoren der kan tænkes at stå for fed? Tændrørene virker noget sorte.
Er der en der har en god karburatorgrundindstilling i forbindelse med Dual QP (eller er det det samme uanset pottevalg.)
Og nu vi har gang i tasterne:
En anden ting jeg har lagt mærke til er at den ryster lidt hvis vejen hælder opad, ikke nedad.
Den er slammet med Straight Axle og droppede spindler.
Er det vægtfordelingen der spiller ind. Den er pt 1-1,5 cm højere foran end bagi, (skal snart justeres med højere bagdælk/lavere fordæk..helst lidt rake)
Ellers er kombinationen kanon, kører så meget mere "smooth" end standard gearkasse/reduktions bokse
hej fra Ronniedrengen
Min bus som er udstyret med en mexico 1600 dp, standard opsætning, dog med dual quiet pack potte har en lidt irriterende tendens:
Når jeg accelererer fra stilstand og gir den lidt frisk pedal, så sker det ofte at den tøver/hakker i det, indtil jeg kommer op i omdrejninger, derefter kører den fint. Hvis jeg sniger den op i fart mærkes der ikke noget.
Jeg må indrømme at jeg kun har skiftet platiner/stillet tænding og stillet ventiler før jeg smed motoren i bussen. Så jeg har tænkt mig at checke den igennem i aften.
Er det karburatoren der kan tænkes at stå for fed? Tændrørene virker noget sorte.
Er der en der har en god karburatorgrundindstilling i forbindelse med Dual QP (eller er det det samme uanset pottevalg.)
Og nu vi har gang i tasterne:
En anden ting jeg har lagt mærke til er at den ryster lidt hvis vejen hælder opad, ikke nedad.
Den er slammet med Straight Axle og droppede spindler.
Er det vægtfordelingen der spiller ind. Den er pt 1-1,5 cm højere foran end bagi, (skal snart justeres med højere bagdælk/lavere fordæk..helst lidt rake)
Ellers er kombinationen kanon, kører så meget mere "smooth" end standard gearkasse/reduktions bokse
hej fra Ronniedrengen