Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  kan jeg sænke min typ1 inden &quo

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Da jeg først skal til endelig afgiftsvurdering d. 14. oktober, ville jeg bare lige høre hvad jeres erfaring er med hensyn til det..... Jeg skal jo have sænket den igen (har hævet den før syn) og have monteret mine fine fælge på igen.... men er det en god idé at gøre inden afgiftsvurderingen ????

eller skal jeg vente (kan næsten ikke vente)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) frederiksen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hej Rasser

jeg var til vurdering med min 60er, som var sænket og med brm fælge.
der var ingen problemer i det.....
men men det skal siges at : vurderingen på en t1er er jo som veteran,
derfor billig afgift....
så en emsig vurderings mand kunne vel godt nægte den veteran status...
men så sig bare at du ikk kan li at den er uorg. du skal ha den lavet om
til org. det gjorde jeg og der var ingen problemer i det.....

good luck

Lars
(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
okay... ved ikke helt hvad jeg gør endnu

Er der ikke flere der har erfaringer med dette ???

Jeg kunne jo evt. også bare køre sænket og så med org. fælge ??

hvad er det værste der kan ske mht. vurdering.... kan jeg ikke bare forklare at jeg gerne vil have den org. men endnu ikke har fundet de dele (fået råd til !!) der skal til for at hæve den igen... men at jeg selvfølgelig vil have den 100 % org.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
jeg har netop slammet min svenske bus med ca 9 cm(3,5").
jeg startede med bagenden og regnede med at mine droppede spindler (fra slammedpanel.com) ville ankomme hurtigt. Det gjorde de ikke, så jeg blev nødt til at sende den (min kæreste ordnede det) til vurdering (12/8) med en højde forskel på 8-9 cm. imellem bagende og forende. Og for at gøre det rigtig godt påkørte en taxa bussen den (9/8) så bagenden var noget smadret.
De kiggede noget på dyret og mente den var dybt ulovlig at køre rundt i, men ellers blev den gennemgået som alm. veteranbil. Til deres kommentar svarede min kæreste bare at den var under ombygning til original højde. Så nu venter jeg bare på et brev fra Told/skat.

Så kør den bare til vurdering slammet, jeg tror ikke hjulene har den store betydning, men du kan jo bare låne nogle org..så har du ikke det at tænke på. Det kan jo også være at dækstørrelsen kan give lidt højde.

hej fra Ronnie
(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Okay... jeg tror sgu jeg skal til at skru den lidt ned næste uge.... jeg tør jo knap køre uden for en dør som den ser ud nu. Det er godt nok ikke særlig kønt !

Problemet er så bare at der nok ikke er plads til org. dæk foran når den er maks slammet.. men pyt så må de nøjes med dem bag på.

tak for hjælpen
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.