startproblem (newbie)
min nyindkøbte type 1 1200 skal til service inden den skal indregistreres.
Jeg skal have den ned til Jan Koed på tirsdag den 9, så det ville da være rart hvis jeg kunne køre den derned (fra Kbh.)
Nu vil den ikke starte.
Startmotoren trækker fint.
Der er benzin og karb.sprit i tanken.
Ledningerne fra tændspolen til strømfordeler m.v. ser ud til at være godt forbundet.
Dog: Der er ingen ledning fra tændspole til automatchokeren....det skal der være ik? ...Kan det være det der er galt?
(Jeg er ret overbevist om, at der på denne bil længe ikke har været nogen ledning, idet den, hvis den var faldet af for nyeligt, vel burde ligge i motorrummet. Hvilket den ikke gør. Bilen startede fint for 1 md siden, (hvor det var væsentlligt varmere)...kan det have været årdsagen til at den har kunnet starte, men ikke kan nu?
Er der nogen, der har nogle gode ideer til hvad jeg skal gøre???
(og ja: jeg ved godt at jeg skla aflevere den til een prof. mekaniker osv.osv. men det er jo også det jeg prøver på :wink: )
Check at den sorte ledning fra ledningsnettet sidder på ben 15 på tændspolen, og lav så en ledning fra den hen til den runde "cutoff-ventil" på karburatoren (hvis der er en), og videre til chokeren
Cutoff-ventilen skal klikke højt når den får 12V
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
hey mikkel
hvor bor du henne? er det lidt tæt på holbæk/haslev kigger jeg sgu gerne forbi og hjælper dig. Evt ring til mig og måske vi kan klare det over telen!!!! 26492575
1000 tak begge!
Morten:..tak ...jeg piler ud og henter delene imorgen og prøver at montere det...og updater imorgen når jeg har forsøgt at fixe det!
Hendrixx: 1000 tak for tilbuddet, emn bilen står i min mormors garage i København :( . Lidt langt væk. Men måske jeg kan trække på dig senere, hvis jeg ikke kan få det til at virke......? (du skla selvfølgelig have noget for din tid :D )
-Mikkel-
dag 2: nyt forsøg:
undersøgte tændspolen nærmere. Ingen markeringer, heller ikke under neden. Jeg ved således ikke, hvilken, der er nr. 15 (motoren er renoveret....dress-up lort er der masser af, men ingen brugbar info).
Nå, men hvad værre er, da fjernede de tre skruer, der holder chokeren, da faldt den ud i 19 stykker. Knækket flere steder. Og jeg kan ikke se noget moteringssted til en ledning på "resterne"....
Men: praktisk talt skal jeg jo bare have den startet een gang. Den skal jo til service i St. Merløse. Så måske er der ingen grund til at kaste sig ud i montering af disse.
Måske, såfremt det er det der er galt, kan jeg starte bilen ved at aktivere chokeren manuelt? Vil det være et forsøg værd? ..og hvordan kunne jeg evt. gøre det?
what to do...what to do...
[img:7acc6afba7]http://muchos.co.uk/members/-Mikkel-/65er.jpg[/img:7acc6afba7]
Fra 15 på tændspolen går der en ledning ned til platinerne i strømfordeleren, så prøv at se efter det.
Jeg har før startet og kørt uden at automatchokeren har været sat til, så det sku ku la sig gøre.
den ledning fra strømfordeler til tændspole sidder så vidt jeg kan se rigtigt godt.
Ja, jeg ville egentligt også tro at den burde kunne starte uden autochoker...så er det jo nok noed andet der er galt.
Det skal siges at bilen har startet/kørt perfekt. Herefter tog jeg på ferie i 14 og nu lider den af omtalte problem.
Har du prøvet at trække den igang :?:
Eller med dieselstart :?:
8) Bare af med chokeren, og start den op! Bare sørg for at chokerspjældet står lodret, altså åbent.
Indtil den bliver varm skal du nok lige regne med at give lidt mellemgas for at den ikke går ud..
Prøv som nævnt med dieselstart, hvis den ikke vil.. :wink:
-------------------------------------------
Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.
Tjek evt. om der er spænding igennem spolen med noget måle grej eller en pære
-------------------------------------------
Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.
....så er vi kørende igen....JUBII! Takket være Vwnettets brugere. Super!!!
Med lidt besvær fik jeg skubbet bilen igang.
Men tak til alle vwnettets brugere for de gode råd!
/ -Mikkel-