Kickstart af bremsesystemet
Så kom dagen hvor bilen(Type 1) skulle samles igen...hurra...
Der var indkøbt og monteret en helt ny hovedcylinder, kobberslanger og bleeding nippels(Hvad hedder de på dansk?).
Vi var to mand der skulle til at Bleed the brakes, men lige meget hjalp det, vi startede som man skulle med højre bagdæk, venstre bagdæk, højrefordæk og til sidst venstre fordæk.
Men der var stadig ikke tryk på pedalen, alle kobberslanger er tjekket for lækage...
Hjælp os....
nu er jeg ikke helt sikker på hvad du mener,hvis du ikke kan få tryk på systemet så ville jeg starte med få hoved cyl.til at give tryk ,ved at hælde vædske på ,så pille røret af og holde for hullet og pumpe stille og roligt så skal der komme tryk på ,hvis der ikke kommer tryk, er den gal med hoved cyl,der efter ,ta et hjul af gangen, igen pump stille og roligt til der kommer tryk ,eller noget der ligner tryk så åbn luft skruen og der vil komme en masse luft ,der kan godt gå længe inden der kommer vædske, tjek hele tiden beholderen, da det er meget let at køre den tom og så er man lige vidt,hvis alt er nyt skal du nemt kunne få det til at virke med lidt tålmodighed
jpwest
Well, har forsøgt det du skriver bortset fra det med at holde for hovedcylinderen, kan du beskrive dette. Det er en helt ny Brax cylinder hvis det hjælper noget.
Du skriver Westjylland, hvor i Westjylland er du?
Det er en selvfølge.... men når man fejlsøger gælder alt jo.
Når man udlufter skal man jo huske at holde pedalen i bund når udluftnngsskruen strammes igen. Det har i garanteret også gjort, men det kunne jo være....
MVH. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
Nopes, men det gjorde vi nu og nu kan man pumpe bremse bilen, tak Jesper. De bøger jeg har siger man skal slippe bremsen langsomt inden man strammer skruen til udluftning.
Vi kan altså pume tre gange nu så bremser bilen hvad betyder det?
nu ved jeg jo ikke om din bil er med 1 eller 2 kreds bremser
men skru det første rør af ,der går fra hoved cyl.det sidder sandsynligvis på en samler,hæld vædske på hold for røret og pump langsomt,man vil så mærke der kommer tryk på,hold pedalen i bund skru røret på igen, man kan så begynde udluftning på normal vis dvs. på hjulcyl,selv gør jeg sådan 4-5 hurtige pump og så holdes pedalen i bund åben for luft skruen og der vil komme luft evt lidt vædske luk skruen igen gentag igen, vidre til næste hjul hold hele tiden øje med beholderen da det er surt hvis den løber tør , spildt arbejde
jeg bor i tarm men opholder mig mest i ribe :)
jpwest
hvis i skal pumpe 3 agnge før bilen bremser så er der stadig luft i ,det der med at slippe bremsen med åben luftskrue dur bare ikke,så står systemet jo åben og den luft du lige har lukket ud bliver bare suget ind igen,men ser ud som om i har liv i bremserne såå i får det nok til at fungere,selv lufter jeg ud igen efter1 dag da der godt kan samle sig lidt luft igen
jpwest
Well, jeg takker og bukker mange gange, det lader til at virke...
Fandt dog en defekt udlufter så nu skal jeg have fat i en til baghjulet, og gerne to da den anden ikke har det for godt.... Ligger du inde med et par til baghjulet jeg har to ekstra men det er til forhjulet og baghjul har ikke samme størrelse på udlufterne hulk og snøft....
Jeg er i Hvide Sande lige nu, så der er evt. ikke langt til Tarm og Ribe hvis du har et par stykker liggende...?
Jeg går ud fra at du har justeret bagbremserne .Ellers kan man jo lige trække håndbremsen så bakkerne ligger ud til tromlen, så finder man ud af om pedalen er blød. Hvis du pumper 3 gange og pedalen så bliver hård er der ikke luft i systemet, bliver den derimod ved med at være svampet er der jo luft.
MVH. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
HEJ RUMMAND
hvis jeg havde måtte du godt få dem ,men har ikke noget på lager til vw pt,men mon ikke der er nogen herinde der har
jpwest
Tak jpwest,
Jeg må vente til mandag og smutte en tur til Ringkøbing, og snuppe et par der.