Jeg har arbejdet lidt i min tændning idag,min platiner har drillet mig et stykke tid,så nu har jeg sat en ignitor i min 009 fordeler,min tændspole er en blå bosch,men jeg har lige fået at vide at jeg for ikke noget ud af min eletronisk tændning hvis jeg ikke motere en ignitor tændspole også den skal nemlig have mere pover en platiner,er det rigtigt at jeg ikke for noget ud af min ele.tændning med den tændspole jeg har nu.
motoren er en 1914 m.041top,284knast, 2 36mmidf.
Jeg har læst frank A indlæg under FAQ hvor du beskriver tændning,det er bare super godt,jeg glæder mig til du skriver om hvad fordeler man skal vælge til sin motor,for den køre ikke så godt med den 009,skal man tage en 050 eller er den dyre maliry(kan ikke huske navnet) til 2500kr det bedste.
En ignitor skulle også virke fint med std. tændspole. Det der er vigtigt er at din tænding bliver styret præcist. Og der hjælper det at køre med noget andet end platiner.
Spolen er ikke vigtig. Den virker på en std. motor og på en tunet motor. Det gør platiner selvfølgelig også.
Din motor kan køre fint med en 009. Men måske kan der findes noget mere med en anden.
Min din motor kan udmærket køre med det du har. Hvis du har problemer er det ikke på grund af dit valg af stumper.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg har ellers også hørt at der er mere prover i en ignitor tændspole,jeg har end da fået fortalt,at der var en der kørt med en org.1300 motor med org. tændspole,han kørte alt hvad den kunne trække op af en bakke 125km/t så skiftede han til ignitor tændspole og kørt samme tur op af bakken alt hvad den kunne trække,og nu gik den 130km/t,er det bare noget snak eller er der noget om det,for så giver den jo faktisk motoren flere heste.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
Ja eller medvind.
Nej hvis std. tingene er i orden så vil det ikke gøre nogen forskel.
Man kan gøre så meget. Med en kraftigere spole kan man øge elektrodeafstanden i tændrørne til 1-1,2 mm. Så kan man måske lokke motoren til at lave det samme arbejde med lidt mindre dyser. f.eks gå fra 50 ned til 47,5 tomgangsdyse.
Eller måske kører den bare blødere ved kold motor. Men den store revolution skal man ikke forvente.
Det vil være mange bække små og næppe målbart i HK, mere i kørbarhed.
Det er også nok så vigtigt, men det er de færreste der giver sig tid til det. De vil bare ud og give noget gas. Så op i r.... med hvordan det kører.
Prøv at lægge mærke til det næste gang I er til træf. Hvor mange der kommer haltende på 2 og 3 cyl. Men de kan spille højt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:eae876b4fd="Frank_Andersen"]Ja eller medvind.
Prøv at lægge mærke til det næste gang I er til træf. Hvor mange der kommer haltende på 2 og 3 cyl. Men de kan spille højt.[/quote:eae876b4fd]
H
Kan man måle på en spole om den er ved at være slidt eller er i stykker?
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac?
http://duckshouse.dk