Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorproblem - man kan kalde det e

Tags:
No tags yet.

(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Davs.

Jeg har et skummelt problem med min motor. Kan ikke lige huske bloktypen, men det skulle være en std. 1300 motor.

Den har kørt fint i lidt over ½ år nu, og nu er den så begyndt at stalle.

Rent overordnet så drejer det sig om tomgangen. Når den står i tomgang, burde den være stabil. Jeg har så selv justeret carb'en da jeg samlede den for ½ år siden, og da var den rimelig stabil - den havde nogle underlige steder hvor det lød som om den faldt lidt i omdr. og så steg igen, men differencen var meget lille og over et længere tidsforløb - dvs meget lille antal omdr.

Anyway, nu gør den så det, at når jeg holder med snuden nedad (på en bakke eller lign), så går tomgangen længere og længere ned og på en 5% hældning tager det ca. 10-15 sekunder før den er gået fra std. tomgangsomdr. til den går i stå.
Holder jeg derimod den anden vej, med snuden op ad bakken, er der ingen problemer.

I følge min egen vurdering er der mange ting der kan være i vejen, lige fra benzpumpen, til olietryk, dårlig kompression, og meget andet, så hvis der er en der har prøvet dette problem før vil jeg meget gerne hører fra dig.

Hygge
/Partyman
(permalink) Buggy-mikael Member
Skrev for 21 years siden | | | |
SERVICE.[color=red:40b61c045d][/color:40b61c045d]
[color=#444444:40b61c045d][/color:40b61c045d]Evt.Svømmerhøjde.
Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Har du renset tomgangsdysen/dyserne kontrolleret platiner/kamvinkel, tændingtidspunkt, tændrør osv. osv ?
Hvis du har det vil jeg jeg tage luftfiltret af og kigge ned, med en lille lygte, og se om der kommer benzindråber ud fra hovedsystemet når motoren kører tomgang. Hvis der gør det er svømmerhøjden forkert. Eller rettere nåleventilen er defekt, for højden ændrer sig jo ikke bare sådan lige.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Undskyld Mikael, tlf. ringede inden jeg fik sendt mit svar.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Buggy-mikael Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:154b57db14="Frank_Andersen"]Undskyld Mikael, tlf. ringede inden jeg fik sendt mit svar.[/quote:154b57db14]Helt ok
-------------------------------------------
2292 6383
(permalink) partyman Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Frank:
Jeps... da jeg samlede carb'en fik den den helt store omgang. platinerne er fine, kamvinkel er et begreb jeg ikke lige har fået slugt endnu - kan du forklare det kort eller skal jeg fiske min bog op af olietønden og læse stoffet? tændingstidspunktet blev også tjekke og var helt i vinkel, tændrørene var nye dengang jeg samlede.

Jeg går ud iaften og roder med carben og ser om der er noget galt der...

Har i nogle andre ideer til hvad jeg kan tjekke så er jeg lutter ører - jeg kunne nemlig ikke finde så meget om carb'en i min pil-motor-fra-hinanden-bog.

/Partyman
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg synes også det lyder som noget med svørmmerhøjde/nåleventil; det er umiddelbart det eneste jeg kan komme i tanke om at der kunne blive påvirket af hvis bilen holder skråt...
Mvh Ole...
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
hvis det er en dobbeltportet 1300 så satser jeg en citronmåne på utætte indsugningspakninger.

-bare en fornemmelse..!
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) persson Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:c7570ce7e5="vwmorten"]hvis det er en dobbeltportet 1300 så [color=cyan:c7570ce7e5]satser jeg en citronmåne på [/color:c7570ce7e5]utætte indsugningspakninger.

-bare en fornemmelse..![/quote:c7570ce7e5]

:? Hva!!! Morten

Hvad er dit forhold til Citronmåner??? 8O 8O
Hvad siger din badevægt til det??? :twisted:

Persson :twisted:
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg spiser dem slet ikke, men de er hård valuta på VWNettet...!
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Partyman, jeg tror at det Frank mente var, at du skulle tjekke det hele igen inden du begyndte på at kigge efter fejlen andre steder. Selvom det hele var super tip-top for et halvt år siden kan der jo godt være sket noget med tænding, tændrør, dyser i karb'en osv. siden.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Jeg har en citronmåne mod Mortens, på at det er nåleventilen...
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply

You must log in to post.