Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tvivl!?!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mark S Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hi!
For ca. 10 år siden fik min baybus ny motor. Ifg. min mekanikker er det en 1200 cc pga. af den har en Solex 30 pict-2 carb. på. Men nu har jeg tjekket motornummeret og kigget på csp.de hjemmesiden. Der står motorer med B er 1600 cm. Mit motor nr. er 5640 B
Dvs. en 1600 cc. Så er spørgsmålet, hvorfor sidder der en 30 mm carb på? Plejer de ikke at være større til 1600 cc? Vil det så være muligt at montere en solex 36 pict, hvis den findes? Kan dette være grunden til den hakker når den kommer op omkring 100 Km/t? At den simpelet hen ikke får nok benz? er efter hånden ret forvirret!
Mvh. Mark
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
en "B" motor er en enkeltport 1600 og den kører kanon hvis den er sund og rask. Den har en 30 pict-2, en skøn enkelt karburator, som du IKKE skal overveje at udskifte med en 34 pict

Den (ligesom alle andre vwmotorer) har dog bogstavet før tallene i motornummeret dvs noget i stil med B123456 (5-6 cifre efter bogstavet)

Motornummeret sidder under konsollen til dynamoen hvis du er i tvivl.

Få din motor i topform, check nogle af indlæggene her på siden om tændingsindstilling, ventiljustering og fejlsøgning - så kører den sikkert kanon igen
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
prøv at skrue balndings skruen ½-1 omgang ud, og kør så ud og prøv om den stadig hakker ved 100 km/t. Hvis den ikke hakker efter det, så var din balnding indstillet forkert, det er derfor nødvendigt at du finindstiller den.

Du kan tydeligt høre hvis den stod for magert... så vil omdr. nemlig stige lidt når du skruer blandingsskruen ud..... prøv det !

Har selv haft sådan en motor du snakker om... den kører dejligt !! behold endelig den !
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
blandingsskruen styrer kun tomgangen og omdrejningsområdet lige over, det har stort set ingen effekt ved fuld gas eller 100km/t
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Mark S Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Mangler bare at tjekke ventilerne så er den i topform. Platiner er udskiftet og kordensator virker også fint.
Læste på vintagebus.com om de forskellige motorer. Den skulle vidst have 0 grader før TDC. Dette afhænger de individuelle motorer, ikk? Gad vide om mekanikkeren vidste det da han indstilte den? Han har selv en 51 og 54ér, så han burde vide det. Han sagde også at motoren gik rigtig fint, men det irriterer mig bare, at den begynder at akke når den blir varm ved ca. 100 km/t
(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
morten... jeg har lige oplevet at det havde en effekt.. derfor skriver jeg det !!


Da jeg hentede min 62´ i sverige havde den samme tendens til at hakke lidt i det når man kørte over 100 (eller noget i den stil)... da jeg så endelig havde fået kørt den hele vejen hjem, tog jeg en skruetrækker og drejede blandingsskruen ca ½-1 omgang ud, og omdr. steg... herefter justerede jeg den mere præcis, og efter det har der ikke været nogle problemer med at den hakker el.lign.

Det skal dog siges at det er en org. 1200 med en 28 pict.

Det kan jo være meget tilfældigt.... at den holdte op samtidig med at jeg indstillede blandingen.... men hvordan/hvorfor ????

Jeg forstår det ikke.... vil det sige at blandingsskruen kun indstiller luft/benzin forholdet i tomgang ?????.. hvis det er tilfældet kan det vel sammenlignes lidt med at stille nålen på en knallert-karb. Der er det jo også kun hoveddysen der bestemmer blandingsforholdet ved fuld gas..... det er måske det samme her ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
et logisk skud fra hoften kunne være at der er problemer med benzintilførslen, møgbeskidt tank, eller filter. måske pumpen, men jeg ville mistænke benzintanken
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Generelt har tomgangsdysen kun indflydelse ved tomgang og lige over.
På motorer med luftomløb kan man tit se at de har noget at sige langt op.
Men simple karburatorer som de gamle VW og dobbelte Webere kører som Morten skriver.
Så er der problemet hvad er tomgang ?
Tomgang er når gasspjældet næsten er lukket. Men det er det også ved 130 km/t med en stor motor med fire karburatorer. Prøv at kigge ned i halsene næste gang I er i et rullefelt og kør så dellast. Så ser det ud som om spjældene er lukkede.
VW std. har meget tidlig indflydelse af hoveddysen

Reply

You must log in to post.