Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 1 blæs/ type 4

Tags:
No tags yet.

(permalink) Buggy-mikael Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvad skal gøres ved en type 4 blok for at man kan køre med type 1 blæs, udover et kitsæt til luften skal der vel osse fræses i blokken der hvor det åndekonsol er støbt i blokken.
Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:0ea192843b="Buggy-mikael"]Hvad skal gøres ved en type 4 blok for at man kan køre med type 1 blæs, udover et kitsæt til luften skal der vel osse fræses i blokken der hvor det åndekonsol er støbt i blokken.
Buggy-Mikael[/quote:0ea192843b]

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Husk nu at lave en 19mm. studs.
Og lad være med at lave udluftning i ventildækslerne
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvoffor ikke i ventildækslerne Frank...?
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Buggy-mikael Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Vil det så sige at man mont. gen. fod direkte på åndekonsol, uden at fræse noget væk, og leder åndeluft gennem foden og ud i det fri?
borer man så bare en 19mm slange studs på foden.
Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Morten det er fordi der er meget begrænset plads i stødstangsrørene,
oilen skal retur i blokken og luften skal ud i topperne hvis udluftningen
er der.
Mange dragrace motorer har brug for al den udluftning de kan få og derfor har
de udluftning alle mulige steder.


Mvh
Rolf
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
jeg er ikke helt med..?

Hvis man har udluftning i toppen af ventildækslerne der bliver ført til en central åndebox hvori der er afløb til blokken i bunden og til luftfiltrene i toppen må det da gøre at al olie havner i blokken, og al overtryk fra toppe og blok bliver "suget" væk..

Jeg har da kørt sådan i flere år på mine "store" motorer (som langtfra er dragmotorer) og jeg bilder mig da ind at det er en væsentlig grund til at de ikke smider olie fra alle pakninger
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:181dc75b0f="Buggy-mikael"]Vil det så sige at man mont. gen. fod direkte på åndekonsol, uden at fræse noget væk, og leder åndeluft gennem foden og ud i det fri?
borer man så bare en 19mm slange studs på foden.
Buggy-Mikael[/quote:181dc75b0f]
Det er en CU blok dsu har. Der skal fræses noget af den der midter klods eller blok eller hvad i nu vil kalde den. ellers find en Cj, V,W eller AN blok istedet. De er sådan fra ny.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har også altid selv lavet udluftning i topstykkerne indtil mine motorer blev så store at bilen virkelig kunne køre hurtigt.
Der fik jeg problemer med at der kom meget olie op i slangerne og det væltede ud alle steder.
Så gav jeg mig til at rode med hvad Porsche gør og jeg fik at vide af Jørn Dalsgård at han engang for sjov havde lusket klemmen af og forsigtigt kigget ned bag dækslet på en motor i en prøvestand der bare gik tomgang. Det stod halvt fuld af olie, i tomgang. Guderne må vide hvordan der ser ud ved 6000 omdr.
Det fik mig til at konkludere at det er fuldstændigt tåbeligt at sætte udluftninger i dækslerne. Det er alt for bøvlet at lave en åndeboks der kan sortere så meget olie fra luften. Det er sku´da også tosset. Det olie der er i topstykkerne generer da ikke nogen. Man er bare nødt til at vente på at det kommer tilbage. Imellemtiden er bundkarret så næsten tomt osv. osv. Nej man skal ikke lave om på noget fabrikken har fundet ud af er godt. Det giver også lidt bøvl at justere ventiler når dækslerne sidder fast i slangerne.
Okey, på 411E er der udluftning på topstykkerne. Men det er fordi den type indsprøjtning er følsom overfor trykforskelle, har jeg vist nok læst et sted engang.
Porsche udlufter fra blokken på 911 og på 356 gør de noget lignende det som Gene Berg har lavet på generatorkonsollet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
det kan være at der er noget om snakken, min oxyboxer har ædt en del olie her i løbet af someren, og jeg mistænker den for at det bliver suget ind i luftfiltrene fra åndeboxen (som ellers er lidt gene berg-style)
Jeg må prøve at koble dækslerne fra..

En af de store internet-vw-helte Mufflermike, har også testet hvor meget olie der bliver slynget ud i dækslerne.
Se her (et godt stykke nede af siden): http://216.25.126.221/mufflermike/news2000.html
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hmm. En side god med meget læsning. Sjovt med "vinduer" i dækslerne.

I øvrigt, du skriver slynget ud. Du er vel på det rene med at det bliver pumpet derud. Alt det vrøvl om at det bliver slynget ud i kurverne kan man godt glemme. Problemet er at det ikke kan løbe tilbage i kurverne.
Jeg har haft god erfaring med at klippe "vingerne" af skvulpepladen i type4, sådan ser den ud i en 911´er.
Så har jeg lavet en lodret plade der ligesom deler bundkaret op på langs af krumtappen.
Sådan gør FAT på deres racermotorer og teorien må være at der er ingen grund til at olie der så langt om længe finder tilbage fra topstykkerne, skal løbe på en plade hvor krumtappen blæser det væk fra midten. I stedet løber det ned fra løftergalleriet og ind mod midten af bundkaret. Her sørger den lodrette plade så for at det ikke bare løber over i den anden side, men skal forbi sugerøret. :idea:
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.