(51*51)*3,1416*71=2320ccm!
hurra! Jeg har lige købt to t 4 motorer af KJbugs.
Nu kunne jeg godt tænke mig at konstruere en bobbel som kan spise noget asfalt. :twisted:
Er det muligt at beholde slaglængden på 71mm og øge boringen til 102 mm og derved køre med originale cylindre og original, men modvægtet, krumtap ? Det ville måske værer en god ide at investere i Nickies-stempler fra LN Engineering eller andre porducenter. -hvilke?
Dette giver mig 2320 ccm, hvad skal jeg så sigte efter mht. kompression?
Indsugningen er på ca 36 mm :? og skulle gerne ende på 40 eller 44 mm, er der plads til det med dette topstykke?
Er der nogle der har en strømfordeler til t 4 som trænger til at komme igang med at bestille noget?
tanks!
-------------------------------------------------------------------------------------
Polo-D
:( Er der slet ingen der vil hjælpe eller er spørgsmålene helt ude i hampen :?:
Ja hvilken type4 std. cylinder kan køre med 102 i boring ? Tyskerne sælger 103mm. men det er specielle, ikke std.
Indsugningen på 36 ? 40-44 ? er det ventilerne ?
Hvad det for en strømfordeler der bestiller noget ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ln Engineering skriver:
Availability to drop in place of the VW Type 4 / Porsche 914 aftermarket standard
Uden at det er ment negativt, så tror jeg at du skal sætte dig lidt mere ind i emnet inden du kaster dig ud i sådan et projekt.
Hvis du skiller dine motorer ad, får gjort tingene rene og målt dem igennem, giver svaret på nogen af dine spørgsmål sig selv.
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Har du en std. motor skilt ad ?
Hvis du har kan du da måle og vurdere om du mener de kan bores til 100-103mm.
"Aftermarket", på dansk eftermarked, er en generel vending man bruger om reservedele der ikke er købt igennem mærkeforhandlere. Disse dele kan godt være originale dele. F.eks. et SKF leje i en VW kasse eller på eftermarkedet i en SKF-kasse.
Man kan så kalde 100-105 for eftermarkeds-standard fordi så mange sælger dem at de næsten er blevet et fast begreb i branschen.
Nu bliver du nok stødt, men så meget som du roder rundt i begreberne, skal du passe på inden du køber for 50000-75000 kr. type4 stumper rundt omkring i verden.
Min type4 2,6L kørte med 36-37mm. indsugningsporte på en 48mm ventil.
40mm. udstødningsventil.
Men prøv at se hos Ahnendorp, han har en 2,4L shortmotor til fornuftige penge. 3784 Euro.
Jeg ved ikke hvor store ventiler og hvilken knast den er med, men den burde give 150-160HK med to dobbelte og et tarmslyng.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg går ud på værkstedet i ren emil-stil.
Jeg siger tak for de fine svar.
Info til kære Frank A: fornuftige penge er ikke 3784 Euro!!!!!!!!!
For hvem der er bekymret: poloen kører igen.
[quote:7f86ce774a="bugs"]Jeg går ud på værkstedet i ren emil-stil.
Jeg siger tak for de fine svar.
Info til kære Frank A: fornuftige penge er ikke 3784 Euro!!!!!!!!!
For hvem der er bekymret: poloen kører igen.[/quote:7f86ce774a]
Skal vi være bekymret fordi Poloen kører igen eller skulle vi være bekymrede før ?? 8O
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
[quote:a85a5ec746="bugs"]
Info til kære Frank A: fornuftige penge er ikke 3784 Euro!!!!!!!!!
[/quote:a85a5ec746]
-Så check du lige prisen på de "Nickies" fra LN engineering...!
[quote:a85a5ec746="vwmorten"]
Når det handler om motorer:
Hurtig
Holdbar
Billig
Vælg hvilke 2 ord der skal gælde for din..![/quote:a85a5ec746]
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Jeg tager dem alle!!! NEJ JEG VED GODT HVAD DU MENER. HMM... og jeg aner ikke hvad jeg taler om men er dette urealistisk?:
4500 for stempler 96mm + 2500 opboringen af cyl & vetiler + 2000 for ventiler + ny knast + krumtap til 78,4 mm + oliepumpe + extern oliekøler + 009 bosch tænding = 15000
Mvh Rookie
Karburatorer +6000,-
Køling, hvis den skal i en type 1 +3-6000,-
Afbalcering af krumtap, svinghjul, trykplade og remskive +1500,
Osv osv..........
Jeg hjalp en god ven med at skaffe stumperne til en 2365 cc type 4
motor og samlet pris for stumper og arbejde som vi ikke selv kunne
klare løb op i ca 45000,-
Mit bud er at du ikke på nogen somhelst SERI
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
[quote:255d448123="bugs"]Jeg tager dem alle!!! NEJ JEG VED GODT HVAD DU MENER. HMM... og jeg aner ikke hvad jeg taler om men er dette urealistisk?:
4500 for stempler 96mm + 2500 opboringen af cyl & vetiler + 2000 for ventiler + ny knast + krumtap til 78,4 mm + oliepumpe + extern oliekøler + 009 bosch tænding = 15000
Mvh Rookie[/quote:255d448123]
Hej Bug, er det fordi du selv har lyst til at arbejde med tingene, for ellers kunne du jo lige så godt købe en af de fine motorer, der er til salg på nettet:
[i:255d448123]1914 sælges mindst 130 hk,speciele topstykker 306 graders knast,
44 weber,megaflow udstødning,racerkopling,009 fordeler.Skyder røven
ud af bokserne på dig.Er desværre ikke så meget inde i hvad der er lavet
på motoren,har købt den af trl,for 15000 og har ikke været monteret,
har kostet 35000 kr i dele alt er nyt.Sælges pga solgt bil.
Fast pris 15000 kr,droppet spindler og justerbar forbro kan gå med i
handlen til en type 1 fra 1962.
Henv til Rene´på 40683081[/i:255d448123]
VW Morten havde også et meget fint kræ til salg for lignende beløb 8)
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
Nåå.. så skide være med det jeg køber noget god uld og begynder at hækle istedet!! :roll:
tak for svarene.
Nej jeg vidste du ville reagere sådan.
Min sidste 2,6L kostede 65000 at lave. Plus gode venners hjælp
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:5d3a7afcc2="bugs"]Nåå.. så skide være med det jeg køber noget god uld og begynder at hækle istedet!! :roll:
tak for svarene.[/quote:5d3a7afcc2]
Hvis du skal hækle er bomuld det eneste rigtige... 8)
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
Hej bugs
Tror ikke det, de andre skriver, er helt ved siden af, da de jo har prøvet at bygge sådan en motor.
På den anden side kan jeg også godt forstå dig.
Hvis det var mig, der havde de motorer, så ville jeg nok gå en af dem efter, få den lavet helt iorden, og så køre med det et stykke tid. Derefter prøve med en god udstødning og et par gode kaburatorer, evt. lidt knast.
Kan da være du bliver så glad for standard, at du ikke gider at lave noget om ??
Tror kun det er til chevy, at tuningsstumper er gratis, hmmm, men det er jo min mening.
jpwest
Men du skal nok være forberedt på at hvis trøjen skal laves rigtigt
slipper du ikke for under 6000 :P
-------------------------------------------