Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ladelampe lyser stadig efter tænd

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Så er jeg i da lige kørt fra Frederikshavn til Aalborg, og da jeg så slukker bilen .... så lyser ladelampen stadig (ikke olielampen - kun ladelampen).

Jeg har nu afmonteret ledningen på selve laderelæet, og den lyser derfor ikke længere. Men hvad er det der er sket siden ladelampen lyser når bilen er slukket???

Ladelampen slukker forresten når jeg drejer nøglen over til tænding.... den burde jo først slukke når jeg starter bilen..... meget mærkeligt ??!!

Er der evt. nogle der ved hvor jeg kan finde ledningsdiagrammer på nettet

Hov ... forresten... det er en 62´ typ 1 med std. 1200 motor, og bilen er lavet om til 12v (dynamo - ikke generator).


Hjælp........ (ville gerne have det fikset inden jeg ruller hjem igen)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) MchAlf Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Rasser ....

Ledningsdiaqgram finder du på :

http://www.vintagebus.com/

Vælg ude i side menuen " Wiring diagrams " , gå ned til rubrikken " bugs " og find din årgang.

På en bobel forsynes de 3 pærer i speedometeret ( olie, blink og ladelampen ) med en konstant spænding 6V / 12V direkte fra tændingslåsen.
( ledningerne er samlet på den ene side af sikringsboksen )

Stel forbindelsen til pærene kommer igennem deres respektive følere.
( olietryksmåler , blinklysrelæ og laderelæ )
Når motoren står stille er der stel ( 0 V ) ved laderelæet , men når motoren kør og dynamoen / generatoren lader på batteriet er der 6V / 12V ved laderelæet. Med 6V / 12V på begge sider af ladelampe er der ingen spændigsfald over den og pæren går ud.

Tjek dine forbindelser, da din lade lampe forsynes med + uden om din tændingslås, har du f.eks. tilsluttet noget nyt udstyr ( Radio )
Det kunne selvfølgelig osse være en defekt tændingslås.

God jagt ..

MchAlf.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Mon ikke det er relæet når de ikke lyser alle 3 ?
Jeg ville starte med relæet.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har lige været ude og pille igen...

Jeg monterede ledningen igen... og lampen lyste igen. Så prøvede jeg at hive den store 12v + af laderelæet (den fra batteriet)... og vupti så slukkede lampen.

Nu ville den så bare ikke slukke som den plejer, så vi undersøgte kullene... de var noget slidte, så jeg tog dem med ind og rensede dem, og så strammede jeg fjederen der holder dem fast.... og så virkede det !

Så det var noget så simpelt som kullene der simpelthen ikke havde ordentligt fat..... men hvorfor der var alt det mystik med lampen - ja det må stå hen i det uvisse, men det virkede som om relæet blev "nulstillet" da jeg tog den store 12v + af !

Men nu virker det... jeg skal dog have fat i nye kul inden så længe !!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Laderelæet får jo nok sin forbindelse igennem kullet ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.