Er der nogen der har erfaringer med singlepoint injection til T1??
Det må da kunne lade sig gøre da det efter min overbevisning faktisk bare er en elektronisk karburator.
Har bl.a set det på en gammel Alfa hvor weberen var skiftet ud.
SGL point er ikke svaret på en T1. Du vil få de samme problemer som man har med karburautor med tilisning af manifilden og tendens til tøven, medmindre det hele er 100 % indstillet. Brug multipoint hvis du skal lege med det.
T.
Hvad med to singlepoint ????
Det kunne vel laves sammen med Megasquirt.
Der er jo ikke en elektronisk karburator. Det er bare en enhed, med en dyse, der sidder på en manifold der ligner noget til en karburator.
Jeg er jo gået den anden vej på min ombygning af min 1600cc Polo og sat en registerkarb. på en singlepoint manifold.
Men det var jo ret ligetil idet singlepoint manifolden var forsynet med varmelegeme i bunden. Jo is kan være et problem. Eller måske nærmere koldnedslag.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Kan man ikke montere et "pindsvin" i manifolden til at opvarme benzinen lidt?? eller hvad med et par gløderør til noget dieselværk i forvarmerøret, monteret med noget tidsrelæ??
Bare lige lidt Storm P. tænkning der faldt mig ind.
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
Det skal jeg bestemt ikke afvise, eller købe en af de der engelsk producerede termo tingester til at sætte omkring manifolden under karben til at varme den lidt op med. (!)
Nej nu skal jeg npokm opføre mig ordentligt.
Jeg ville slet ikke tænke i de baner fordi både VW Brazil og VW Mexico har rodet med det der. Og begge steder kom man frem til at hvis det skulle du til hverdagsbrug var der kun en løsning og det var multipoint. Til gengæld går sådan en såkaldt 46 hks 1600 som en skoldet trold med kun ganske få modifikationer. Jeg kender P.T. til et par stykker der har fået 1,25 vippearme monteret, og så er den ane gut "kommet" til at pille indmaden ud af katen. De jerner lige ud på omdr. begrænseren som er 4800 omdr i 4. gear det er ca. 145 km/t. Og det er = med godt 60 hk ! Go figure.
CB Performance har osse rodet med centermonterede dyser, for at lave en billig udgave af deres indsprøjtningsanlæg som kunne CARB godkendes i Ca. Men opgav, og lavede multipoint istedet.
Man kommer bare ikke udenom at moderne sprøjt med en masse slanger, følere, ledninger og benzinslanger er virkeligt svært at få til at se enkelt og lækkert ud.
et eller to plasticmonopoint kan kun gøre det værre
For mig betyder æstetikken mindst lige så meget som funktionaliteten
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707