Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Singlepoint injection???

Tags:
No tags yet.

(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Er der nogen der har erfaringer med singlepoint injection til T1??

Det må da kunne lade sig gøre da det efter min overbevisning faktisk bare er en elektronisk karburator.
Har bl.a set det på en gammel Alfa hvor weberen var skiftet ud.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
SGL point er ikke svaret på en T1. Du vil få de samme problemer som man har med karburautor med tilisning af manifilden og tendens til tøven, medmindre det hele er 100 % indstillet. Brug multipoint hvis du skal lege med det.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvad med to singlepoint ????
Det kunne vel laves sammen med Megasquirt.
Der er jo ikke en elektronisk karburator. Det er bare en enhed, med en dyse, der sidder på en manifold der ligner noget til en karburator.
Jeg er jo gået den anden vej på min ombygning af min 1600cc Polo og sat en registerkarb. på en singlepoint manifold.
Men det var jo ret ligetil idet singlepoint manifolden var forsynet med varmelegeme i bunden. Jo is kan være et problem. Eller måske nærmere koldnedslag.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Kan man ikke montere et "pindsvin" i manifolden til at opvarme benzinen lidt?? eller hvad med et par gløderør til noget dieselværk i forvarmerøret, monteret med noget tidsrelæ??

Bare lige lidt Storm P. tænkning der faldt mig ind.
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det skal jeg bestemt ikke afvise, eller købe en af de der engelsk producerede termo tingester til at sætte omkring manifolden under karben til at varme den lidt op med. (!)
Nej nu skal jeg npokm opføre mig ordentligt.

Jeg ville slet ikke tænke i de baner fordi både VW Brazil og VW Mexico har rodet med det der. Og begge steder kom man frem til at hvis det skulle du til hverdagsbrug var der kun en løsning og det var multipoint. Til gengæld går sådan en såkaldt 46 hks 1600 som en skoldet trold med kun ganske få modifikationer. Jeg kender P.T. til et par stykker der har fået 1,25 vippearme monteret, og så er den ane gut "kommet" til at pille indmaden ud af katen. De jerner lige ud på omdr. begrænseren som er 4800 omdr i 4. gear det er ca. 145 km/t. Og det er = med godt 60 hk ! Go figure.
CB Performance har osse rodet med centermonterede dyser, for at lave en billig udgave af deres indsprøjtningsanlæg som kunne CARB godkendes i Ca. Men opgav, og lavede multipoint istedet.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
Man kommer bare ikke udenom at moderne sprøjt med en masse slanger, følere, ledninger og benzinslanger er virkeligt svært at få til at se enkelt og lækkert ud.

et eller to plasticmonopoint kan kun gøre det værre

For mig betyder æstetikken mindst lige så meget som funktionaliteten
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707

Reply

You must log in to post.