Afbalancering af krumtap.
Jeg er lige færdi med svejsekursus og kan nu smelte metal sammen med andet metal.
Når man afbalancere krumtappen ved forøgelse af boring, er det så vægtdifferancen på de to stempler der afgør vægten af de modvægtsklodser man svejser eller bolter på krumtappen? Eller skal man også modvægte for det det højere tryk som den stører boring yder?
Kan man kontrollere afbalanceringen ved at indsætte krumtappen i en dækafbalanceringsregulator?
-----------------------------------------------
Der var næsten ild i poloen idag!!! 8O Nogle sagde de ville ud.
Ild i poloen!!!!!!!!
rolig nu... -overlad du det til dem der ikke laver andet..
Du kan ikke selv koge modvægte på en krumtap med en co2ér uden at den bliver vind og skæv.
find en mere jordnært begynderprojekt..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Nej. Stemplernes vægt har ikke noget at gøre med om krumtappen er i balance.
Teknologisk institut kan balancere din krumtap/svinghjul/remskive/kobling.
De kan også afveje de andre dele, men det kan man selv gøre på en god vægt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Nå jeg måtte jo selv finde noget, så her er en addresse, hvis der er nogle der er interesseret:
http://victorylibrary.com/mopar/crank-bal-c.htm
Tak for svarene.
Det er nok også muligt selv at grave malmen op og så smede en krumtap selv :? :? :?
hva er det lige du har gang i
Elnef
Fint så kan du jo bare komme igang.... For nu at være seriøs så har den adresse du henviser til OVERHOVEDET INTET MED AFBALANCERING AF VW KRUMTAPPER at gøre, sorry.. Afbalancering af en V8 motor er noget helt andet end en 4 cyl bokser motor. I en V8 motor skal man, som artiklen henviser til, tage hensyn til stemplernes vægt mm fordi de sidder i et V og derefter V
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
Med andre ord, det spørgsmål havde vi ikke lige regnet med :P :P :P
Såå, "youre on your own, kid" :(
Men lad høre hvad du kommer op med, det lader til at gå på modet er iorden :wink:
Der er nogle finner der har været inde på noget lignende, men jeg tror at deres projekt strandede, de endte vist med at købe en færdig krumtap.
-------------------------------------------
Nåå.. men man er vel rookie :oops:
Rolf, du må meget gerne skrive fofatter og titel på lærebogen. Lidt godnatlæsning er altid godt.
[quote:6caa6bd6ae="Anonymous"]Det er nok også muligt selv at grave malmen op og så smede en krumtap selv :? :? :?
Elnef[/quote:6caa6bd6ae]
:lol: :lol:
Nu kender jeg ikke Henrik alias ham med riven der ved alt!!!!!!!
Meeeennn.........
Henrik H mæ a skrå - pas di egen talerken!!!
Mekanik er interessant og hvis man ikke undersøger tingene kan man ikke drage fordel af af andre.
Er der foresten nogle der ligger inde med en god tændings sys. til en type 4. Samt 2 stk. 44 mm. karburatore. måske en billig starter, så jeg ikke får håndsvingsarm.
Nå nu ryger den sidste sympati jeg måske kunne have ligget inde med, så jeg spørger ikke om jeres mening om at sætte en chevrolet 60 graders v6 2800ccm motor i en kaefer. Men kan det lade sig gøre??? En alm. 1600 er 14,5 tommer denne er 24 tommer. er det for langt.
Mvh. Døds poloen
Ja, det kan lade sig gøre, den rager bare ca 10" ud bagpå + adapterplade.
Bagenden bliver frygtelig grim hvis man skal overdække motoren med stål.
Et fedt alternativ er ar tage en subaru 2,2 motor, den passer i størrelsen og kræver kun en adapterplade og specialsvinghjul( og så lige noget blikkenslager til en køler foran), det er meget brugt i Australien og Tyskland..
-------------------------------------------
Det er for dyrt Fastoldvw, men en god motor og det er også en boxer? Det er såddan de skal lyde.
Ja man vil helst ikke lave om på rammen.
VWpolo.
Forresten Rune gider du sende linket til disse lærebøger om rotastionens 3. lov?
[quote:f2676802a7="bugs"]Det er for dyrt Fastoldvw, men en god motor og det er også en boxer? Det er såddan de skal lyde.
Ja man vil helst ikke lave om på rammen.
VWpolo.
Forresten Rune gider du sende linket til disse lærebøger om rotastionens 3. lov?[/quote:f2676802a7]F
Fort dyrt ??? Det er da bestemt et udtryk for at du ikke lige er klar over hvad der sker hvis du stopper sådan en Støbejernsklods ind bag i en Boble. Kort fortalt: Den bliver kropumulig at køre med. Køreegenskaberne bliver TOTALT ødelagt. Men det er måske osse ligemeget, hvad ved jeg.
Jeg mener faktisk det er en alumotor og vejer omtrent 75 kg mere end den originale motor.
Så er det ellers bare at få batteriet olietanken eller hvad man kan forestille sig ud i front. + et par sandsække. :cry:
Men F jeg giver ret og har da heller ikke købt en amerikaner. for hvis de ved ligeså meget om mototer som de ved om udenrigspolitik, så når jeg nok ikke længere, end ned for enden af vejen før lortet springer i luften :lol:
Ild i alt!
Hej Bugs.
Skal nok passe min egen tallerken. Det var heller ikke for at gøre grin med dig, men kunne bare se det sjove i Johns udtalelse.
Pøj pøj med projekterne
P.s. jeg ved ikke alt, men tak for tilliden :P
Ja selv en Porsche 911 motor er for tung.
Jeg har oplevet fornemmelsen af at motoren vil fortsætte ligeud i luften når man kommer med 200 og kører ned af en bakke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
PYHA kan man styre en boble med 200 k/m så må der sq osse være støbt 500kg beton i snuden for at holde den ved asfalten.
Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
Nej da.
Men jeg er jo fra dengang biler havde baghjulstræk.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:e43dafde61="bugs"]
Rolf, du må meget gerne skrive fofatter og titel på lærebogen. Lidt godnatlæsning er altid godt.[/quote:e43dafde61]
"The design and tuning of competition engines" Phillip H. Smith
"The sportscar, it's design and performance" Colin Campbell
"Håndbog for maskinmestre, bind 1" E. Ryssel
"The scientific design of exhaust and intake systems" Phillip H. Smith
Samlet pris for disse bøger er vist det samme som en afbalcering af en krumtap :D
Mvh
Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
til den liste vil jeg godt lige tilføje:
Internal combustion engine fundamentals.
af John B Heywood.
Det er, lidt i strid med bogens tittel, en ganske omfattende bog der dækker ALT hvad personer under/op til, P.hD niveau kan ønske sig at vide..
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
Jeg takker for svarene og skal nok få læst lidt på lektien. :roll: Nej jeg skal nok!
Er der nogle der kan anbefale dele eller makinarbejde fra dette firma?? :
http://www.geocities.com/motorcity/9008/indexe.html
Eks. afbalancering :wink: . Der er også et cylinderkit på 103mm til 500$, øhh.. kan denne passe i en type 4? jeg har målt lidt på det og syntes kun der plads til max 102mm.
På forhånd tak.
Hernik H mæ a skrå, hehe.. FYR A..........
Jeg tror, hvis jeg fange dig jeg knalde dig...
[quote:d595bac31b="bugs"]Jeg takker for svarene og skal nok få læst lidt på lektien. :roll: Nej jeg skal nok!
Er der nogle der kan anbefale dele eller makinarbejde fra dette firma?? :
http://www.geocities.com/motorcity/9008/indexe.html
Eks. afbalancering :wink: . Der er også et cylinderkit på 103mm til 500$, øhh.. kan denne passe i en type 4? jeg har målt lidt på det og syntes kun der plads til max 102mm.
På forhånd tak.[/quote:d595bac31b]
Ja kender firmaet og HOLD DIG LAAANGT V
Har du fået svejset og læst noget :roll:
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village