Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Stoffers Buggy

Tags:

(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:3779ee0263="Blob"]Hej Kristoffer

Det ser skide godt ud med den blok!!
Men hvordan har du lavet det??

Mvh Jakob[/quote:3779ee0263]

Blokken er først blevet renset i et rensekar, for at få alt skidt osv. af.
Så blev blokken sandblæst, efter alle kunstens regler..
Derefter blev den rengjort igen, det tog mega lang tid, for at få alle de små sandkorn væk da det ville gå heltr galt hvisder bare var lidt sand tilbage når motoren bliver samlet.
Så fik jeg fat i noget specielt 2 komponent varmefast maling, og det skulle også være noget som ikke ville holde på varmen...
Så kom den til at se sådan ud...
:P :P :P :P :P :P :P
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Okay det ser kanon flot ud.
Jeg går selv og overvejer hvad jeg skal gøre ved min gearkasse for at få den pæn. Men man kunne lave det som du har lavet din blok ville det jo være kanon.

Hvad hedder det maling du har brugt?? Koster det ikke monsterkassen?? Har du ellers nogle gode fif??

Mvh Jakob
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har du fjernet alle propper i blokken for at få kanalerne ordentligt renset ? Der er mange "kroge" og kanter der kan gemme sig skidt i. Jeg turde nemlig ikke sandblöse min blok pga. faren for at der skulle gemme sig noget.

Mht. maling..... så bliver blokken vel ikke så varm igen !??? den bliver vel ikke varmere end olien kan nå at blive.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg er haft alle propper ude og renset den til den helt store guldmedalje, det tog ca. 3 timer at gøre den ren. Og derefter blev den spulet igennem med en hedvandsrenser, for at blive endnu mere ren. Og så var den klar til at blive malet...

Nej der er ikke brug for varmefast maling da motoren helst ikke skulle blive meget varmere en 80grader, Og mener at olien "dør" hvis det bliver varmere end 120 grader, og da almindelig autolak først begynder at tage skade ved 150grader, så burde det jo ikke være noget problem... Det har jeg ihvertfald ladet mig fortælle, i må rette mig hvis jeg tager fejl.


Jeg skal nok lige tjekke hvad malingen hedder, når jeg lige kommer på værkstedet i aften. men det er noget der skal blandes med noget hærder osv.

Hilsen Christoffer
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad slags "bolte" har du brugt til at lukke prophullerne i blokken med... har du anvendt pinolbolte eller ????

og hvor har du fundet de størrelser der passer... eller har du boret hullerne større så andre bolte passer ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:ecb829b647="Rasser"]Hvad slags "bolte" har du brugt til at lukke prophullerne i blokken med... har du anvendt pinolbolte eller ????

og hvor har du fundet de størrelser der passer... eller har du boret hullerne større så andre bolte passer ?[/quote:ecb829b647]

Hvad er det du tænker på, jeg har haft de propper ude som kan skrues i igen. Er ikke lige med hvad det ellers skal kunne være for nogle propper :?
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så kom Buggyen lige på hjul i dag så den kunne trille lidt, men bliver dog nok stadig nødt til at sige nogle lyde som motoren, hvis jeg skal trille en tur i garagen :lol: , da den ikke helt er klar til at blive stoppet i endnu :cry:
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Alle de små alupropper der sidder rundt omkring på blokken.. det er bl.a. dem man hiver ud når der laves fullflow osv. hvis du kigger på blokken ved du havd jeg mener. De er presset/banket ind og kan tages ud ved at bore hul i dem og sætte en skrue i el.lign. og derved rykke dem ud. de kan så ikke genbruges og derfor er det nødvendigt at bruge en slags bolte der "limes" i (for tæthedens skyld).

Når du kigger på blokken ved du hvad jeg taler om... ellers siger du bare til så fikser jeg et billede, så du kan se hvad det er.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
oki jeg er med, dem har jeg ikke haft ude. men det kunne da godt være at jeg skulle overveje det, det vil jeg lige se til...... Man må da kunne få nogle alu/rustfrie bolte der passer i, det vil jeg da tro ,ved det ikke....
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jubii, så fik jeg endelig plader på buggyen, det er kanon.
Men så havde jeg jo et problem, da det kriblede i fingerene for at komme ud at køre. Så efter lidt søgen fik jeg fat i en motor indtil min egen bliver klar til at komme ud at køre....

Tusind Tak Jan (JBI) :D

Jeg var ude og prøve den første tur i går aftes, hold kæft hvor er det fedt.
Men det er helt vild, havde helt glemt at regn kunne være så vådt :oops:
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) myc-dk Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvor har du løbt dine klare blinklys og baglygter, og hvad kostede de?
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
De er købt ved cd-cardic, og koster den nette sum af 30kr stk.
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Mingo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej
Hvad er det for en lift i bruger til at løfte din flotte BUGGY op med ?
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:ba73c0bc03="Mingo"]Hej
Hvad er det for en lift i bruger til at løfte din flotte BUGGY op med ?[/quote:ba73c0bc03]

Det er en vulkanisør lift, den kan løfte ca. 60cm, perfekt når man ikke har så meget højde at køre med. Den kan løfte ca 3-4t...

Hilsen Christoffer
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så har jeg endelig fået taget mig sammen og er kommet igang med min motor...

Jeg er fået samlet blokken, med helt nye dele...
og glæder mig til at få lavet den færdig...
Her er lige et enkelt billede.....
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lækkert nok... Er den så standart renoveret eller er den tunet lidt...

Mvh Martin
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:b4beba2ad1="buggywoogie"]Lækkert nok... Er den så standart renoveret eller er den tunet lidt...

Mvh Martin[/quote:b4beba2ad1]

Jeg vil sige det sådan, til at starte med så skulle min motor bare renoveres. Det blev så til lidt mere som blev til mere... og sådan har det fortsat... Så den er jo nok endt med at blive lidt tunet, meen i kan jo se hvordan den er blevet, hvis jeg når at blive færdig til BUB... for så tar jeg håret tilbage og så er jeg kjørn.... Der kommer selvfølgelig også et par billeder herind engang...

Hilsen Christoffer
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Chefen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:c9272cc563="Yellow-BUGGY"]Ja så er det blevet tid til at få min Buggy ind på VWnettet :D :D


Jeg købte den for 1 års tid siden, og siden har jeg gået og lavet lidt af hvert ved den. Den blev synet i Juli, men den gik ikke igennem første gang, men det gjorde den anden gang, så har jeg også været nede og ligge penge hos told og skat, og nu går jeg bare og venter på den endelige vurdering, det er snart 1 1/2 mdr. siden de så den så det må gerne snart komme... :P
For at den kunne synes skulle der lige laves lidt bremser, rust osv. men sådan er det jo..
:P :P
Nå men jeg er så småt gået i gang med den, der ligger en 1300 motor i, med et par "bazooka" udstødninger, der er kommet en rustfri styrtbøjle og ruderamme på, jeg har lagt dørkplader i bunden, og der er monteret 275/60-15 dæk bagpå og 195/40-15 foran. sænket foran, og hævet bagi. Der er blevet monteret en komplet Ungo alarm... Der er kommet en autometer omdrejningstæller, smiths voltmeter og olietryksmåler. Der kommer mere senere når jeg er kommet lidt længere...

Mvh. Christoffer :D :D

Her er så lidt billeder[/quote:c9272cc563]

Hej Buggywoggie/ Christoffer :D

Du skriver deer er kommet styrtbøjle og forrude i i rustfrit :!:

Hvordan sidder forruden fast :?:
Kan man få af vide hvor du har fået det lavet, har du lavet det selv, har du evt nogle priser :) :)
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote="Chefen]

Hej Buggywoggie/ Christoffer :D

Du skriver deer er kommet styrtbøjle og forrude i i rustfrit :!:

Hvordan sidder forruden fast :?:
Kan man få af vide hvor du har fået det lavet, har du lavet det selv, har du evt nogle priser :) :)

Jeg har selv lavet styrtbøjlen, den er lavet i 54mm rustfri, med 54mm svejsebøjninger som er tigget sammen... Ruderammen er laver i 42mm rustfri, som også er tigget sammen, hvor der så er svejs noget 1mm plade i, hele vejen rundt i rammen, for at lave en ramme til at line ruden fats i... Den er monteret med 2 10mm bolte der går op igennem karossen og op i rammen. Under glasfiberen er der lavet 2 stor jernplader, så boltene har noget at trække i når det kommer tryk på ruden, så den ikke bare smadrer glasfiberen :wink: ...

Priser ved jeg desværre ikke da jeg har fået fat i det meste rundt omkring... men jeg mener der er for ca. 3-4 kilo i syrefast rustfri stål og bøjninger hvis jeg ikke tager helt fejl.. Det kan også være at det er dyrer, men tror det ikke :roll: ....

Håber det var svar nok :D

Hilsen Christoffer.... (Yellow-buggy)
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Chefen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak for dit svar :D

Så er problemet bare jeg ikek selv kan svejse....... :cry:

Men jeg har lige set der er en gut der kan, han har lige lagt et indlæg ind, jeg lægger lige en besked til ham.... :D
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så er der lige lidt nye pics :wink: .... Fået lavet og monteret min special lavet åndeboks, til min nye motor. Så har jeg investeret i en EMPI T-shifter, den er kanon. Monteret olietryksmåler, samt jeg har bygget et bagagerum til div. skrammel når der skal køres til træf her til sommer... :D

Her er så lidt pics af det hele...

Der skal selvfølgelig noget filt eller lign, på bagagerummet så det bliver lidt pænere :wink:
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
et til
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Jvang Member
Skrev for 20 years siden | | | |
dvas.. vads.. davs... det var det jeg ville frem til!

hej det ligner sgu da en murerbalje, NEJ den er sgu da cool!

hvorfor har du ikke fået motoren i?

har du ikke fået boret det skide knasthjul af endnu???

husk nu lave omdrejninger ikke :)

mojn do
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:3bb9912f79="Jvang"]dvas.. vads.. davs... det var det jeg ville frem til!

hej det ligner sgu da en murerbalje, NEJ den er sgu da cool!

hvorfor har du ikke fået motoren i?

har du ikke fået boret det skide knasthjul af endnu???

husk nu lave omdrejninger ikke :)

mojn do[/quote:3bb9912f79]

Jow jow det skulle bare have nogle slag med en GIGA forhammer, efter en 10 slag så røg den af :wink:

Motoren er lige på trapperne, mangler lige de sidste ting så skal den startes op, regner med at hr. bak har tid en gang i næste uge så jeg glæder mig helt vildt til den siger de først "lyde".

Vi ses
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så er jeg blevet færdig med mit bagagerum, syntes selv jeg er sluppet godt afsted med det... Så har jeg fået sat de sidste instrumenter i, og så er der lige et undercover billede af min motor, hvis i får noget ud af det :lol:
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt

Reply »

You must log in to post.