Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Stoffers Buggy

Tags:

(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
her lige et par billeder af den ruderamme
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
undskyld besværet, den er sgu flottere end min egen, så springer over denne gang 8O 8O
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[size=18:684344c453]Jubiiii[/size:684344c453] Så var den der :D :D , Så er min buggy blevet færdigbehandlet hos told og skat, og efter lang tids bøvl, og et 6 sider langt klage brev, fik jeg min vilje.... 8) , Afgiften blev dermed ændret fra 10.000 i afgiftspligtig værdi, til 8.000 i værdi, det vil så sige af afgiften er faldet fra 13.425 til 9.825kr, det er små 4.000, det er jeg sku meget godt tilfreds med :D ..


Så til alle jer der sidder med afgifter på buggyer hos told og skat... Bliv ved, det skal nok lykkes på et tidspunkt, selvom det kan tage lang tid...

Mit projekt har taget ca. 8 mdr. at få igennem, fordi så var der det ene, og så det andet... Jeg har sågar fået, 2 breve, hvor told og skat undskyldte for deres behandling af sagen, og fordi at de havde glemt at sende mine papirer videre... :) , det er da godt at de også kan indrømme deres fejl....

Nå men så kommer jeg alligevel ud og køre luftkølet til sommer 8) , hvis altså vejret det vil.... :wink: :wink: :wink:
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Stort tillykke med det.

Jeg kom til at tænke på at, nu her bagefter er det vel lidt sjovt at have de 2 breve. Det er da en ret god suvenir:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det kan jeg love dig for, de vil blive gemt godt og grundigt som suvenir, det er jo ikke hver dag man får en undskyldning fra T&S...
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) xana Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej jeg vil bare lige høre om dine fælge,hvad hedder de og ved du om de kan passe på en 1302 og måske også hvor man kan købe nogen. 8) 8)
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er bare org. bobbel 5 huls fælge, som er blevet lavet lidt bredere... Det er sådan set alt.....
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvordan har du lavet ruderammen, eller hvor har du købt den?
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:bbe43d8f9d="Alex-t"]Hvordan har du lavet ruderammen, eller hvor har du købt den?[/quote:bbe43d8f9d]

jeg har selv lavet ruderammen, den er lavet ud af noget 42mm syrefast rustfri rør, hvor jeg har svejs nogle bøjninger på, og derefter slebet svejsningerne helt ned, derefter for at kunne få en rude har jeg svejst noget 1mm plade på som kanter som går 10mm ud, hvor der er en sprække på 8mm, for at ruden kan komme i.. Rammen er sat fats med 2 10mm rustfrie bolte, op igennem karossen, hvor der under glasfiberen er ilagt, et stort stykke 5mm plade for at ruden kommer til at trække i glasfiberen over et større stykke, så det ikke flækker....
:wink:
Hilsen Christoffer
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
så sker der lidt igen i mit værksted.... her er lidt billeder, motoren er blevet pillet ud, og skal til at igennem en renovering, med lidt sjove sager i :D , og der er lige blevet indkøbt en justerbar forbro... :wink:
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
!!!
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Smart lift ellers. Kan bredden af den ændres...og er der andre af vw-folket der er velsignet med sådan noget også???
Er jo lidt en drøm at have et værksted som dit..

MVH. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:6afbe28606="Jesper_P"]Smart lift ellers. Kan bredden af den ændres...og er der andre af vw-folket der er velsignet med sådan noget også???
Er jo lidt en drøm at have et værksted som dit..

MVH. Jesper[/quote:6afbe28606]

Liften den kan ikke justeres i bredden som den står nu, men man kan sagtens lave den så den kan komme til det, det er ikke noget problem...

Og jeg tror der er flere end man regner med der har en lift på deres værksted...... :wink:

Jeg er også godt tilfreds med mit værksted... Det er godt og vel 150kvm, lige PT, hvor jeg kun roder med biler, så er der ca. 150kvm, der bliver brugt til div. opbevaring af ting og sager, og så er jeg ved at indrette en kælder til Vw stumper, så det er meget godt :D
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Her er lige et billede af en anden bil i Garagen, godt nok en vandkølet :?
Men Hva Faen

En Ford 10 fra 1938 Den er udstyret med en 4 cylindret motor med utrolige 10hk :lol:

Jeg syntes bare lige at i skulle se den :)
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja så blev motoren splittet ad... meen jeg tror sgu det var godt at jeg gjorde det, da den nok ikke havde holdt sommeren igennem...
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:) jeg kan lige se pladetangen / svejsetangen sidder på bensin slangen. lidt griner.
men den der benzinpumpe ting hvor er det lige den sidder. kan nemmelig ikke se den i nogen af mine bøger.
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:b4a2ceb213="cardude"]:) jeg kan lige se pladetangen / svejsetangen sidder på bensin slangen. lidt griner.
men den der benzinpumpe ting hvor er det lige den sidder. kan nemmelig ikke se den i nogen af mine bøger.[/quote:b4a2ceb213]

Det var lige en nem måde at stoppe for benzinen :P

Benzinpumpen sidder lige ved siden af strømfordeleren, det der er gået i stykker er den stang der går nede fra blokken og går op og pumper, når motoren er i gang.. Stangen er hoppet fra, nede i blokken, og har smadret styret, så det var heldigt nok at jeg fik motoren skilt ad, da jeg ikke havde opdaget ellers, udover at jeg ville have en helt masse problemer med at bilen ville gå i stå p.gr.a manglene benzin.....
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Den blå lift du har, ser ellers fiks ud. hvor højt kan den hæve og hvad koster sådanne en fyr. Står nemlig og mangler en lift, men ved ikke rigtig hvad jeg skal købe.
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvis du ellers har pladsen til det er der som regel brugte lifte til slag i den blå avis under biler og tilbehør, værkstedsinventar og værktøj. både 1, 2 og 4 søjlede lifte. Pt er der 9 stk. fra kr. 6000

Lennart
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er lige der den er købt, igennem DBA..... Jeg ved ikke hvor man ellers kan få fat i sådan en.....
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Takker.
Så hopper jeg da lige ind og kigger på DBA ;)
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så er der lige lidt nye billeder, Der er blevet monteret en justerbar forbro, samt klare blinklys :D

Jeg er dog også igang med at sætte nye baglygter på, samt renovere bremser, osv. bagi, så den bliver klar til sommer... Disse billeder kommer senere :P
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Et til :wink:
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lidt flere billeder
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Kristoffer

Det ser skide godt ud med den blok!!
Men hvordan har du lavet det??

Mvh Jakob

Reply »

You must log in to post.