Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  MIN BOBBEL G

Tags:
No tags yet.

(permalink) sirkakke Member
Skrev for 21 years siden | | | |
JEG KAN STARTE HVER GANG S
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Vi har haft samme problem som kom sidste år på denne tid.

Vi skruede blot et par gange på tomgangsskruen så går den ikke ud længere. Den sidder nder luftfiltere ved siden af gassen. Det er blot en skrue der går ned og maser på gassen. Jo mere du skruer, jo mere maser den.
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Uden at blive alt for Frank A.-agtig: Man kunne jo også lige prøve at tage sin Haynesmanual og stille ventiler, tænding og karburator som den foreskriver. Hvis bilen så fortsætter med at gå ud, kunne man prøve at finde ud af hvad problemet er og få det repareret. At stille på tomgangsskruen er da kun en halv løsning og det "rigtige" problem forsvinder jo ikke fordi man giver mere gas.
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Well, det er jo meget normalt at stille tomgangen lidt op på en gammel karburatorbil - vw eller ej - når den kolde tid sætter ind. Det tager den ikke skade af. Intet galt i det.
Men er selvfølgelig også tilhænger af en grundig gennemgang efter alle Haynesbogens (og Frank A's) fremgangsmåder, når der er tid til det. Skønt med moto
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jep, jep, du har selvfølgelig ret. Man kan sagtens sætte tomgangen i vejret, hvis man ved at alt andet er iorden. Syntes bare at det var lidt for hurtigt, at angive det som løsningen på alle problemer og bekymringer. Det kunne jo være, at noget andet stod helt hen i hækken og at det skulle stilles først. Alt andet lige har Sirkakke lige spurgt, hvordan en karburator ser ud, så derfor tænkte jeg, at en reel gennemgang af motoren, med Haynes i hånden, var en god ide.
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tror vi er enige :-)
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 21 years siden | | | |
og lad nu være med at stille på blandingsskruen, for hvis du ikke helt har styr på hvordan tingene fungerer, så kan du lynhurtigt ende ud i et problem du ikke kan løse selv
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) SpeedLeif Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej. :D Fejlfinding kan gribes an på forskellige måder, nogle roder rundt på må og få og er måske heldig at finde fejlen, det mest nærliggende er jo at rense karburator, og få den justeret ind igen, så vil jeg tro at dit problem er løst.
Det med barer skrue den op i tomgang til den går så nogenlunde dur ikke, det grundlæggende skal først og fremmest være i orden, før du justerer tomgangen, når du så har renset karburatoren, vil det være på plads at efterse tændingen og evt. justere den ,hvis behovet er der, derefter ventiler, så derefter CO justering og tomgang. Så går den måske ikke bare i tomgang, men ligefrem godt i tomgang. Som det tidligere er sagt er det ved at være tid til karburatorsprit.VW hilsen SpeedLeif :)

Reply

You must log in to post.