Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor størelse????

Tags:
No tags yet.

(permalink) Wan Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis jeg køber en bund til at bygge en buggy på, hvor kan man så se hvilken størrelse motor der må sættes i???

Er det ud fra stel nr, eller type og årgang??

Hvilken bund skal jeg købe,hvis jeg minimum vil have en 1600 i??
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:8bc00117e3="Wan"]Hvis jeg køber en bund til at bygge en buggy på, hvor kan man så se hvilken størrelse motor der må sættes i???

Er det ud fra stel nr, eller type og årgang??

Hvilken bund skal jeg købe,hvis jeg minimum vil have en 1600 i??[/quote:8bc00117e3]


så sætter du en 1600 i du skal jo betale afgift af den
du kan også lave en 1600 af en 1300 blok og så betale afgift af den

når jeg skal til told og skat kommer jeg med en 1800 t4
men den tid den sorg :roll:

JB
(permalink) Stubbe Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er stelnr. man går ud fra i en buggy
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Som tillæg til indlægget har jeg også lige et par spørgsmål.

Jeg er også ved at bygge en buggy. Jeg kan høre at det er forskelligt om folk kører med T1 eller T4.

Hvilke ændringer skal der til for at man kan sætte en T4 motor i?? Er det svært/dyrt??

Hvilke fordele og ulemper er der ved en T4 kontra en T1??

Jeg er på herens mark med motorvalg, og kunne derfor godt bruge et par råd. Jeg har lidt på fornnemlsen at det er meget smag og behag.

mvh Jakob
(permalink) Stubbe Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg kører med både t1, t3 og t4. Ja, okay ikke på samme tid :lol:
En af fordelene ved t4 er at den er stærk, også selv om den er "standard" og at den kan tunes meget og holde til det vel at mærke.
Fordel ved t1 er at det er den originale og derfor også lovlig samt synsmæssigt. Vel at mærke hvis ikke den er voldtunet.
Men som du selv siger er det smag og behag.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis du er i gang med at bygge en buggy, og skal igennem toldmøllen med den, så sæt en T4 i og få den toldbehandlet med den. det koster mellem 0 og 3000 kr ekstra afh. af tolderen der ser.
Så har du ikke problemer med det mere. indgangsudgiften til en T4 er dyrere end tilsvarende T1. Til gengld behøvs sjældent ret megert mere end godt og vel std. - Jeg mener, de buggyer jeg har leveret 2.0 T4 motorer til flytter sig da helt pænt.

Hvis du så af en eller anden grund ikke vil køre med T4, så sæt i det mindste den største std T1 motor i der er, (1600) det koster ikke ekstra, i modsætning til hvad mange tror.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg vil lige tilføje min mening om T1 eller T4 valget.....
jeg har T4 i begge mine buggy`r og skal heller aldrig have andet en det....udover lige til syn.....!!!!
det jeg syntes at der er det bedste ved T4 er at der ikke er det problem med olie spild fra stødstangs rørene som de fleste "jævntlig" har med en T1...............
nu kan det godt være at det er mig der aldrig har haft held med T1`s stødstangs-rør, men syntes at ved alle de T1 motore jeg har haft med at gøre fremkommer det samme problem........1 eller 2 md efter at gummi pakningerne er blevet skiftet begynder de at søppe igen......
det har jeg aldrig haft problemer med på mine T4`r.....
og så tager det maks ½ time at skifte dem på en T4 hvor det er et dagsprojekt på en T1...............
det med hk er en anden historie........
mvh leo-pol...........

ps.....det høs ikke at være 4 gange så durt at køre T4................!!! :wink:
(permalink) Stubbe Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tidligere snak om motor, syn og afgift :)
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5267&highlight=lyv&sid=f3f2a39a3c50f3742300e0bbdaaadd7b
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja okay. Jeg kan høre på de "garvedees" erfaring at det er klogest at sætte en T4 motor i.

Buggy bunden er fra en 1302. Hvilke ting skal da ændres for at kunne montere en T4??

mvh Jakob
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:94aea63370="Blob"]Ja okay. Jeg kan høre på de "garvedees" erfaring at det er klogest at sætte en T4 motor i.

Buggy bunden er fra en 1302. Hvilke ting skal da ændres for at kunne montere en T4??

mvh Jakob[/quote:94aea63370]


nu er jeg ikke en "mortordoktor" :wink:
det er noget med at sætte en leje i svinghjulet evt. fjærne noget fra gearskasse så svinghjulet kan være der. rat mig hvis jer taget fejl


JB "pladedoktor" :wink:
(permalink) Blob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Okay Jens

Det er godt at vide at du er "pladedokter", hvis vi har nogle spørsmål. Det er sku godt der er nogle som kan hjælpe os der ikke er så kloge endnu.

mvh Jakob
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:1222660f37="Blob"]Okay Jens

Det er godt at vide at du er "pladedokter", hvis vi har nogle spørsmål. Det er sku godt der er nogle som kan hjælpe os der ikke er så kloge endnu.

mvh Jakob[/quote:1222660f37]

se mig når jeg tæver bilen så siger du ikke det :oops: :oops:

JB

Reply

You must log in to post.