Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  t3 motor i type 1 ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hej jeg har en gamel 1600 type 3 motor og står. Kan jeg sætte den i min bobbel, hvis jeg bygger den om så der kommer et nyt blæserhus på toppen. Kan man bruge dobbelt karburartorerne? (er der plads til dem).

Eller kan man bygge mororen om så den for en enkelt karburator. Så det bare bliver en standard 1600.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Du kan godt, med mindre modifikationer. Der skal en plade over oliepindshullet, og der skal rodes lidt med noget speedertræk. Der er ikke plads til det originale t3. Karburatorerne kan godt være der.

Men, som type3 mand, min bøn til dig:
Find nu en type1 1600 motor og nogle evt. nogle type3 karbs istedet, og lad være med at slagte type3 motoren. Blokken er lidt speciel, med omtalte oliekanal, samt motornummeret placeret oven på. Og de hænger altså ikke på træerne mere.. :(
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hvis du finder 2 oliefiltre fra en type 1 fra 50'erne, så passer de på karburatorne. Det er de små runde oliefiltre........det kræver dog at du fjerne den metalbarre der går over toppene på karburatorne. Fjern dem med en nedstryger mens de ikke er monteret, for så skulle der være en chance for at der ikke kommer metalsmuld ned i manifoldene og videre ind i motoren...........men som før nævnt, så lad den forblive t3 motor......sælg den og køb en færdig 1600....du kan jo evt beholde de karbs. der sidder på t3 motoren, ofr de passer på t1 dobbeltportet 1600 og resultatet bliver godt det samme.

Vælger du at bygge den om så sklal du bruge et komplet blæser/kølebliksæt og oliekølerenstand fra f.eks en 1302/3 motor. Du kan desuden få en adabter til at lukke hullet i t3 blokken så den stadigvæk fungerer med oliepind, og olietrykskontakten kan du vælge at sætte bagpå på oliekøleren, ellers skal du bore i blokken og så er vi tilbage ved metalsmuld i motoren og det knapt så heldige resultat af det. Speedertrækket fra t3'eren skal også modificeres en del hvis du vil bruge det...........men lad den nu forblive t3motor
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Cosmo Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Jacob...

Det er jo lige den motor jeg står og mangler. (Helst i går) :roll:
Hvad skal den koste, og hvor i landet befinder den sig ???

Jeg har en gammel alm. 1600 som vi evt. kan bytte med.


ring til mig på 20441641

Mvh. Cosmo

Reply

You must log in to post.