Hej
Jeg har hørt, at man kan blive nødt til at betale en ekstra afgift til Told & Skat, hvis der monteres nyere rammehoved og forbro med skiver på en ældre (-64) vw.
Er der nogen her, der ved noget om dette?
Hvor meget kan T&S forlange?
Mvh Jørgen
reglerne siger: for at en bil kan veteran afgiftsvurderes skal den være org.
Så er det vist bare op til den enkelte hvor vidt han mener den kan " gå ind under" denne kategori
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
60´bobbel (org. = veteran) - ca 3000-4000 i afgift
hvis den så ikke er org. er den vel på en måde ombygget.... og efter hvad told & skat sagde til mig - så kan man godt ligge ca. 10000 oveni.
men jeg tror ikke de opdager skiverne... der ville jeg være mere bange i synshallen
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
hello
Min ovaler skal til syn næste år, og der sidder Csp's skivesæt på, ellers er den original. Bagi kommer der Csp's 40 mm 5 huls tromler på.
Lige nu bremser den noget kraftigere foran end bagpå. I ved sådan at man lige skal tage den med ro i regnvejr. Det er jo 30 vilde heste jeg har bagi.
Ville i tage til syn med Csp kittet eller montere de originale tromler hele vejen rundt?
Og hvad hvis man lige lagde en 1600 motor i (med en anden gearkasse)
og skiver/tromler på. Gad vide om det ville gå?
Da der er 8 år til næste syn, så burde jeg vel bare køre org. til syn, men hvis den først skal synes sidst på sommeren, så skal jeg køre med min elendige 25 A dynamo. Det er faktisk årsagen til at jeg overvejer det medn 1600 maskinen og en fed generator.
ok
Ronnie