Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ekstra registrerings afgift pga. s

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jorgen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej

Jeg har hørt, at man kan blive nødt til at betale en ekstra afgift til Told & Skat, hvis der monteres nyere rammehoved og forbro med skiver på en ældre (-64) vw.

Er der nogen her, der ved noget om dette?
Hvor meget kan T&S forlange?

Mvh Jørgen
(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
reglerne siger: for at en bil kan veteran afgiftsvurderes skal den være org.

Så er det vist bare op til den enkelte hvor vidt han mener den kan " gå ind under" denne kategori
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
60´bobbel (org. = veteran) - ca 3000-4000 i afgift



hvis den så ikke er org. er den vel på en måde ombygget.... og efter hvad told & skat sagde til mig - så kan man godt ligge ca. 10000 oveni.

men jeg tror ikke de opdager skiverne... der ville jeg være mere bange i synshallen
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
hello

Min ovaler skal til syn næste år, og der sidder Csp's skivesæt på, ellers er den original. Bagi kommer der Csp's 40 mm 5 huls tromler på.
Lige nu bremser den noget kraftigere foran end bagpå. I ved sådan at man lige skal tage den med ro i regnvejr. Det er jo 30 vilde heste jeg har bagi.
Ville i tage til syn med Csp kittet eller montere de originale tromler hele vejen rundt?
Og hvad hvis man lige lagde en 1600 motor i (med en anden gearkasse)
og skiver/tromler på. Gad vide om det ville gå?

Da der er 8 år til næste syn, så burde jeg vel bare køre org. til syn, men hvis den først skal synes sidst på sommeren, så skal jeg køre med min elendige 25 A dynamo. Det er faktisk årsagen til at jeg overvejer det medn 1600 maskinen og en fed generator.

ok
Ronnie

Reply

You must log in to post.