Jeg har købt en T4 motor på godt 100hk+ til min buggy der sidder iøjeblikket en 1200' gearkasse på i øjeblikket vil man med fordel kunne skifte til en 1500' gearkasse og med hvad fordele/ulemper????
Hvor mange Hk eren standart gearkasse lavet??? til hvis man ikke "letter hver gang man starter" og iøvrigt kører "pænt"
Onslow :?
En standard gearkasse kan tåle masser af heste hvis man behandler den pænt..
En 1500 gearkasse er længere gearet end en 1200 derfor er der mange der vælger den til tunede motorer..
en 1200 gearkasse giver pga. den lavere gearing mere optræk, alt andet lige..
Nyere gearkasser (efter 71) bruger den ført udrykkerleje, så man kan bruge koblinger uden ring
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Tak for det Morten !!! og for hurtigt svar.
:D
Onslow
lige et andet sp.
den leje der skal side i svinghjulet ved gearkasse hvor for man fat i den ??? og er den lige til at sætte i???
JB som er til basseprøve i Silkeborg
hullet i svinghjulet skal drejes op for at man kan monter det leje i det.....
så hvis du sender svinghjulet ned til en maskinværksted så kan de sikkert osse skaffe det til dig..... ellers kan man trykke det ud at den store 36mm boldt der holder svinghjulet på en T1...........
men husk at flå det gamle leje ud at krumtappen på den T4.. ellers er der ikke plads til det der kommer i svinghjulet når man spænder det op og man smadrere den skive som der skal side mellem boldtene og svinghjulet..... det passer lige med at de lige precis ikke kan være der begge to......
lejet inde i krumtappen er man nød til at smadre for at få ud..... eller det vil sige at det er meget nemmere en at prøve at få det helt ud.....
mvh leo-pol
[quote:b084d0f7a5="leo-pol"]hullet i svinghjulet skal drejes op for at man kan monter det leje i det.....
så hvis du sender svinghjulet ned til en maskinværksted så kan de sikkert osse skaffe det til dig..... ellers kan man trykke det ud at den store 36mm boldt der holder svinghjulet på en T1...........
men husk at flå det gamle leje ud at krumtappen på den T4.. ellers er der ikke plads til det der kommer i svinghjulet når man spænder det op og man smadrere den skive som der skal side mellem boldtene og svinghjulet..... det passer lige med at de lige precis ikke kan være der begge to......
lejet inde i krumtappen er man nød til at smadre for at få ud..... eller det vil sige at det er meget nemmere en at prøve at få det helt ud.....
mvh leo-pol[/quote:b084d0f7a5]
takker JB
Man køber bare et udrykkerleje til en gammel passat. Den koster et par og halvfjers kr. - Jeg har dem.
Hvis du kører buggy - og med storebaghjul, skal du nok ikke vælge en 1500 udveksling for så bliver din slutgearing alt for høj. det har du ingen gavn af.
T.