Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bund fra før 1/1-1960 købes til

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Bund til en buggy fra før 1/1 1960 købes
Standart bund eller påbegyndt projekt med danske papirer.
Kit købes... Stand underordnet.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvorfor skal den være fra før 1/1 1960 ??

Mig bekendt skulle det da ikke kunne gøre nogen forskel når det er en ny buggy der skal bygges.... eller hva ?

Du skulle vel kunne gå helt op til 65-67 (kan ikke lige huske hvornår det er de skifter forbro), hvis det er pga den gamle forbro du vil holde den i den årg.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er vel for at få syn hvert 8. år istedet for hvert andet.

vh -Mikkel-
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det troede jeg bare ikke man kunne hvis man byggede en NY buggy ???


Den buggy jeg havde var bygget på en 61´ bund, men på reg. attesten stod der 1. reg. år = 1975 (der blev den bygget)

Det passer vel også meget godt med at bilen skal være 100 % org. for at være en veteranbil.. og det er en buggy vel ikke !?

Eller er der virkelig et smuthul i lovgivningen her ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har også den opfattelse at bunden beholder sin første reg.dato. Det er bare hvad jeg har hørt fra KB-Bent.

MVH. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis det fungerer på den måde så er det da bare skide godt... her kan man da virkelig skyde "papegøjen".

Man bygger sig en ny bil, og så skal den kun synes hvert 8. år.... Fedt nok... men det lyder næsten for godt til at være sandt - synes i ikke ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) jacob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Her er en luksus løsning:
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4710&start=0

Hvis bilen fik ny alder ved ombygning hvad så med crachtest, selekrav og hvad har vi?

Min Spyder beholdt ihvertfald bundens alder (67) og overgik automatisk til 1/4 vægtafgift sidste år.
Veteran-statusen for biler før 60 er dog noget man skal søge om og her får man nok et origanilitets problem.
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvorfor var min gamle buggy så reg. første gang 1975 når bunden var fra 61´

Kan man i virkeligheden vælge hvilken måde man vil gøre det på ???

Chrashtest osv. burde vel egentlig også laves om idet bunden er kortet op.... men her foreligger der jo en helt speciel "buggy-godkendelse". Jeg mødte mange der simeplthen ikke kunne forstå hvordan min buggy var blevet synet og godkendt i Danmark.

Det er vel egentlig også et stykke enestående "told & skat - bilinspektion" historie vi er vidne til med denne buggy godkendelse.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) jacob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Med henvisning til 'SBI Vedr godkendelse af ombyggede og selvbyggede personbiler' (fundet i vwnettets bibliotek), så må det næsten være en fejl hvis din buggy fik ny 1. reg. dato.
Gad vide hvad der egentlig står i registreringsbekendtgørelsens §54, stk. 2 :?:
-------------------------------------------
Mob. 2682 0060
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er da godt underligt..... men det kan da være der var en der sov i timen da den blev godkendt.

I 1975 var bunden jo også kun 14 år gammel, så der har de selvfølgelig ikke tænkt nærmere over veteranstatus o.lign. (Fra købers side).

Hvad siger i andre med "gamle" buggyer... har jeres den oprindelige indregistreringsdato ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gollum1976 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg har en bund stående fra en 1500 eller 1600 bobbel den er totalt adskilt med nye bundplader rammehoved bund og det hele skal bare kastes sammen... kan ikke huske hvornår den præsis er fra men havde engang papirer på den men tror at de er væk men vil gå igang med at lede
(permalink) Azzaco Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:0f7d41c3de="Gollum1976"]jeg har en bund stående fra en 1500 eller 1600 bobbel den er totalt adskilt med nye bundplader rammehoved bund og det hele skal bare kastes sammen... kan ikke huske hvornår den præsis er fra men havde engang papirer på den men tror at de er væk men vil gå igang med at lede[/quote:0f7d41c3de]

[color=indigo:0f7d41c3de][size=14:0f7d41c3de][u:0f7d41c3de][i:0f7d41c3de][b:0f7d41c3de]Det lyder godt......[/b:0f7d41c3de][/i:0f7d41c3de][/u:0f7d41c3de][/size:0f7d41c3de][/color:0f7d41c3de]
-------------------------------------------
http://www.karrosseriteknik.dk

Reply

You must log in to post.