Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  t1 1200 rasler/klonker fra bagvogn

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Efter jeg har sænket min type 1 1200 fra 73' har jeg fået problemer med at den siger nogle rimeligt voldelige "rasle og klonk" lyde fra bagvognen når den belastes hårdt under sving!
Der er gummiklodser, så det burde ikke være fordi affjedringen går helt ibund.
Jeg har røde koni bagstøddæmpere på.
Dækkene rammer ikke skærmene...
Lyden kommer kun i starten af et skarpt sving, og stopper derefter - indtil man retter op og drejer igen, og så kommer lyden endnu engang!

Håber i har nogle ideer...

Duus
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
har axlerne været pillet ud af gearkassen og "halvmånepladerne" ved et uheld røget ind bag axlen..?

Er støddæmperne skruet ordentligt fast med 12mm bolte..?

mangler der nogen af afstandsringene på axlen før eller efter lejet..? -og er tromlen ordentligt spændt fast..?

-bare lidt ideer...
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Støddæmperne er sat fast med de originale bolte... og er rigeligt spændt!
Hvis det, som du nævner, har noget med akselne at gøre, ville jeg så ikke også have kunnet høre det før jeg sænkede bilen?
Er der nogen måde jeg kan tjekke om noget af det du nævner er galt, vel og mærke uden at skilde det hele ad?
Og er det er stor projekt at afmontere akslerne for at chekke div. ting og sager?


Duus
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvis ikke axlerne har været afmontret, burde du ikke have noget problem med "halvmånepladerne" - de kan kun komme til at ligge forkert hvis der er en der har fumlet, og det gjorde de ikke på fabrikken..

hvis lejet i axlelen sidder fast, kan det godt drille lidt at få det ud, der skal sidde en ring lige inde bagved.

det kan også være at skålen der holder lejet på plads med de fire bolte er gået løs..

Alle de her forslag er lidt avancerede, men alt er muligt efterhånden på en gammel forskruet vw

VWMorten
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
OK - jeg tror jeg piller akslerne af og går det igennem... om ikke andet bliver jeg vel lidt klogere på hvordan sådan noget hænger sammen´!

Duus
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Så har jeg fået tromlerne og de dæksler som gearolie-pakdåserne sidder i af!
De afstandsringe du omtaler... hvor mange skal der være og hvor skal de sidde?

Duus
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
en god rephåndbog med et billede vil nok være en god hjælp her..

måske kan du finde et billede på nettet..

hvis ikke må jeg jo se om jeg kan forklare det i ord
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvor lav er bilen? - måske bærearmene går på stoppet i torsionshuset før gummistoppet når at reagere?

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er ok morten, jeg har lige lånt en haynes af en kammerat...

Og Gustav - tak! det havde jeg ikke lige tænkt over...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er ok morten, jeg har lige lånt en haynes af en kammerat...

Og Gustav - tak! det havde jeg ikke lige tænkt over...
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Har også været ude for at gummi-møfferne var slidt derinde.
Det gav også en klonk-klonk lyd
Køb originale vw da ting sjældent er bedre fordi de er lavet i gul og rød...

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
he he.. hvis det er mine røde konidæmpere du hentyder til, så vil jeg vove at påstå, at de er bedre end originale dæmpere - i hvert fald til mere sportslig kørsel! Men mht. billige uoriginale res.dele tror jeg bestemt du har ret...
Jeg har nu rodet nok med bagakslerne til at vurdere at rasle-klonk-lyden ikke kan komme derfra.. idet der ikke er det mindste slup. Sådan som jeg ser det, så må lyden komme fra springplates eller torsionsstænger!

Duus
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 21 years siden | | | |
nej - undskyld. Jeg henviste til urethanbøsninger i tvivlsom taiwankvalitet

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.