Skulle der mon være noget i vejen for at syne en type 2 med 17" hjul?
Her tænker jeg på sporvidde, rullediameter, varevognsdæk o.s.v.
Hjulene passer på bilen uden adaptere, borede huller og lignende
De er monteret med originale vw type 2 støtter.
Er der en der kan detailforskrifterne i hovedet.
Så en Spacewagon der kørte ud af synshallen med store hjul og han så glad ud.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Hej Gus...
Jeg tror ikke jeg ville gøre det... Ikke fordi jeg ikke tror det kan lade dig gøre... Vi kunne godt bruge Frank Andersen her...
Problemet er nok bæreevnen på dækket... På min 17" står der max belastning 450kg. pr dæk... Men bilens max bæreevne overstiger dette meget... Hvis du forstår... lidt svært at forklare...
Men så er det bare lidt dobbelmoralsk at en stor mercer, som nok vejer 2 tons må gøre det... Underlige regler...
Håber du kan bruge det til noget... ellers må jeg se om jeg har fire 8lags syns hjul du kan låne...
Søren
Søren er inde på det rigtige.
Hvis fælge og dæk er godkendt til at kunne bære totalvægten, på vognen OG ET = sporvidde ligger inden for fabriksforkrifterne (evt TüV) Så er der ingen problemer i det.
Bare klø på min ven.
T.
Her lige et pa praktiske oplysninger til dem der er gode med tal:
Max bæreevne på dæk: 450 kg. pr. hjul
4 x 450 = 1800 kg.
2 x 450 = 900 kg.
Største akseltryk på bilen1050 kg.
Egenvægt 925 kg.
Størst tilladte totalvægt 1900 Kg.
Bilen skal omregistreres til hvide plader.
Kunne man i den forbindelse ikke veje bilen ned til et realistisk niveau.
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Lad være med at veje den ned 1 For så får du problemer med totalvægten næste gang du skal ha´svigermor og resten af familien med. Find hellere nogle dæk som må bære det bilen må veje. De er ikke ret meget dyrere end de alm. Mange gange kan man nøjes med at gå over i et andet (bedre ) mærke.
T
Jeg fik lige en omstilling til syn idag på bussen som kører med 7" CookieCutters bla. pga. bæreevnen var for lille,
Det totale akseltryk bag er 1400kg og mine bag dæk hedder 600kg pr. stk. Men det var ok med adapterpladerne??
Jeg vil også få flyttet 500kg af totalvægten om til krogen så er det nemere
at finde dæk, køre med større trailer og spare penge i vægtafgift!!!
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
[quote= - Jeg er slet ikke klar over om man kan få 205/17/40 i varevognsdæk
Det tror jeg ikke du kan 40" dæk de er sgu alligevel halv voksne!
chancen var nok større hvis det var 205/40/17 :lol: :lol:
har lige købt et sæt 17" amg fælge til en bay - de dæk der sidder derpå må bære 620 kg.
g.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
Du fører dig frem med 17" og baybusser... Skal du være med i klubben... He He
Cool nok Gus... Glæder mig til at se dyret...
Jamen så er du da på den grønne morgengren :D
T.