hej jeg vil lige høre om der er en som kan svare på hvilken gearkasse
jeg bør vælge til min split bus der er en standart 1600 motor i og jeg vil
gerne have en irs gearkasse monteret .
Er der nogle kit som er bedre end andre til monteringen af irs gearkasser
spærsmål 2: hvis man skal have bussen sænket er der en som er god til det og hvad koster det
[quote:bbdcbeb5ce="dennis rol"]hej jeg vil lige høre om der er en som kan svare på hvilken gearkasse
jeg bør vælge til min split bus der er en standart 1600 motor i og jeg vil
gerne have en irs gearkasse monteret .
Er der nogle kit som er bedre end andre til monteringen af irs gearkasser
spærsmål 2: hvis man skal have bussen sænket er der en som er god til det og hvad koster det[/quote:bbdcbeb5ce]
hallo ingen som kan hjælpe
Det nemmeste er at købe en baywindow....
René
hello Dennis
Selvfølgelig skal du køre split med stil. Bay'en er jo også for høj!
Start med at købe bogen jeg har lagt et billede af.
Den gennemgår diverse kits fra fx Creative Engineering, Harry Harpics osv.
Jeg har også skannet et visitkort til en fyr i tyskland der lever af at lave irs på splitbusser. Kan ende med at være den bedste/billigste løsning.
Jeg har selv boble pendulgearkasse på min 65' bus (ikke irs) , Så slap jeg for at svejse/skære i karrossen.
Gearkassen blev en AC med (4.125 diff og 0,89 i 4 gear), anbefalet af CSP i deres katalog til splitbus, og den passer rigtig godt til min 1600.
Man kan da nå op på 130 i timen, men det kræver sit styrtøj !!
Kig i CSP.de kataloget der gennemgår de de forskellige gearkassers hastigheder.
Du kan i alle tilfælde nemt skifte gearkasse bagefter, det er alt det rundt om der er besværligt.
Foran har jeg droppede spindler, en nem løsning men ikke så fleksibel som justerbar forbro. Men dæmpningen er bevaret.
Ronnie