Ghia. Faldgrupper?
Jeg var så småt begyndt at gå på jagt efter dele til min boble for at få noget weber osv på den.
MEN nu faldt jeg lige over en Ghia fra 65 uden motor. Pris 950€.
Den har jeg tænkt mig jeg vil ud og se på. Hvad skal jeg være opmærksom på. Hvad er faldgrupperne? Hvor skal jeg passe på med hensyn til rust osv?
Mbechmann
-------------------------------------------
Michael
Pas på der ikke er smidt en "lille" V-8'er i!!! 8O :twisted:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/index.mv?photo+200309140943589706
:wink: :wink: FWM
Hehe det er rigtigt. Der er jo visse fordele ved at der ikke er nogen motor i.:)
Hvis jeg køber den, så skal der nok en 2l T4 med det hele i den.:)
-------------------------------------------
Michael
Den primære faldgruppe på en Ghia er karosseriet, men til en pris svarende til under kr. 10.000,- så skal du nok satse på en del rust...
Har selv lige købt et projekt til ca. kr. 50.000,-
Henrik
Så har jeg lige fået oversat annoncen.
"Karman Ghia, racecar/streetcar. Flipfront - body flips up. Carbonat window. Adjustiable front axel. no engine. 950€. "
Jeg tror faktisk den har været brugt til dragrace. Det er da mit bud hvis jeg forstår det rigtigt.
Hvis det er rigtigt, så kan der ikke være ret meget rust, men så kan den også være lavet meget om. Desværre.
Bilen står i øvrigt 40km nord for Helsinki.
-------------------------------------------
Michael
Selv om den er lavet om til drag-race, og derfor også meget ombygget, så kan det jo være gjort for mange år siden.
- og drag-model eller ej, der sagtens være meget rust (læs: MEGET)
Henrik
Det er jo rigtigt.:) Under alle omstændigheder en ret god pris.
-------------------------------------------
Michael
hvis der er flipfront på den får du aldrig en brugbar gadebil ud af den..
Inderskærmene foran har en meget afstivende virkning på karossen, -især dørstolperne, så dørene vil aldrig komme til at lukke ordentligt
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Hmm. Ja ok.
Nu vil jeg se om jeg har forstået ham ret, når jeg ringer til ham i aften. Hvis det er sådan en gammel dragracer, så finder jeg nok en anden i stedet.
Jeg har jo også min boble at arbejde på.:)
-------------------------------------------
Michael
:D der er da en fordel ved flipfronten så slipper du for en af ghias falgruper nemlig rust i forskærmene lige over lygterne.
Så har jeg haft snakket med ham. Han sender billeder i løbet af idag eller imorgen. Så poster jeg dem her.
Fakta er, at bilen HAR været brugt som Dragracer i Sverige. Den blev købt fra Sverige i Feb.
Den er med ny bund (bottomplate som han sagde), standard gearbox, 1 racersæde i bilen (alt andet er taget ud), plastic vinduer hele vejen rundt bortset fra foruden. Den er original glas. Der er sat skivebremser foran. Justerbar forbro, og med irs foran (4-ball joint connection. Er det ikke irs på dansk?)
Det mest interesante er at dørene også er originale. Der er ikke rust i bilen (efter hvad han siger). Lyset foran er også originalt. Alt el virker.
Den måde den er bygget op på er at den er lavet som glasfiber foran. Hele fronten er glasfiber.
Lakmæssigt er bilen i meget dårlig stand. Den skal males helt om fra bunden af igen.
-------------------------------------------
Michael
8O den lyder skuda spændene men også som noget der kræver stort arbejde for at få den på gaden. lad os se billederne. :wink:
Jeg tror det er den her. Billedet er ikke specielt godt, og der skulle gerne komme flere billeder. Men som teaser.:)
Her er deres hjemmeside i øvrigt. De laver ikke andet end at VW.:)
http://www.kuplapaja.com/
-------------------------------------------
Michael
-------------------------------------------
Michael
Det var jo kedeligt. Men jeg kan da lige fortælle dig at det ikke kan være den blå på billedet. den har de små mere firkantede baglygter som kun sidder på Low Light Ghiaer. Det vil sige 55-59.
Jeg tror ikke du skal ærgre dig så meget. Som tidligere omtalt er det ofte et helvedes besvær at lave en racecar tilbage til gadebil.
Held og lykke med at finde et andet projekt.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
Hehe det har du ret i med lygterne. Det havde jeg ikke selv lagt mærke til.
Og ang besværet. Ja det ville være et besvær, men hold fast hvor ville det være en oplevelse at lave selv.:)
Men anyways, jeg søger blot videre. Skal nok finde det rigtige projekt på et tidspunkt.
-------------------------------------------
Michael
:D kik op der holder en ghia om det næste hjørne :wink:
hehe yeps jeg ved det. Skal bare finde ud af hvilket hjørne det er den står ;)
Har efterhånden søgt i et stykke tid. Først en Cabrio som desværre ikke var til salg.
Så en kleinbus som desværre stod 900 km nord på (oppe i lapland).
Og nu denne her.
MEN "Søg så skal du finde". Det tror jeg på. Min nye bil står derude. Jeg skal blot finde den:)
-------------------------------------------
Michael