Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  tænding

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeghåber at nogen kan hjælpe mig jeg har for et stykke tid siden sprunget min tændspole i luften på min buggy (type 1 motor1600ccm) og har nu monteret en universal fra bilxperten (cdcardic kataloget) jeg har nu et problem med at motoren kører meget uregelmæsigt og den kan ikke komme over ca 2500 omdrejninger pr minut. HJ
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvis den går uregelmæssigt i omdrejningerne så kand et da meget muligt være at tændingen skal stilles igen. Når du roder med strømfordeleren skal tændingen gerne stilles igen, og det tager jo ikke lang tid. Jeg kender ikke den spole du nævner, så jeg ved ikke om den kan bruges
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Buggy-mikael Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Service service:
Det er muligt dine platiner har taget skade eller kondensatoren er defekt,
Tændings tidspunktet kan ikke ændre sig medmindre du har just. platiner eller drejet fordeleren.
Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
En anden tændspole ændre burde ikke ændre på tændingspunktet.

Det er vel en tændspole der passer til motoren du har købt.

Det problem du nævner har jeg haft en gang, hvor platinerne var ude af justering p.g.a. skruen der fastholder dem ikke var spændt ordentligt.

Prøv at tjekke platinafstand og så stil tænding efterfølgende.

Sæt igang
-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis den kørte godt lige indtil spole sagde BUM, så er det nok ikke platiner/kondensatorfejl, men check alligevel.
Dernæst, check at det osse ER en spole beregnet til platiner og uden formodstand. Spolen skal have 1,9 -2 ohms modstand. Har den mindre kører motore´n megetn mystisk fordi der ikke er nok skrald på gnisten. Har den mere rister du platinerne in notime.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 20 years siden | | | |
platinafstand 0,7mm (hvis jeg ikke er helt forkert på den)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:7b102b2ecf="hendrixxx"]platinafstand 0,7mm (hvis jeg ikke er helt forkert på den)[/quote:7b102b2ecf]

Er det ikke 0,4mm ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hhmmm ved jeg sku ikke trode bare at en spole var en spole.....
den jeg har købt kender jeg ikke specifikationerne på.
hvor får jeg en der passer..

jeg tror faktisk at der er for meget strøm på den fordi at når jeg rører ved det kabel som kommer fra den tændspolen så får jeg stød.
det er min første luftkølede motor og jeg har aldrig haft at gøre med en så gammel motor før. har heller aldrig været ude for at en tændspole sprænger i luften.
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Prøv hos Kit&Buggy http://www.kitogbuggyservice.dk/
Ellers kan det jo også være, at din lokale VW-forhandler stadig har nogle gamle reservedele på lager...
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Og så glemte jeg lige at skrive følgende:
Kit&Buggy Service er et enmandsfirma og ejeren har oftest meget travlt - tit for travlt til at tage telefonen. Det nemmeste er helt klart, at sende ham en mail. Han plejer at være rimelig god til at svare hurtigt på dem.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Platinafstanden skal være 0,4 og det er ikke meningen at du skal få stød. Det er fordi strømmen løber udenfor isoleringen. Har du set efter om kablet passer i spolen og det er sat ordentligt på? Er dine kabler gamle og beskidte? Hvis de er så køb nogle nye.. Tjek også dækslet på strømfordeleren for revner.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvis din buggy kører med standard karburatoren på... så har jeg en strømfordeler der passer din motor. Den fungerer perfekt, og platinerne er indstillet. Den er lige til at smide på.'

Den er din for 200 kr. jeg har vist også en tændspole jeg kan smide med... så bliver det 250 kr

så mangler du kun nye strømfordeler-kabler før din vw er fit for fight (jeg har nogle gamle nogle som virker - dem kan du få)


Har det interesse ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Rasser. FYI
Den dordeler passer ikke sammen med en 1600. Den er til 12/1300 sgl port med 28/30 mm PICT karb.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Sorry - du har fuldstændig ret Farmer ... tænkte mig ikke om !

Den har dog siddet på en 1600 motor (enkeltportet). Det var på min gamle buggy, men det var en import motor fra USA (Vist nok B5 eller sådan noget), anyway - den motor var født med en 30-pict karburator.. og her sad strømfordeleren på!

Så den kan godt sidde på en 1600 motor... men nok ikke i dette tilfælde - så mange 1600 B motorer findes der nok heller ikke derude.

bare glem det igen... det var mig der sad og sov !



Men jeg har også en strømfordeler der har siddet på en 1600 AS motor med en 34 pict karburator. Den passer i hvert fald -
standen tjekker jeg lige op på hvis det har interesse ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.