syn af buggy - skærmkanter
må dækkene rage en smule ud over skærmkanterne som på billedet, eller skal jeg godt nok til at lave skærmkanterne bredere??
selvfølgelig må de ikke det.... sæt dog et par dæk/fælge på til syn som sidder som de skal så slipper i for alt det der frem og tilbage.
det er jo så sikkert som amen i kirken at når man kommer til syn med en smart bil er sporvidde og frihøjde (lygte højde)det første der bliver efterset.
hvis det er så elementære ting den bliver fældet på er der jo ikke noget at sige til at folk kører til syn både 3 og 4 gange.
mød op med noget der er iorden første gang, så skal den nok blive synet.
alt det andet er spild af tid...
GOD TUR :?
nå men så må jeg jo ud at låne nogle fælge når tiden kommer men hvad er reglerne egentlig helt nøjagtig for dette? skal kanten blot flugte med dækkene?, og hvor meget af omkredsen på dækket skal isåfald flugte med skærmkanten?
jeg prøver lige at svare en gang til, med fare for at komme til at lyde som en gammel sur "synsmand"
det er jo det der er hele essensen i mit første indlæg, det er fuldstændig lige meget hvad der må flugte med hvad og hvornår og hvordan..... det sidste du ønsker dig er at stå og diskutere med knallerten om hvad der er lovligt og hvad der ikke er, derfor skal det bare se ordentligt ud, så er der ikke noget ar diskutere... :wink:
ikke noget med at du engang har læst at hvis man kører med 14 tommer radialdæk og 57% mønster og en camper på 32´ og desuden kun har 3 hjulbolte på, så må de gerne rage 3mm udover...tro mig det vil stodderen skide på KASSERET...næste vogn tak, du kan lige betale 480,- på vejen ud vi ses nok et par gange, ha det 8O
UPS havde vidst lige en lille Frank_Andersen i maven der trængte til at blive luftet lidt... :wink:
[quote:9f8cfeb4f7="Teodor_Faelgen"]jeg prøver lige at svare en gang til, med fare for at komme til at lyde som en gammel sur "synsmand"
det er jo det der er hele essensen i mit første indlæg, det er fuldstændig lige meget hvad der må flugte med hvad og hvornår og hvordan..... det sidste du ønsker dig er at stå og diskutere med knallerten om hvad der er lovligt og hvad der ikke er, derfor skal det bare se ordentligt ud, så er der ikke noget ar diskutere... :wink:
ikke noget med at du engang har læst at hvis man kører med 14 tommer radialdæk og 57% mønster og en camper på 32´ og desuden kun har 3 hjulbolte på, så må de gerne rage 3mm udover...tro mig det vil stodderen skide på KASSERET...næste vogn tak, du kan lige betale 480,- på vejen ud vi ses nok et par gange, ha det 8O[/quote:9f8cfeb4f7]
Jeg er helt enig....
men på den anden side skal man heller ikke smide noget på der ser helt forkert ud (på en buggy mener jeg). Synsmanden kan jo godt se om det er de dæk man har tænkt sig at køre med til daglig, eller om det bare er noget man har sat på fordi man skal til syn. Han gider da heller ikke stå og blive "snydt"... så er det bedre at spille med åbne kort - det kan de li !!
Det nemmeste og bedste er da at spille med helt åbne kort når man skal til syn... dvs. få fat på nogle dæk og fælge der passer bilen og overholder reglerne, og kør så med dette til syn - og kør derefter med det til dagligt.... så bliver der heller ikke en bøde på 500kr når du bliver stoppet af politiet fordi dine dæk stikker ud over skærmkanten.
(jeg vil dog sige at jeg har fået synet min buggy, med fordæk hvor de sad næsten identisk med dine på billedet... her var det ok..... det er vel også en fortolkning af hvor skærmkanten starter og ender (breddemæssigt). Her er en buggy lidt speciel.
Bagpå kørte jeg med 295/50 på 8" og ved standardhøjde rager de ud over.... men så sænkede jeg den bare (svingaksler) og vupti forsvandt toppen af bagdækket ind under bagskærmen.... men bunden af dækket stikker stadig ud over bagskærmen (set oppefra) - det var også OK. Der var meget negativ camber på bagakslen!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Du har jo også taget billedet skævt bagfra....... prøv at tage et billede direkte oppefra og lodret ned på skærmen.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
jeg ville også helst jeg bare kan køre i synshallen med det jeg har tænkt mig at køre med bagefter... 8)
Du er fanme hurtig....
De sidder nøjagtig som mine dæk gjorde!!!!
Men... de er jo meget på grænsen -
En ville nok sige: "de stikker udenfor"!
Mens en anden ville sige: "jamen selve mønstret (den plane flade af den mønstrede del) holder sig lige akkurat indenfor.
Kør forbi det sted du vil have den synet, vis dem billedet, og hør dem om de vil godkende det.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
ja, det var sgu da en god idé. det gør jeg da bare lige 2-3 dage før jeg skal derud.
ja, jeg er hurtig men jeg snyder også lidt... bærbar,trådløs netværk. så er hjælpen hvis ikke tættere på !!!... :D :D :D
[quote:3b5e862bec]men på den anden side skal man heller ikke smide noget på der ser helt forkert ud (på en buggy mener jeg). Synsmanden kan jo godt se om det er de dæk man har tænkt sig at køre med til daglig, eller om det bare er noget man har sat på fordi man skal til syn. Han gider da heller ikke stå og blive "snydt"... så er det bedre at spille med åbne kort - det kan de li !![/quote:3b5e862bec]
Hør nu lige engang: Bilen bliver synet i den stand den kommer ind i synshallen i. Hvis du kører ind i hallen med nogle dæk der "ser helt forkert ud" bliver der taget stilling til, om de dæk er OK og hvis de er det, er bilen godkendt med dem. End of story.
Prøv lige at overveje konsekvenserne af dit udsagn, Rasser. Hvor var vi henne, hvis synsmanden måtte tage i betragtning, om han troede, at man ville køre hjem og sætte andre dæk på? Måtte han så også nægte at godkende en bil, fordi han mente, at ejeren ville køre hjem og smide en større motor i? Eller at han ville skrue en sænket forbro på efter synet? Det ville jo være totalt uholdbart, hvis den slags ting skulle tælle med i vurderingen. Måske har han en fornemmelse af, at det er det man vil gøre efter synet og måske er han så lidt grundigere i gennemgangen af bilen end ellers, men hvis bilen ellers er iorden er det jo heller ikke noget problem, vel?
Nå, nu begynder jeg også at lyde som en gammel, sur mand, så jeg stopper her...
Hej!
Vores venner Landroverfolket (
http://www.dlrk.dk ) gør det at de sætter sådan nogle gummi-slærmkants-forøgere på istedet for at skifte hjul. Sådan nogen Landroverhjul er jo også skide tunge og har forfærdeligt mange bolte ;-)
Men nok nemmere i dit tilfælde at skaffe et par synshjul...
Ville bare lige lufte at der er flere mulige løsninger på sådan en sag. Held og lykke i synshallen :-)
[quote:37308a1381="Nimbus46"][quote:37308a1381]men på den anden side skal man heller ikke smide noget på der ser helt forkert ud (på en buggy mener jeg). Synsmanden kan jo godt se om det er de dæk man har tænkt sig at køre med til daglig, eller om det bare er noget man har sat på fordi man skal til syn. Han gider da heller ikke stå og blive "snydt"... så er det bedre at spille med åbne kort - det kan de li !![/quote:37308a1381]
Hør nu lige engang: Bilen bliver synet i den stand den kommer ind i synshallen i. Hvis du kører ind i hallen med nogle dæk der "ser helt forkert ud" bliver der taget stilling til, om de dæk er OK og hvis de er det, er bilen godkendt med dem. End of story.
Prøv lige at overveje konsekvenserne af dit udsagn, Rasser. Hvor var vi henne, hvis synsmanden måtte tage i betragtning, om han troede, at man ville køre hjem og sætte andre dæk på? Måtte han så også nægte at godkende en bil, fordi han mente, at ejeren ville køre hjem og smide en større motor i? Eller at han ville skrue en sænket forbro på efter synet? Det ville jo være totalt uholdbart, hvis den slags ting skulle tælle med i vurderingen. Måske har han en fornemmelse af, at det er det man vil gøre efter synet og måske er han så lidt grundigere i gennemgangen af bilen end ellers, men hvis bilen ellers er iorden er det jo heller ikke noget problem, vel?
Nå, nu begynder jeg også at lyde som en gammel, sur mand, så jeg stopper her...[/quote:37308a1381]
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:14635fb2b5="Nimbus46"][quote:14635fb2b5]men på den anden side skal man heller ikke smide noget på der ser helt forkert ud (på en buggy mener jeg). Synsmanden kan jo godt se om det er de dæk man har tænkt sig at køre med til daglig, eller om det bare er noget man har sat på fordi man skal til syn. Han gider da heller ikke stå og blive "snydt"... så er det bedre at spille med åbne kort - det kan de li !![/quote:14635fb2b5]
Hør nu lige engang: Bilen bliver synet i den stand den kommer ind i synshallen i. Hvis du kører ind i hallen med nogle dæk der "ser helt forkert ud" bliver der taget stilling til, om de dæk er OK og hvis de er det, er bilen godkendt med dem. End of story.
Prøv lige at overveje konsekvenserne af dit udsagn, Rasser. Hvor var vi henne, hvis synsmanden måtte tage i betragtning, om han troede, at man ville køre hjem og sætte andre dæk på? Måtte han så også nægte at godkende en bil, fordi han mente, at ejeren ville køre hjem og smide en større motor i? Eller at han ville skrue en sænket forbro på efter synet? Det ville jo være totalt uholdbart, hvis den slags ting skulle tælle med i vurderingen. Måske har han en fornemmelse af, at det er det man vil gøre efter synet og måske er han så lidt grundigere i gennemgangen af bilen end ellers, men hvis bilen ellers er iorden er det jo heller ikke noget problem, vel?
Nå, nu begynder jeg også at lyde som en gammel, sur mand, så jeg stopper her...[/quote:14635fb2b5]
Bare rolig der er skam også plads til gamle sure mænd ...... godt vejr igen skipper
jeg ved ikke om du misforstod mig.. eller om du forstod hvad jeg mente !
Jeg er bare af den overbevisning at synsmanden ville være nemmere at snakke med hvis man spillede med åbne kort, og fik de lækre fede - men samtidig lovlige dæk/fælge på når man kørte til syn, istedet for de gamle rustne grimme fælge der ligger bagerst i garagen.
begge ting er lovlige løsninger, men jeg mener bare man gør det nemmere for sig selv hvis man gør det rigtigt. (Snakker du først godt med synsmanden, så glider det hele bare meget nemmere - og han hænger sig måske ikke i bagateller han ellers ville have påtalt.). Dette er udelukkende min objektive vurdering - og absolut ikke faktum.
Det du nævner om motor og forbro...... det vil jo decideret være at snyde.... det er jo ulovligt at montere større motor end tilladt, og også ulovligt at sænke mere end tilladt. (jeg pudser lige glorien....... :-) )
håber du kan se hvad jeg mener... det er jo også bare mit syn på sagen - jeg forlanger ikke fuld enighed omkring det - man kan jo synes om det hvad man vil.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Jamen det har du da fuldstændig ret i; forudsat at de brede fælge man vil have på er lovlige, vil det da klart være bedst, at spille med åbne kort. Det meste i denne verden går jo nemmere, hvis vi alle sammen er søde og rare ved hinanden. Jeg læste bare dit indlæg som om du mente, at synsmanden kunne kassere en bil, alene på baggrund af, at han gik ud fra, at man ville køre hjem og sætte bredere, ulovlige fælge på og det må han jo ikke.
Og det der med større motorer, for meget sænkning osv. er jo snyd og den slags kunne vi da ikke finde på :wink:
Fuld enighed eller ej; vi er vist så tæt på som vi kan komme.