Da jeg er ved at renovere/ombygge min motor (1600 AS), har jeg bestilt et nyt sæt olietryksstempler og fjedre.
Der er forskel på det [u:d465f7d9b8]ene[/u:d465f7d9b8] stempels gamle og nye model.... den nye model stempel har en dyb indgående rille i stemplet, og det var der ikke på det gamle stempel! (det nye sæt er fra producenten "Bugpack")
Mit spørgsmål er så bare:
Kan jeg uden yderligere bekymringer anvende den nye model i min motor, eller passer den nye model ikke?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Anybody ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
hvorfor er der ingen der kan hjælpe mig med dette ?????
Jeg ved ikke om det er fordi det er et utrolig dumt spørgsmål jeg har stillet her, eller fordi der ikke er nogen der ved det........
Håber der er en barmhjertig sjæl derude der ligger inde med svaret !
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Hvor sidder rillen henne? Har du evt et billede af den? Snakker vi dem til komprisionsringe eller hvad er det du mener? Et billede vil være kanon:)
-------------------------------------------
Michael
Jeg tror godt at dem der kender svaret på mit spørgsmål ved hvad jeg mener..... men jeg fikser da lige et billede, så må vi se om det kan hjælpe på sagen.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Så er der billeder første billede viser den nye type jeg har tænkt mig at sætte i, andet billede viser den model der sad i motoren !!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Du burde kunne bruge de nye. Det med rillen skal sidde sammen med den lange fjeder.
Det er den korte der bestemmer olietrykket. Den lange bestemmer hvor meget olie der kommer gennem køleren.
Jeg ville nok se efter oppe i kanalen hvor det med rillen skal sidde, om der sker noget ved at rillen er der. Der er vel ikke en kanal den så ikke holder lukket eller noget vel ?
Min erfaring er at det er noget farligt noget at rode med.
Men de dele du har købt ligner originale og VW kommer med typen med rillen, vist nok i 8/70.
Hvis din motor har været renoveret tidligere kan de to boringer være boret op og stemplerne er så overstørrelse. Mål efter !!!
Lad være med at falde for fristelsen til at købe en stor oliepumpe. Du skal bruge en 26mm.
Hvis du køber en 30mm. skal du montere et oliepumpedæksel med en ventil der lukker det den laver for meget tilbage til sugerøret, ellers brænder motoren sammen.
En 30mm. kan lave så meget olie at reduktionsventilerne ikke kan styre trykket og mængden der kommer til køleren.
[quote:da3960738d="Anonymous"]Du burde kunne bruge de nye. Det med rillen skal sidde sammen med den lange fjeder.
Det er den korte der bestemmer olietrykket. Den lange bestemmer hvor meget olie der kommer gennem køleren.
Jeg ville nok se efter oppe i kanalen hvor det med rillen skal sidde, om der sker noget ved at rillen er der. Der er vel ikke en kanal den så ikke holder lukket eller noget vel ?
Min erfaring er at det er noget farligt noget at rode med.
Men de dele du har købt ligner originale og VW kommer med typen med rillen, vist nok i 8/70.
Hvis din motor har været renoveret tidligere kan de to boringer være boret op og stemplerne er så overstørrelse. Mål efter !!!
Lad være med at falde for fristelsen til at købe en stor oliepumpe. Du skal bruge en 26mm.
Hvis du køber en 30mm. skal du montere et oliepumpedæksel med en ventil der lukker det den laver for meget tilbage til sugerøret, ellers brænder motoren sammen.
En 30mm. kan lave så meget olie at reduktionsventilerne ikke kan styre trykket og mængden der kommer til køleren.[/quote:da3960738d]
Mange tak for det gode svar
Jeg har også købt en ny 26mm oliepumpe.
Målene på de nye og gamle stempler er ens... og motoren er en AS (derfor burde den være efter 1970)... Jeg er også godt med på trykregulering og omdirigeringen af olien (har studeret diagrammerne i CSP´s katalog.... og her er det meget godt beskrevet).
Jeg undersøger lige kanalen så jeg kan se om stemplet åbner nogle "huller" det ikke skulle åbne.
Takker
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia