Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bombster2: nye pix 7/12....

Tags:

(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/Bombster2ibyen.jpg[/img:c2ecf6630d]


Artikel i bladet "VW_Scene" fra tyskland maj 2007: (klik på billederne)




Jeg går og knokler lidt med min Bombster2 for tiden, og jeg skulle beslutte mig for hvilken udstødning jeg skulle have på min tunede 30hk motor..

Min bil er en ´54ér, så der er ikke udskæringer i bagpanelet, dvs. jeg kan ikke bare sætte en original 30hk udstødning på (og det ville jo heller rigtigt være Gearheads-stil vel..?)..

Så jeg besluttede mig for at lave en kopi af en Abarth-udstødning fra 50érne med 4 afgange.. (en ur-monza :lol:)

Allan Wind donerede en billig repro 30hk udst til projektet, og så hentede jeg lidt rustfrit rør på skrotten.. -4 timer tog det

Check først lige min hjemmelavede firewall i pap, jeg er pissestolt af den..
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth3.jpg[/img:c2ecf6630d]

Her er råmaterialerne:

[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth6.jpg[/img:c2ecf6630d]

studserne på udstødningen skåret af og rørene kortet lidt op

[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth7.jpg[/img:c2ecf6630d]

Hullerne svejset til (1.5mm plade) og udstødningen monteret

[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth8.jpg[/img:c2ecf6630d]

Huller skåret til rørene, og de er hæftet på plads

[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth9.jpg[/img:c2ecf6630d]

De er lidt for lange.. -skal skæres skråt af til sidst lige før kofangeren

[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth10.jpg[/img:c2ecf6630d]

Det ser sgu da meget sjovt ud.

[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth11.jpg[/img:c2ecf6630d]

Så er den blevet pillet af for at blive fuldsvejst..det er det fede ved at lave udstødninger.. man kan bare svejse løs..der er gods i det..

[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth12.jpg[/img:c2ecf6630d]

Så blev den svejset færdig, jeg lavede nogle forstærkninger så rørene ikke bliver bøjet ud af kurs ved det mindste vindpust

[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth001.jpg[/img:c2ecf6630d]

-og monteret endeligt..

[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth003.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth004.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth005.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth006.jpg[/img:c2ecf6630d]

Hold kæft hvor er jeg spændt på at høre den imorgen..



Update 29/11-03:

Så kom Judsonén i..

med monteret Boost-ur og det hele..
-og Ib har ret, den lyder som en elpisker i en alugryde..!

Udstødningen lyder dog fint, en lidt "tør" lyd, og egentligt ikke for larmende..

Om den rykker..? --øhhh jooo.. den giver vel små 50hk nu (ifølge Judson)
Men den kører fedt..svært at lade være med at grine hele vejen..
flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap


[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson1.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson6.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson7.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson10.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson8.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson9.jpg[/img:c2ecf6630d]


Dejligt vejr idag, så jeg tog lige lidt nye billeder..:

[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/bombster2-01.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/bombster2-02.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/bombster2-03.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/bombster2-04.jpg[/img:c2ecf6630d]
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
har et ABARTH rustfristål grenrør til en 1200 - hvorsjældent er det egentligt? mærket sidder vist stadig på....
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
altså tarmslyng..? til 30hk varmekasser eller de senere..?
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
øh - ka man måle sig til forskellen ??? har ikke lige pt -nogen af delene
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det ser godt ud! Hvad er det for et rem-hjul du har på?
(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 years siden | | | |
ja... se så og få pillet det remhjul af... det har du overhovedet ikke noget at bruge til ! :-) Resten af sagerne der tilhører dette remhjul kan du bare sende til mig..... så slipper du for at tænke mere på det.


Mathiasen : Jeg er bange for morten har fået fat på noget kompressorværk... evt. judson ??!!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:14b9d6df96="mathiasen"]Det ser godt ud! Hvad er det for et rem-hjul du har på?[/quote:14b9d6df96]
Det er til min Judson..-billeder kommer senere..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
ja, jeg tænkte det nok! På med nogle pics! :-)
(permalink) karmannjepster Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) jeg har to rør fra et par jagtgevære jeg har savet over det kunde sku være at man skulle lave en udstødning :wink:
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Vaaa, hvon lød den???
Kommer der en lydfil??
-------------------------------------------
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
en judson lyder som en elpisker i en alugryde- hehe - men sån skal den jo lyde- ku være rart hvis den ku lave kartoffelmos også :lol: :lol: :lol:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hold kæft hvor er den firewall fed...!!!

- og det er Abarth´en selvfølgelig også...

Og med Judson - Cool....
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
ja sæt endelig nogen pics på når Judson'en er monteret.. det ville være super fedt.....

To blow or not to blow... that's the :?:

FWM... 8)
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
opdateret med lidt judsonpix
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) munken Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Fårk hvor er det Judson-gejl dog liret at se på. Og ja bilen....den holder hele vejen....den fede stil!

Cheers,
Kasper

PS: Håber ikke der er for mange buler i kasketten efter igår Morten.. 8)
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) Solmex Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Fin lille gif Bornholmer har... :oops:

Man kan ikke undersøger sine bryster for knuder ofte nok!
Hvad mon hun siger, ærgeligt der ikke er lyd på!
-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:e53629c227="munken"]PS: Håber ikke der er for mange buler i kasketten efter igår Morten.. 8)[/quote:e53629c227]

Der er sgu ingen buler i kasketten, men det er lige som om den strammer lidt..??
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Godt og se det køre og ja den har den underligste lyd sådan
judson det lyder som om det hele er slidt op.
Men pas nu på det kan jo godt være glat og så med alle de hk :lol:
-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
nye pics
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) VW-Per Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Morten.

Det er ikke lige min stil, men den holder sgu hele vejen hjem! Jeg behøver ikke en tur for at trække på smilebåndet, det er nok bare jeg ser dine pics! Det er sgu gennemført!

/VW-Per
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Måske du kunne hjælpe mig vwmorten.... (eller andre med en Judson seføli :oops: )

Jeg er ved at bygge en 30hk Judson på en 34hk motor.. Skal lave inds. manifoldet om så judson'en bliver flyttet 12-13 mm ud for at remmene passer og lidt længede til siden, da jeg vil køre med generator.
Nu står jeg så her og mangler den "originale" direkte akselafstand mellem center af krumtappen og center af akslen i Judson'en.... Jeg vil nemlig stadig køre med de originale længde kileremme.

Måske du kan måle det på din motor.... sådan ca... ved ikke om afdækningsblikket i bag er i vejen for sådan en "måle-operation" 8O

Så regner jeg med at lidt ombygning af gastræk vil gøre det til sidst.. og seføli' en hoveddyse beregnet til en 34hk i karben......

FWM
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ups.... autologin virkede ikke... men det er altså mig der har skrevet ovenstående..........

FWM
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har desværre lige igår kørt min bombster2 ud i gearheadsladen til vinteropbevaring, så jeg kan ikke lige gå ud og tage mål..

Jeg har målene på de forskellige afstivningsstænger osv. men det er jo altsammen til en 30hkmotor..

Umiddelbart tror jeg at jeg ville købe en 34hk judson, og så sælge den du har , det vil spare dig for en masse ombygning, og det vil se mere "rigtigt" ud bagefter..

(Judsonér ER jo mest for "looks", en 1600cc enkeltportet motor der er nusset lidt ved har en del mere power, er meget mere problemfri og meget billigere at bygge, og så kan den laves så den ligner en original 1200 motor næsten på en prik)

-og en generator... den passer lige så meget på en judsonmotor som et digitalur i en cowboyfilm..

-oops det var bare min umiddelbare mening og mit bedste råd, jeg håber ikke at jeg kom til at lyde som en gammel sur vw-originalfreak.. 8O

Du skal selvfølgeligt lave din motor som du synes at den er fedest..!
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:c2cf9a0218="Anonymous"]Måske du kunne hjælpe mig vwmorten.... (eller andre med en Judson seføli :oops: )

Jeg er ved at bygge en 30hk Judson på en 34hk motor.. Skal lave inds. manifoldet om så judson'en bliver flyttet 12-13 mm ud for at remmene passer og lidt længede til siden, da jeg vil køre med generator.
Nu står jeg så her og mangler den "originale" direkte akselafstand mellem center af krumtappen og center af akslen i Judson'en.... Jeg vil nemlig stadig køre med de originale længde kileremme.

Måske du kan måle det på din motor.... sådan ca... ved ikke om afdækningsblikket i bag er i vejen for sådan en "måle-operation" 8O

Så regner jeg med at lidt ombygning af gastræk vil gøre det til sidst.. og seføli' en hoveddyse beregnet til en 34hk i karben......

FWM[/quote:c2cf9a0218]

du kunne jo også sælge din 30 hk judson - og købe en færdigbygget motor med 100 hk i stedet for pengene- det er jo synd at slå en truet dyreart ihjel-
men okay gør som du har lyst til- du bestemmer selv- men jeg har på fornemmelsen at der er mange der vil syntes at det du gør ikke er særligt fedt
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tak for de gode argumenter.....

Kan godt se det fornuftige i det med generator kontra Judson.... og bornholmer: Jeg slår ingen ihjel, der bliver jo ikke ændret en milimeter på noget af judson stuffet... ændrer kun et ganske alm. inds. manifold som jo vist nok ikke er er en truet dyreart.....

den eneste forskel på 30/34 hk judson kompressorhus er placering af indsugningshul (støbningén)....

Ved da godt at det ville være mere korrekt at sætte de på en 30hk, men har ikke sådan en motor lige nu og derfor vil jeg lige prøve at sætte den på en god 34hk jeg har stående i hjørnet....

FWM 8)
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com

Reply »

You must log in to post.