[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/Bombster2ibyen.jpg[/img:c2ecf6630d]
Artikel i bladet "VW_Scene" fra tyskland maj 2007: (klik på billederne)
Jeg går og knokler lidt med min Bombster2 for tiden, og jeg skulle beslutte mig for hvilken udstødning jeg skulle have på min tunede 30hk motor..
Min bil er en ´54ér, så der er ikke udskæringer i bagpanelet, dvs. jeg kan ikke bare sætte en original 30hk udstødning på (og det ville jo heller rigtigt være Gearheads-stil vel..?)..
Så jeg besluttede mig for at lave en kopi af en Abarth-udstødning fra 50érne med 4 afgange.. (en ur-monza :lol:)
Allan Wind donerede en billig repro 30hk udst til projektet, og så hentede jeg lidt rustfrit rør på skrotten.. -4 timer tog det
Check først lige min hjemmelavede firewall i pap, jeg er pissestolt af den..
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth3.jpg[/img:c2ecf6630d]
Her er råmaterialerne:
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth6.jpg[/img:c2ecf6630d]
studserne på udstødningen skåret af og rørene kortet lidt op
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth7.jpg[/img:c2ecf6630d]
Hullerne svejset til (1.5mm plade) og udstødningen monteret
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth8.jpg[/img:c2ecf6630d]
Huller skåret til rørene, og de er hæftet på plads
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth9.jpg[/img:c2ecf6630d]
De er lidt for lange.. -skal skæres skråt af til sidst lige før kofangeren
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth10.jpg[/img:c2ecf6630d]
Det ser sgu da meget sjovt ud.
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth11.jpg[/img:c2ecf6630d]
Så er den blevet pillet af for at blive fuldsvejst..det er det fede ved at lave udstødninger.. man kan bare svejse løs..der er gods i det..
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth12.jpg[/img:c2ecf6630d]
Så blev den svejset færdig, jeg lavede nogle forstærkninger så rørene ikke bliver bøjet ud af kurs ved det mindste vindpust
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth001.jpg[/img:c2ecf6630d]
-og monteret endeligt..
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth003.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth004.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth005.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth006.jpg[/img:c2ecf6630d]
Hold kæft hvor er jeg spændt på at høre den imorgen..
Update 29/11-03:
Så kom Judsonén i..
med monteret Boost-ur og det hele..
-og Ib har ret, den lyder som en elpisker i en alugryde..!
Udstødningen lyder dog fint, en lidt "tør" lyd, og egentligt ikke for larmende..
Om den rykker..? --øhhh jooo.. den giver vel små 50hk nu (ifølge Judson)
Men den kører fedt..svært at lade være med at grine hele vejen..
flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson1.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson6.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson7.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson10.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson8.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson9.jpg[/img:c2ecf6630d]
Dejligt vejr idag, så jeg tog lige lidt nye billeder..:
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/bombster2-01.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/bombster2-02.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/bombster2-03.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/bombster2-04.jpg[/img:c2ecf6630d]
Artikel i bladet "VW_Scene" fra tyskland maj 2007: (klik på billederne)
Jeg går og knokler lidt med min Bombster2 for tiden, og jeg skulle beslutte mig for hvilken udstødning jeg skulle have på min tunede 30hk motor..
Min bil er en ´54ér, så der er ikke udskæringer i bagpanelet, dvs. jeg kan ikke bare sætte en original 30hk udstødning på (og det ville jo heller rigtigt være Gearheads-stil vel..?)..
Så jeg besluttede mig for at lave en kopi af en Abarth-udstødning fra 50érne med 4 afgange.. (en ur-monza :lol:)
Allan Wind donerede en billig repro 30hk udst til projektet, og så hentede jeg lidt rustfrit rør på skrotten.. -4 timer tog det
Check først lige min hjemmelavede firewall i pap, jeg er pissestolt af den..
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth3.jpg[/img:c2ecf6630d]
Her er råmaterialerne:
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth6.jpg[/img:c2ecf6630d]
studserne på udstødningen skåret af og rørene kortet lidt op
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth7.jpg[/img:c2ecf6630d]
Hullerne svejset til (1.5mm plade) og udstødningen monteret
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth8.jpg[/img:c2ecf6630d]
Huller skåret til rørene, og de er hæftet på plads
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth9.jpg[/img:c2ecf6630d]
De er lidt for lange.. -skal skæres skråt af til sidst lige før kofangeren
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth10.jpg[/img:c2ecf6630d]
Det ser sgu da meget sjovt ud.
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth11.jpg[/img:c2ecf6630d]
Så er den blevet pillet af for at blive fuldsvejst..det er det fede ved at lave udstødninger.. man kan bare svejse løs..der er gods i det..
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth12.jpg[/img:c2ecf6630d]
Så blev den svejset færdig, jeg lavede nogle forstærkninger så rørene ikke bliver bøjet ud af kurs ved det mindste vindpust
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth001.jpg[/img:c2ecf6630d]
-og monteret endeligt..
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth003.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth004.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth005.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/abarth006.jpg[/img:c2ecf6630d]
Hold kæft hvor er jeg spændt på at høre den imorgen..
Update 29/11-03:
Så kom Judsonén i..
med monteret Boost-ur og det hele..
-og Ib har ret, den lyder som en elpisker i en alugryde..!
Udstødningen lyder dog fint, en lidt "tør" lyd, og egentligt ikke for larmende..
Om den rykker..? --øhhh jooo.. den giver vel små 50hk nu (ifølge Judson)
Men den kører fedt..svært at lade være med at grine hele vejen..
flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap flap
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson1.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson6.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson7.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson10.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson8.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/judson9.jpg[/img:c2ecf6630d]
Dejligt vejr idag, så jeg tog lige lidt nye billeder..:
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/bombster2-01.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/bombster2-02.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/bombster2-03.jpg[/img:c2ecf6630d]
[img:c2ecf6630d]http://www.gearheads.dk/bombster2-04.jpg[/img:c2ecf6630d]
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707