Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bombster2: nye pix 7/12....

Tags:

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jamen så sæt igang - var bare lidt ræd for at du ville skære i noget af det org - og det syntes jeg ville være fatalt -men du ved hvad du gør og det er jeg tryg ved :D

men det er set før at folk splitter noget exstremt sjældent ad - og det ville jo være synd, men det gør du jo så ikke :mrgreen:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Når du nu bare skal afprøve din Judson på den 34 hk motor, så kunne du måske gøre det lidt lettere for dig selv, hvis du anvender et remstrammer hjul. Det benyttes på de sene 34 hk versioner.
Her er et billede af min motor, som har sådan et hjul monteret. dét behøver jo ikke være et originalt judson, men du kan vel finde noget der virker.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Bornholmer: Er 100% enig med dig og ville ALDRIG lave/ændre noget på min Judson så den ikke står som total original... Det Judson Kit (som jeg købte af en mand jeg mødte hos bageren en søndag tilbage i '99) er mit kæreste eje... :lol: :lol:
Har fået den honet, nye lameller og nye lejer etc. Så det kunne bare være skægt lige at høre om den nu også lyder som en elpisker i en alu-gryde..... :wink:

Og skal han nu ud og ræse med den? er der nok nogen der tænker.... Nej det har jeg min 1776 til..... :twisted:

Allan: Ja det kunne måske løse nogen af mine problemer med et ekstra hjul.... men prøver lige først uden med dobbelt remtræk som en 30hk'er... Men jeg har muligheden i mine tanker :idea:
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Sådan noget Judson grej, hvad skal man slippe for sådaan et sæt på et stumpemarked. (og ja jeg ved godt det nok er mere end kr. 500 )

Lennart
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
fra 8000 og opefter er hvad jeg har set dem til pr stk- men man kan jo være heldig - bare ikke så tit- :cry:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Morten,

Jeg har lige kæmpet mig gennem den tyske artikel. Kan du ikke uddybe den museumshistorie? Har jeg forstået det rigtigt at den stod på et museum og så blev den udsat for hærværk eller hvordan?

Lars
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 17 years siden | | | |
Jo, historien er som følger:

Bilen blev i 1967 stillet ind på et lille svensk lokalmuseum, og stod der indtil 1995 hvor der var nogen der brød ind på museet og smadrede flere genstande med en økse!
Ovalen fik smadret flere ruder og lygter, og fik nogle hak i tag, frontklap og imellem gællerne under bagruden.

Bilen blev efter "angrebet" stillet et eller andet sted uden for museet, hvor den stod indtil 2004 hvor jeg købte den.

Bilen er derfor i ganske god stand, men "patineret" kraftigt af de ca. 9 års udendørs opbevaring nord for Stokholm.

Det var lidt en kamp at få den til at fungere rent teknisk igen efter at den ikke havde været i drift siden 1967, men jeg blev positivt overrasket over at der stort set ikke skulle skiftes nogen dele, da de jo ikke er slidt.

-så Bombsteren er min udgave af en "originalbil" den er pinligt urenoveret original, dog slammet og proppet med goodies som kunne have været købt i årene lige efter den blev bygget..

-jeg kommer dog nok til at ofre noget nyt indtræk og noget ny lak på mine skærme en dag, men lige nu er der andre projekter der tager energien og pengene
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Takker. Det er altid fedt med sådan nogle spøjse historier.
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) vwbjarne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du kan da få det jeg har til min 54er det er nok i bedre stand og ikke nyt så det passer jo perfekt. Jeg skal jo alligevel have noget helt nyt.
Bjarne.

Reply

You must log in to post.