Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Nu er det jo blevet lidt koldere.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Galaxie Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Så det kniber med at motoren i min 1303 vil holde sig igang når den står i tomgang. Lige når den er startet så gåt det meget godt, men når man har kørt i 2-5 min så vil den gerne gå ud, og det holder op igen efter ca 10 min. kørsel.

Mit gæt er at det er noget med chokeren?

Hvordan justeres denne?

mvh Flemmng
-------------------------------------------
email: flemming@erkongen.dk
(permalink) BusThomas Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja sådan er det med de kære biler!
Dit problem er ganske sikkert kaburator is så gi' din bil kaburatorsprit når du tanker, så sku det hjælpe!
En motorjustering er da altid en fin ide, men lad en rutineret klare det det gir nok det mest driftsikre resultat
-------------------------------------------
2085500et - advokatwh(snabela)gmail.com
1976 baywindow, 1965 21 window Samba
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg tror, at du har ret mht. chokeren, men jeg ved faktisk ikke, om der rigtig kan justeres på den. Som jeg husker det er det en "virker/virker ikke-dims".
Men under alle omstændigheder ville det nok være en god ide, at få tjekket karburatoren igennem. Der kunne jo også sidde noget snavs i nogle dyser el.lign.
Jeg ved ikke rigtig mht. karburatoris; er der et bestemt temperaturområde, der udløser fejlen? Det er helt klart sæson til karburatorsprit, men hvis problemet ikke kun optræder lige omkring frysepunktet, tror jeg ikke kun, at det er det, der er fejlen.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvad er det for en karb vi snakker om. Jeg har nogenlunde samme problem med en 34 PIC. Der sidder en mekanisk choker på (eller i hvert fald mekanisk styring af den), men den virker af skod. Alle dem jeg snakker med heroppe i Finland siger at en 34 PIC karb er en sommer karb.

Jeg gør det at jeg skifter over til double karbs i stedet for. Det virker meget bedre i længden alligevel:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) Når du kigger på chokeren så sidder den fast med 3 små skruer. Dem løsner du for at justere..
Det skal være sådan at når motoren er driftvarm, så skal det øverste spjæld i karburatoren stå helt åbent. Når du drejer chokeren indtil den er lige ved at "tage fat" i spjældakslen og lukke spjældet spænder du de 3 skruer.. Så burde den virke bedst.
Der er også to hakker der skal passe overfor hinanden, men hvis fjederen i chokeren er blevet lidt slap i det så passer det ikke altid..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Så lærte jeg også noget idag :D
Tak Anders!
(permalink) Galaxie Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:57aefe1c82="vwanders"]8) Når du kigger på chokeren så sidder den fast med 3 små skruer. Dem løsner du for at justere..
Det skal være sådan at når motoren er driftvarm, så skal det øverste spjæld i karburatoren stå helt åbent. Når du drejer chokeren indtil den er lige ved at "tage fat" i spjældakslen og lukke spjældet spænder du de 3 skruer.. Så burde den virke bedst.
Der er også to hakker der skal passe overfor hinanden, men hvis fjederen i chokeren er blevet lidt slap i det så passer det ikke altid..[/quote:57aefe1c82]


Takker og bukker til Anders!

Jeg vil forsøge det i morgen når jeg skal på værkstedet.

Det er ikke helt super at skulle brumse med den øverste del af foden, imens hælen er på speederen for at holde gang i motoren, det dog lade sig gøre. :lol:
-------------------------------------------
email: flemming@erkongen.dk
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Galaxie

Skriver du så ikke lige her, om Anders forslag har løst problemet?
Det gør indlæggene lidt mere brugervenlige for andre, der senere prøver at løse det samme problem, hvis de kan se, hvad det hele faktisk endte med.
(permalink) Galaxie Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:d8c8bab18e="Nimbus46"]Hej Galaxie

Skriver du så ikke lige her, om Anders forslag har løst problemet?
Det gør indlæggene lidt mere brugervenlige for andre, der senere prøver at løse det samme problem, hvis de kan se, hvad det hele faktisk endte med.[/quote:d8c8bab18e]

Skal nok.
-------------------------------------------
email: flemming@erkongen.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:af1c940893="Galaxie"]Så det kniber med at motoren i min 1303 vil holde sig igang når den står i tomgang. Lige når den er startet så gåt det meget godt, men når man har kørt i 2-5 min så vil den gerne gå ud, og det holder op igen efter ca 10 min. kørsel.

Mit gæt er at det er noget med chokeren?

Hvordan justeres denne?

mvh Flemmng[/quote:af1c940893]

Har du alle forvarmeslanger til at sidde som de skal ?
Er de små slanger som styrer forvarmespjældet ok ? og monteret korrekt ?
Hvilken udst kører du med ? billig std skrammel ?, god std ?, "sportsudst. ?
Står den korrekt i tændingstidspunkt ?
Har du de rigtige tændrør i ? Rigtig elektrode afstand ? (0,8 mm.)
Er der skrald nok i din tændspole ? ( De blir altså osse slidt, selvom der er delte meninger om dette punkt)
Fordelerdæksel, rotor og kabler OK ?
Kører du med std. eller 009 fordeler ?
Og ja, hvordan er karburatorens grundindstilling. Disse spørgsmål kan være irellevante, hvis den kører PERFEKT ud over det nævnte problem. Men det er sjældent kun en ting der gør forskellen.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.