Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dokumentation vedr skivebremser p

Tags:
No tags yet.

(permalink) Cosmo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[b:10b300accc]Hejsa...[/b:10b300accc]

Har lige været til syn med min T3 Notchback i dag og fået at vide at sådan en ikke er født med skiver i for. Synsmanden forlangte.

[b:10b300accc][u:10b300accc]Citat fra synsrapporten.:[/u:10b300accc][/b:10b300accc]
Dokumentation på stelnummer, vedr. skivebremser i for, udbedes !

Han henviste mig til VW i Vejle men de lå ikke inde med noget materiale på skrift.

Der er monteret 2 kreds bremsesystem, ventilerede skiver i for, spindel og kaliber fra en 1600TL. I bag er der 1303 bremser og bagtøj.

Er der nogen der ligger inde med noget brugbart dokumentation vil jeg gerne høre nærmere herom.

Hilsen Cosmo
(permalink) BOBLE Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:9532d416ff="Cosmo"][b:9532d416ff]Hejsa...[/b:9532d416ff]

Har lige været til syn med min T3 Notchback i dag og fået at vide at sådan en ikke er født med skiver i for. Synsmanden forlangte.

[b:9532d416ff][u:9532d416ff]Citat fra synsrapporten.:[/u:9532d416ff][/b:9532d416ff]
Dokumentation på stelnummer, vedr. skivebremser i for, udbedes !

Han henviste mig til VW i Vejle men de lå ikke inde med noget materiale på skrift.

Der er monteret 2 kreds bremsesystem, ventilerede skiver i for, spindel og kaliber fra en 1965 [/quote:9532d416ff]

Du kan ikke finde noget dokumentation på ventileret og slet ikke hos VW
Nej af med de ventilereted skiver
På med de standart til syn
-------------------------------------------
MVH -BOBLE- Jørgen Starup 7260 Sdr.Omme tlf.30252058
(permalink) SHP Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:7d6b958c8e]Har lige været til syn med min T3 Notchback i dag og fået at vide at sådan en ikke er født med skiver i for. Synsmanden forlangte.
[/quote:7d6b958c8e]

Ja det er jo til dels rigtigt, type 3 kom i 66 med skiver for, så det kan være der står i hans skrifter der skal være tromler på en fra 63-66. For det med de er "ventilerede" burde ikke at have noget at sige da dine kun er krydsborede, du køre stadig med den samme kaliber til de skiver. Jeg mener det er lidt fejlagtigt at kalde dem for ventilerede men jeg ved der er nogen der gør det derude (sorry). Men det kan jo være synet af disse moderne skiver der får synsmanden til at tro at det er eftermonterede skivebremser, eller sådan noget. Han bliver nok først glad når du kører ned med bilen med tromler på, men det er sq da et kæmpe arbejde og finde alle stumperne til den ombygning. Ellers sæt normale skiver på så det ser org. ud og kør ned og overbevis ham om at en ´66 kører med skiver..


Nååå du ligger nok og kører på sniger tur ved fyn på hjemmelavede PAP nummerplader 8O
-------------------------------------------
Mvh Søren. Tlf 50 312 312
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der tror jeg jeg kan hjælpe - kikker lige...''G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Cosmo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Om der er huller i eller ej tror jeg faktisk ikke han bekymrede sig om, han var mere ude i at man ikke bare sådan frit kunne bygge om på styretøj og bremser.

Ud fra godkendelsesnummeret på reg. attesten (S 689) kikkede han i mappen og fandt at der skulle være tromler hele vejen rundt.

Nu er det så bare lige om man kan få den godkendt med skiver. (Syntes slet ikke jeg har "tiden" til at bygge om til tromler)
Så vidt mig bekendt er der skiver på fra august 1965 men der starter stel nr. jo ved 6.000.000 og min bil er nede i 5.188 serien fabrikeret mellem December 1964 og Juli 1965.

Jeg er lidt af den overbevisning at det er bygget om pga. det ikke kan skaffes originale tromler til sådan en bil mere men man sagtens kan få alt i skiver. Det vil da evt. være et argument at komme med når man står i synshallen, men tror nu ikke det virker, han var sq lidt firkantet. :(
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lige en lille ting mere.

Jeg er ikke sikker på den går med 1303 bremser bag hvis de virkelig går til den ude i synshallen.
De firboltede type 3 ere er monteret med nogle specielle tromler der sidder på en rotor eller hva´ det hedder.
De er så vidt jeg ved noget større end type 1 tromler.
Hvis du kan finde et sæt brugbare ankerplader, så tror jeg du kan få resten hos Custom Speed Parts.

Mvh Frank
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 20 years siden | | | |
En lille bemærkning

Det er 412 kalibre/skiver og ikke 411 man skifter til i august 72.
Har prøvet at købe 411 skiver de har et forkert offset.

Hvis du mangler ny eller gammel type bremsedele/spindler kan jeg hjælpe

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) vw_arne Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej. Jeg har 2 stk, nye originale forbremsetromler til type 3
m. nr.311 405 615.Kan nogen bruge dem? er til 5 huls fælge.
Mvh Arne
-------------------------------------------
vw.arne@tdcadsl.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
RO P
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Cosmo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej igen alle sammen...

Ang. bag bremserne har han ikke sagt noget til dem og bremsetesten på rullefeltet var OK efter hans overbevisning og sagkundskaben tror jeg ikke at han faldt over det udskiftede bagtøj.

Og ja, tromlerne er 4 huls og noget større end på alm. T3, men men men... Lad os nu ikke pille i det, bedre vi får tilladelsen til de skiver og viser ham den skrivelse.

Min e-mail er evers@mail.dk

Tak for hjælpen og alle oplysningerne.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lige en lille kommentar til Gustav

Jeg har ikke tjekket reservedelsfilmen, men ifølge CSP´s katalog, og min egen ringe hukommelse så vil jeg nu stadig mene det er som så..
Skiver til 1600 fra 72 og frem samt 411 er de samme.
CSP part nr.(og vist også VW´s) 407 075 411
Skiver til 412.
CSP part.nr. 407 075 411B.
Jeg tror du enten har haft fat i et sæt 412 skiver, eller også er der forskel på kalibrene fra 1600 og 411. (mener også der er forskel på reservedelsnumrene).

Mvh Frank
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det var netop CSP der leverede de forkerte skiver - jeg husker det tydeligt fordi jeg skulle til syn mandag og måtte have bud derned lørdag.
De undskyldte mange gange og kunne ikke forstå det, men købte endnu et sæt 412 skiver senere og de passede også...

Så det er simpelthen en fejloplysning fra deres side - det passer bare ikke sammen

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Gustav

Tror du ikke det er fordi der var 412 kalibre på din type 3 er.
Mener at have hørt at de skulle passe på en type 3 er.
Det gør dog ikke at det nødvendigvis er dem der er monteret fra VW.
Jeg er stadig overbevist om at det er 411 skiver der sidder på en type 3 fra 72 og frem.

Mvh Frank


PS! Tjekker lige numrene på reservedelsfilmen når jeg kommer hvem fra job.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tillader mig at blande mig i de´nne tråd igen.
Hvis tingene er som fra fabrikken og kalibrene passer med bilens årgang er det som følger:
T3 08/71> + T4 411> 08/72 + 914/4 70-72, = samme skive.
T4 08/71> (412) + 914/4 73-75, = samme skive.
MVH
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Torben

Det er lige præcis sådan tingene hænger sammen, med kun et lille men.
Modelskiftet fra 411 til 412 sker i august 72.

Så er den historie vist ikke længere.

Mvh Frank
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
AHH. Det forklarer jo. Undrede mig osse over at 914éren kørte med den gamle skive et år længere.
Det er hermed rettet.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.