Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Er det et problem at der ingen var

Tags:
No tags yet.

(permalink) Stef_H_Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Ville høre om det er et problem at der ingen varme er i Bobbler? Ingen varmeblæser osv.

Mvh Steffen
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der er skam varme, det er det varme kanalerne er der for. Der bliver blæst varm luft ovre fra motoren ind i kabinen.

mvh rasmus
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
der er varme hvis bilen er i god stand, men det er ikke lige så effektivt som i moderne biler

Folkevogne er ikke særligt praktiske om vinteren, køb en gl. polo eller kadett til at køre i om vinteren
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er vel ikke noget problem... bilen (boblen) du køber skal jo bruges som "veteran/hobby-bil". Så når der er efterår/vinter kører du vel bare i den anden bil du har.

Jeg har i hvert fald ikke varme i min (ingen varmekasser monteret - J-rør istedet). Men jeg vil dog også sige at når man nærmer sig oktober måned... så kunne jeg godt tænke mig lidt varme på de lidt længere ture.

Der er to muligheder for varme i en bobbel.....
- Måden Mathiasen beskriver med motor som drivkraft og varmekasse ved udst.
- og så er der muligheden for at montere et benzinfyr, som (navnet antyder) anvender benzin og forbrænder dette for at lave varme, der vha. en blæser i fyret blæser det ind i kabinen. KORT FORTALT
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Chritte Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hejsa! :D

Det er selvfølgelig helt korrekt hvad de ovenstående skriver, men i den sidste ende er det jo helt op til dig selv om du synes at det er et problem eller ej... jeg har kørt i min indtil nu uden problemer, og den står helt standart...altså uden varmeblæser, fyr eller lign.. men nej den er bestemt ikke den bedste om vinteren.. :( har godt nok lige købt benzinfyr til min, men den bliver nok også kørt i "hi" nu, da jeg har fået firmabil ... ( Mercedes Vaneo cdi med fyr ) så Noooget bedre at køre i når temp. falder.... :wink:


Morten 8)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg tænke mere om det er et problem med fugt?
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
omvendt kan man vel også spørge: "Hvor tit bruger du varme til at fjerne fugt om sommeren" ?? ..... det kan da heller ikke blive helt slemt med vand/fugt, da du jo har garage den kan stå i.

Det er da i hvert fald ikke et problem jeg ligger søvnløs over !

Istedet skal du nok hellere koncentrere dig om hvor meget rust der er i bilen du skal kigge på... og ikke mindst hvor det er!

Og så skal alt selvfølgelig virke uden problemer.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Enig med Chritte; det afhænger af, hvad du er vant til. Personligt kører jeg motorcykle det meste af året, så Boblen er rigelig varm til mig, med det varme den nu kan levere. Kæresten piver til gengæld en del...
Hvis du sørger for, at din blæser virker ordentligt, at varmekasserne er i god stand og at resten af systemet med varmekanaler, slanger osv. er iorden fungerer det sådan set fint. Varmen kommer bare først, når motoren er varm, så bilen vil altid være kold, når du starter. Der begynder først at komme ordentlig varme i kabinen efter et kvarters tid eller så. Men det kan jo altså løses, ved at montere et benzinfyr i bilen.
Mht. fugt, så ja, det er et problem i vådt vejr, at der ikke er varm luft til at blæse op på forruden, når man starter, men det kan også løses. En klud til forruden (evt. noget antidug-spray) og en el-bagrude er svære at leve uden, men omvendt har jeg ikke problemer, selvom det er koldt, når bare det ikke lige har regnet.
Det skal måske lige siges, at min bil er en 1303'er og muligvis har den et marginalt mere effektivt varmesystem end de tidligere modeller, men grundprincipperne er de samme.
Boblen har trods alt kunne sælges og bruges i temmelig mange år, og regnvejr er jo ikke nogen ny opfindelse, så selvom man ikke kan sammenligne med en moderne bil, så er problemerne til at leve med.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
så enden på det hele må vel være at, man må gøre op med sig selv om hvad man vil/skal bruge bilen til.... er det en hverdagsslider eller en søndagshobbysolskinsbil man vil ha. ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Chritte Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hørt! :D

Reply

You must log in to post.