billed af type 1 sænkning savnes.
Jeg mangler et billed af hvordan de sænknings beslag man køber hos kb manden skal side... har søgt i forummet. men kan ikke finde noget....
jeg tror sku jeg har fået svejst dem forkert på min type 1. 67.
kan ikke få det til at passe.....
så kom fluks med lidt billed matriale inden jeg bliver mere sindsyg end jeg er lige nu !!! :twisted:
Her er et billed af hvordan det ser ud !! kan vi ikke godt blive enig om at der er noget der ikke er som det skal være... :roll:
Gode råd modtages...
har jeg vendt det forkert ?
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
:oops:
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Du skal have drejet beslaget en kvart omgang op...
Som den står nu, kan den kun bliver høj og extra høj...
ja der er mig... glemte at logge ind..
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
rart at se at det ikke kun er mig der kan lave den [img:1e3ef7bfc5]http://www.raadogdaad.dk/popups/broelerer/images/broler.jpg[/img:1e3ef7bfc5]
-endnu en grund til at bruge dropspindler
Skal vi genindføre kvajepokalen..? (jeg er snart træt af at have den stående...)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Så sku da osse fame i helved.. ( undskyld hr. pastor ) skod ged møg shit.....
Nå du har også været der morten, Ja deter jo en ærlig sag og kvaje sig !! kom du bare med pokalen !! :cry:
Tænk at bruge flere timer på det. skille af og samle, vende og dreje.... skulle have taget det billed for flere timer sidenog lagt på, så havde jeg været færdig nu !!!!
hvis der er en der har et perfekt billed af det så læg det lige på.
Jeg må tage min straf... 4 timers non stop GLAMUR !!!!!... så kan man måske lære noget .. :!:
BR
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Hej Henrik
Den må dælme være lav nu som du har sat dit beslag i 8) Lowrider
Tror ikke du bliver meget klogere af et perfekt billede eller at det ville hjælpe dig...
Dit beslag vender rigtigt nok.....men som SP skriver skal det drejes
Dit problem ligger nok i at du ikke har mærket dit udgangspunkt ordentligt op(nul punktet) hvis du havde ridset det godt ud på begge sider af de 50mm du skære væk på midten af hvert rør....(sæknings beslaget er 50mm bredt)
Nåh...hvis du havde dit udgangspunkt at gå ud fra kunne du vælge at sætte beslaget i så du har fuld 4" drop (ca 100mm) dvs at dit gamle nulpuknt ville nu ligge i toppen af dit nye beslag eller sætte midten af beslaget i dit gamle nul punkt, sådan at du har 2"(50mm) drop og 2"(50mm) hævning........Nu bruger du det billige beslag så jeg ved faktisk ikke om det har samme sækningsgrad som Gene Berg's "sænkningsbeslag med tænder"
Jeg vil prøve at finde nogle billeder til dig hvis det hjælper
Håber du forstår mit svar
På med vanten og ud og skære over igen
PS.: Hey Gus.....mangler jeg et r i skære?? :roll:
Anders
Jeg købte en ny justerbar forbro ved KB service (jeg ved godt det ikke er samme type sænkningsbeslag - men man kan se fjederens hældning på billedet).....
på de billder jeg har af den synes jeg nok man kan få en fornemmelse af hvad hældning fjedrene kan stilles i for at hæve og sænke..... på min buggy kunne jeg ikke gå helt i bund på justeringsmekanismen - så gik dækkene mod skærmene. men samtidig kunne jeg sagtens stille den så højt op af den så std. ud !
Anyway.. her er billederne
[img:bcdcb4b359]http://www.wanadoo.dk/~wan32965/P1280011.JPG[/img:bcdcb4b359]
[img:bcdcb4b359]http://www.wanadoo.dk/~wan32965/P1280012.JPG[/img:bcdcb4b359][/img]
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
ja, men pas lige på her...!
Der er 90gr. forskel på hvor pinolskruerne dvs. sænkningssættet griber ind i fjedrene på gl. og ny forbro..!
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
vil det sige at på gammel forbro, der sidder inddybingerne som pinolboltene griber ind i på samme "side" af fjedrene.. og på ny forbro sidder de en kvart omgang forskudt ???? det kunne hurtigt være gået hen og blevet kriminelt så.......
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
hvad årgang er det de skiftede til ny forbro.. var det 65 ????
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:e3708122cd="SP_Rasmussen"]Var det ikke 66-67[/quote:e3708122cd]
?????
Jeg har lige været inde på KB service hjemmeside.. den siger:
gammel forbro til og med 65
Ny forbro fra 66 og frem.......
men er det så aug. 66 de skifter - eller hvordan er det nu det er med modelårene ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
NEJ NEJ NEJ, i er gået helt galt i byen... Det skal se sådan ud:
8O
[img:c8dc1266f8]http://www.sitecenter.dk/shp/nss-folder/scrapbog/67498.jpg[/img:c8dc1266f8]
-------------------------------------------
Mvh Søren. Tlf 50 312 312
er det den lyseblå / himmel -lavendelblå ovaler der er kommet til at se så træls ud i bunden ????
den her skulle også ha været sænket :P [img:3bbc3206ff]http://www.vwbusclub.nl/VW-PECHVOGEL/T3_zonder%20dak2.jpg[/img:3bbc3206ff]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Hvis man nu ser på Rasser`s forbro, og vi siger han har sat beslaget i 0 stilling. altså svejst beslaget så det sidder nøjaktigt hvor de orginale huller var.
så når den skal sænkes bliver beslagene drejet op af... I mine øjne vil dette få bærearmene til at bevæge sig ned mod jorden, og få bilen til at hæve sig. eller hva ?????
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Hej Henrik
Det er rigtigt nok som du siger.....
Rasser's forbro på billedet kan kun hæves, beslaget er drejet så den er helt sænket nu...
På dine beslag skal du skrue din justerskrue med uret når den skal hæves og mod uret når den skal sænkes..
[quote:8a40c77f49="Anders-M.I.B"]Hej Henrik
Det er rigtigt nok som du siger.....
Rasser's forbro på billedet kan kun hæves, beslaget er drejet så den er helt sænket nu...
På dine beslag skal du skrue din justerskrue med uret når den skal hæves og mod uret når den skal sænkes..[/quote:8a40c77f49]
KORREKT
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Hvor er den dog flot, sådan en renskuret og nylakeder bund!!!
/Jørgen
Hvor er den dog flot, sådan en renskuret og nylakedet bund!!!
/Jørgen