Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  billed af type 1 sænkning savnes.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Scharling Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg mangler et billed af hvordan de sænknings beslag man køber hos kb manden skal side... har søgt i forummet. men kan ikke finde noget....
jeg tror sku jeg har fået svejst dem forkert på min type 1. 67.
kan ikke få det til at passe.....
så kom fluks med lidt billed matriale inden jeg bliver mere sindsyg end jeg er lige nu !!! :twisted:

Her er et billed af hvordan det ser ud !! kan vi ikke godt blive enig om at der er noget der ikke er som det skal være... :roll:
Gode råd modtages...
har jeg vendt det forkert ?
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Scharling Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:oops:
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du skal have drejet beslaget en kvart omgang op...

Som den står nu, kan den kun bliver høj og extra høj...
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Surrøv
(permalink) kew Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja der er mig... glemte at logge ind..
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
rart at se at det ikke kun er mig der kan lave den [img:1e3ef7bfc5]http://www.raadogdaad.dk/popups/broelerer/images/broler.jpg[/img:1e3ef7bfc5]

-endnu en grund til at bruge dropspindler

Skal vi genindføre kvajepokalen..? (jeg er snart træt af at have den stående...)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Scharling Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så sku da osse fame i helved.. ( undskyld hr. pastor ) skod ged møg shit.....

Nå du har også været der morten, Ja deter jo en ærlig sag og kvaje sig !! kom du bare med pokalen !! :cry:

Tænk at bruge flere timer på det. skille af og samle, vende og dreje.... skulle have taget det billed for flere timer sidenog lagt på, så havde jeg været færdig nu !!!!

hvis der er en der har et perfekt billed af det så læg det lige på.
Jeg må tage min straf... 4 timers non stop GLAMUR !!!!!... så kan man måske lære noget .. :!:

BR
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Henrik

Den må dælme være lav nu som du har sat dit beslag i 8) Lowrider

Tror ikke du bliver meget klogere af et perfekt billede eller at det ville hjælpe dig...

Dit beslag vender rigtigt nok.....men som SP skriver skal det drejes

Dit problem ligger nok i at du ikke har mærket dit udgangspunkt ordentligt op(nul punktet) hvis du havde ridset det godt ud på begge sider af de 50mm du skære væk på midten af hvert rør....(sæknings beslaget er 50mm bredt)

Nåh...hvis du havde dit udgangspunkt at gå ud fra kunne du vælge at sætte beslaget i så du har fuld 4" drop (ca 100mm) dvs at dit gamle nulpuknt ville nu ligge i toppen af dit nye beslag eller sætte midten af beslaget i dit gamle nul punkt, sådan at du har 2"(50mm) drop og 2"(50mm) hævning........Nu bruger du det billige beslag så jeg ved faktisk ikke om det har samme sækningsgrad som Gene Berg's "sænkningsbeslag med tænder"

Jeg vil prøve at finde nogle billeder til dig hvis det hjælper

Håber du forstår mit svar

På med vanten og ud og skære over igen

PS.: Hey Gus.....mangler jeg et r i skære?? :roll:

Anders
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Henrik

Fandt lige det her.....

håber det kan hjælpe lidt

http://www.btinternet.com/~aircooled/wolfsburgeast/beamnarrow.html
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg købte en ny justerbar forbro ved KB service (jeg ved godt det ikke er samme type sænkningsbeslag - men man kan se fjederens hældning på billedet).....

på de billder jeg har af den synes jeg nok man kan få en fornemmelse af hvad hældning fjedrene kan stilles i for at hæve og sænke..... på min buggy kunne jeg ikke gå helt i bund på justeringsmekanismen - så gik dækkene mod skærmene. men samtidig kunne jeg sagtens stille den så højt op af den så std. ud !

Anyway.. her er billederne

[img:bcdcb4b359]http://www.wanadoo.dk/~wan32965/P1280011.JPG[/img:bcdcb4b359]
[img:bcdcb4b359]http://www.wanadoo.dk/~wan32965/P1280012.JPG[/img:bcdcb4b359][/img]
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
ja, men pas lige på her...!

Der er 90gr. forskel på hvor pinolskruerne dvs. sænkningssættet griber ind i fjedrene på gl. og ny forbro..!
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
vil det sige at på gammel forbro, der sidder inddybingerne som pinolboltene griber ind i på samme "side" af fjedrene.. og på ny forbro sidder de en kvart omgang forskudt ???? det kunne hurtigt være gået hen og blevet kriminelt så.......
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvad årgang er det de skiftede til ny forbro.. var det 65 ????
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Var det ikke 66-67
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:e3708122cd="SP_Rasmussen"]Var det ikke 66-67[/quote:e3708122cd]

?????


Jeg har lige været inde på KB service hjemmeside.. den siger:

gammel forbro til og med 65
Ny forbro fra 66 og frem.......

men er det så aug. 66 de skifter - eller hvordan er det nu det er med modelårene ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SHP Member
Skrev for 20 years siden | | | |
NEJ NEJ NEJ, i er gået helt galt i byen... Det skal se sådan ud:

8O

[img:c8dc1266f8]http://www.sitecenter.dk/shp/nss-folder/scrapbog/67498.jpg[/img:c8dc1266f8]
-------------------------------------------
Mvh Søren. Tlf 50 312 312
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
er det den lyseblå / himmel -lavendelblå ovaler der er kommet til at se så træls ud i bunden ????

den her skulle også ha været sænket :P [img:3bbc3206ff]http://www.vwbusclub.nl/VW-PECHVOGEL/T3_zonder%20dak2.jpg[/img:3bbc3206ff]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Scharling Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis man nu ser på Rasser`s forbro, og vi siger han har sat beslaget i 0 stilling. altså svejst beslaget så det sidder nøjaktigt hvor de orginale huller var.
så når den skal sænkes bliver beslagene drejet op af... I mine øjne vil dette få bærearmene til at bevæge sig ned mod jorden, og få bilen til at hæve sig. eller hva ?????
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Henrik

Det er rigtigt nok som du siger.....

Rasser's forbro på billedet kan kun hæves, beslaget er drejet så den er helt sænket nu...

På dine beslag skal du skrue din justerskrue med uret når den skal hæves og mod uret når den skal sænkes..
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:8a40c77f49="Anders-M.I.B"]Hej Henrik

Det er rigtigt nok som du siger.....

Rasser's forbro på billedet kan kun hæves, beslaget er drejet så den er helt sænket nu...

På dine beslag skal du skrue din justerskrue med uret når den skal hæves og mod uret når den skal sænkes..[/quote:8a40c77f49]

KORREKT
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jorgen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvor er den dog flot, sådan en renskuret og nylakeder bund!!!
/Jørgen
(permalink) Jorgen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvor er den dog flot, sådan en renskuret og nylakedet bund!!!
/Jørgen

Reply

You must log in to post.