gummiforbindelse mellem karb. og f
Jeg søger en tilsvarende gummeforbindelse som den på billedet. Den sidder på min bugggy og må ikke være højere end den viste.
Evt. et godt tip til at reperere den gamle her ville også være godt. Eller hvis der er en der kan genkende hvilken bil den mon stammer fra.
der er en 5 cm lang revne i den som bevirker at motoren kun kan holde tomgang hvis chokerspjældet er halvt lukket.
Glasfiberspartel..... hvis det altså er hårdt gummi (plast)
Ellers en super 2 komponents lim.....
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
den revne har intet med din tomgang at gøre, du skulle gerne kunne opnå en perfekt tomgang helt uden luftfilter
Check alle indsugningspakninger, især "manchetterne" hvis motoren er dobbeltportet
"gummidimsen" kommer fra en bus eller en ghia
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
jeg var ellers ret sikker på det var der fejlen lå. Når motoren er kold er der ingen problemer, men når chokerspjældet begynder at stå lodret kan den ikke holde tomgangen medmindre jeg lige vipper en smule på spjældet.
nå, men så må jeg vel hellere skifte samtlige pakninger.
nu har jeg renset karburatoren og skiftet samtlige pakninger, men det er nøjagtigt det samme. Den starter 1 gang, og kører fint jævnt i tomgang når den er kold. når jeg har kørt 5 min kan den ikke holde tomgang længere... :(
er der nogen der har et godt råd???
Det kunne være din spjældaksel der er slidt.... når der bliver for meget slør i den, så suger den falsk luft ind og "fortynder din blanding. Dette er især mærkbart når spjældet er lukket, eller lige når det åbnes. Prøv at mærk om de er slør i den.... hvis det er tilfældet skal du have dig en ny karb.
du kan også putte noget fedt/olie omkring akslen, og se om den suger det ind her.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
tomgangsdyse tilstoppet..?
sprit i benzinen..?
forvarmningsrør til indsugningsrøret tilstoppet (eller fjernet?)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
efter mange timers skruen og rensning mv... har jeg nu sat en sprit ny karburator på.
1 stk. 009 fordeler
4 nye tændrør
diverse kabler og slanger.
sprit i benzinen.
Den kører betydeligt bedre end før, og efter en prøvetur på 10 min gik den (kun) ud en enkelt gang. :lol: :lol: Der mangler tilsyneladende liige den sidste finjustering. Det ville jeg gerne have en vw-expert til at gøre.
Er der nogen der kan anbefale en i århus området der kan finde ud af
at justere tænding samt karburator korrekt.
Hvis nu du havde skiftet de slanger osv. hældt sprit i og så justeret den motor. Så kunne du have sparet en fordeler og en karburator. Det var jo ikke godt hvis man skulle skifte tingene ud hver gang man laver service
Hvis du kører uden forvarmeslange kan du ikke regne med at få den til at køre, undtagen måske om dagen i juli måned. Om aftenen, når duggen falder går det galt.
skifrede du også pakningerne til indsugningsmanifoldet - oven på topstykkerne - og de sorte gummimanchetter som morten nævnte???
og spændte du dem ordentligt - alt tyder på falsk luft i dit system...et sted
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
jeg skiftede samtlige pakninger, og havde karburillen med inde på stuebordet hvor jeg skilte den ad og rensede ALT. jeg havde den af 2 gange. Jeg er sgu da også træt af at have bødet de penge for delene, men kender i ikke det der med at på et tidspunkt kan det altså være nok!. Specielt når man står over for et kommende syn og der er mange andre ting der skal laves også. Finjusteringen klarede jeg selv (efter lidt vejledning fra KB)
Jeg har besluttet mig for at syne den med bazookaerne med indlagte grydesvampe, samt et lille bur omkring.