Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Foreslag til udskiftning af varmek

Tags:
No tags yet.

(permalink) nytybe1ejer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Pænt goddag!!! efter en masse, sikker dumme spørgsmål, og en masse læsning i bøger gik jeg i gang med at skille min boble af!! Har fået skiftet begge fileter, og lappet en masse huller hist og pist. ( har taget billeder, kommer senere) men......... først troede jeg varmekanalerne var gode nok, og det kun var bunden af dem der skulle skiftes, men nej nej!!! de var rådne!! begge to!!! Så jeg tænkte på om i havde nogle råd til hvordan man skulle gribe det an...... og om de varmekanaler kit og buggy bent har er okay..... har købt fileterne der, så de passer vel sammen......

Håber i kan hjælpe!! Venlig hilsen Mikkel :D
(permalink) Motorik_Mogens Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har ikke selv skiftet varmekanaler (endnu) men:
Regel nr. 1 ved skift af disse er:
Altid afstivning (kryds) i hullet til døren F
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har selv flere gange brugt en vantskrue i døråbningen , forlænget med rør i enderne så de kan nå og så svejset fast , Så er der mulighed for at justere dørspalten ! En vantskrue er nok da taget jo holder sammen på toppen ! M_flow
(permalink) nytybe1ejer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
okay så må jeg ha fundet mig nogle vantskruger!! har i karossen af når i skifter dem? tror i man kan skifte dem på en weekend?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er nok urealistisk at skifte begge på en weekend, når det er første gang, men en side kan nok lade sig gøre. Jeg har selv skiftet begge kanaler her i sommers. Jeg skiftede også fileter, og det hele er købt hos bent og passede sammen. Mit mit råd er [u:c3c48bf9d2]tålmodighed[/u:c3c48bf9d2] det er et lorte arbejde at fjerne de gamle kanaler(tag små bidder så du ikke får fjernet noget der ikke skal væk), men når de først er fjernet er resten lige ud af landevejen. Nå ja lav en side af gangen, så har du øvelse til 2. runde og risikoen for at bilen blir skæv er minimeret.

God fornøjelse TeddyC
(permalink) Motorik_Mogens Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja karossen skal af........

2mas
(permalink) nytybe1ejer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
COOL NOK!! :D :D Så er det jo bare at komme igang..... tak for jeres hurtige og gode svar!!! skriv endlig igen hvis der er nogen der har flere ider!!
(permalink) HEKN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg fandt dette link, men jeg ved ikke om´det er til megen nytte:

http://members.tripod.com/%7Egroupeffort/converted.html

Det´er ikke det mest informative. Jeg skal selv igang i løbet af foråret - i begge sider. Jeg har lige fået fjernet mine gamle bundplader, men opdagede at bunden af rammehovedet også skal af. Suk.....:-) Jeg håber at være klar til at sende bunden til metalisering i januar. Så hvis du får nogle gode erfaringer med kanalerne må du gerne sige til!
God arbejdslyst.......:-)
/Henrik
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg har skiftet uden af svejse stivere i- du skal bare lukke dørene og se til at de forbliver lukket, skift en ad gangen.....den anden stiver jo mens du skifter......det er meget nemmere
(permalink) nytybe1ejer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
JAmen hvordan får i dem så skåret ud hvis døren er lukket hele tiden? og hvorfor et underlag bruger i? for den klapper vel sammen hvis man har en buk under hver ende... gør den ikk?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg lavede et "bord" af gamle paller, løftede karossen derop, åbnede den ene dør og skar varmekanalen af, lukkede døren og løftede den over på bunden igen.......efter jeg havde skruet den nye varmekanal fast på bunden, men sørg for at fjerne hele den gamle varmekanal og kun varmekanalen......det er noget lort at skære for meget af og ligeledes noget lort at skære for lidt af.

ril at løfte karossen brugte jeg en gaffeltruck, 2 gamle sofapuder, noget reb og en kraftig bjælke.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du starter med at kontrollere at dørhængslerne er slørfrie. Hvis ikke så lav dem.
Du skal ikke tage karrosseriet af bunden, så er det ikke til at styre.
Tag en side af gangen og fjern den gamle kanal. Lad tværstiveren forrest til bagsædet sidde. Den holder lidt på formen.
Lad være med at fjerne mere end at den nye kanal lige netop kan kantes ind mellem bunden og karrossen. Tilpas rep.stykket på den forreste stolpe nu. Læg mærke til der også er en forstærkning indeni.
Hvis du bruger en uoriginal varmekanal så skal du nok lige bruge lidt tid på at tilpasse slangestudsen i den forreste dørstolpe, så den er rund og passer til slangen. Jeg har også været ude for at det var nødvendigt at bore ekstra huller langs kanten og punktsvejse noget mere. Evt. kører du også lige en gevindtap i svejsemøtrikkerne, husk også de to 10mm. forrest.
Så lægger du den nye kanal ind og lukker døren med noget fladjern rundt på de lige flader til at holde afstand. Den skal passe stramt. Så spænder du kanalen. Sørg for at den passer i bunden af døren, så du har plads til trinbrædt og pakning.
Nu holder du så den dør lukket og svejser kanalen i indefra. Lav også torpedosiden færdig inden du åbner døren.
Når du har svejset så meget du kan komme til kan du åbne døren og lave det sidste.
Når du har lavet begge sider kan du tage karrosseriet af og lave de sidste småting og komme til at rustbeskytte osv. Lad være med at prøve på at skifte kanaler uden bunden. Du kan ikke styre det uanset hvor mange stivere du svejser i. Læg mærke til hvor mange du ser til træf hvor dørene ikke passer.

Reply

You must log in to post.