Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  old school

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej
Jeg er blevet lidt træf af min bobbel.som står som en original bil.
Bilen er en bobbel fra 1960 med 30 hk,bilen er aldrig restaureret(aldrig blevet svejset)kun malet lidt hist og her.

Så kommer mit spørgsmål ?????

Jeg kunne godt tænke mig og lave den om til en old school bil.men hvad skal der til.

Til bilen har jeg..

pop-up ruder.
tagbagebærer med trælameller.
bambushylde.
Coca-cola cooler.Et måst ?????

HVAD MANGLER JEG ????
hvad skal det være for nogle fælge ????
Hvor meget skal den sænkes (søger faktisk en forbro) som har sænkningssæt på.
Hvad skal der ellers bruges...

Håber i kan hjælpe mig
MVH heine Dalgaard.
tlf 26848576
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du skal da bare bruge din gode fantasi og lave bilen som du gerne vil have den skal se ud.....

FUCk da hvad stilen hedder, bare du synes den er fed.

Det lyder ellers til du er godt på vej med bambus hylde, roofrack osv.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
til restolook har du mere eller mindre alt det der skal bruges- til old school
har du alt for meget lir- en oldschool er en kombenation af en ægte cal looker og en ratlokker- dvs en gennemført cal look der ser slidt ud- så kom i gang med sandpapir og saltsyre - eller byg dig en restolooker
hvilket din bil heine nok egner sig bedst til - den er sgu for go til at lave som old school- ern restolooker er en HELT ORG bil der er sænket evt med tidstypiske 5 hulsfælge - evt proppet med årg tidtypisk udstyr...

en old school har almindligvis en pruster bagi...

Også er det egentlig også min mening at man skal bygge det man kan li -
det er kun når man skriver i hvilken klasse man ønsker at stille op i ved en evt præmiering at man skal overveje i hvilken klasse man mon vil passe bedst ind

Så heine byg dog løs man :P
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er pop-up ruder hængslet i toppen?
Dem kørte der nok ikke mange af i 60érne?

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Gus hedder det en push up eller out BH - syntes og så det sidste lyder mest korrekt :mrgreen:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hejsa

Så bliver det nok en restolooker jeg må igang med.....Tak forhjælpen IB

Hvad er den bedste form for sænkning. er det droppelspindler eller sænkningssæt i forbroen....

Jeg søger også nogle fede 5 hulsfælge..... er det brm eller 5-spoke..
har du nogen på lager der brugte,må du gerne ringe til mig.
mvh heine
26848576

p.s hvem skal med til 1maj træf i hannover,det er en lørdag !!!!!!!!FEEDT!!!!!!!!!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
den bedste form på en T1 er droppede spindler - men de gir kun 3,5 inch-
og det er nok ikke nok - men begge dele er sammen den bedste løsning..
Jeg har ikke PT nogle fælge i overskud , men vil lige forhøre mig på prisen af dem her - og er den ok - får jeg måske et sæt 5 spokes i overskud som du kan købe til det samme som jeg gav for dem, men de fælge jeg kunne tænke mig er nok AAAlt for dyre , så vi ser hvaad der sker...
[img:4cb72bf293]http://www.thesamba.com/vw/classifieds/pix/268356.jpg[/img:4cb72bf293]
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Heine

Den bedste løsning er at kører med dropped spindler og evt sammen med et sækningsbelag, så du kan finjustere den ved at sænke/hæve den lidt så det kommer til at passe.

Du får fuld udnyttelse af dine støddæmpere og orginal vandring i din forbro (kun hvis de bruger spindlerne alene, hvis du montere et sænknings beslag og så sænker den mere giver det sig selv)


Skal jeg anbefalde nogle spindler så køb de nye støbte CB Dropped spindler, de dropper 2½" og de forøger kun sporviden ½"
og ikke som de gamle CB spindler som er svejst sammen, og som jeg mener forøger noget mere.

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=486

Hvis du skal smalle "narrow" din forbro og beholde dine org. støddæmperer kan du max narrow 20mm i hver side og du skal lave dit støddæmpertårn om.

Skal du narrow mere end det kan du gå op til 4" men uden støddæmpere, går du længere end de 4" og op til 6" skal du forlænge din Pitmanarm med et quicksteer kit....så får du styr på din styrarms geometri igen men husk på at (Quicksteer is not for street use!!!!!)

Husk når du sænker bilen foran.....at du skal have hældningen til at passe igen.....Det kan jo være du sænker den meget foran og ikke sænker den bagpå...

Så skal du huske "Caster shims" er der rigtig meget forskel for/bag er det måske nødvendigt at bruge 2 sæt plus længere bolte

Og hvis du bruger sænkningsbeslag i forbroen og sænker den meget kan det være du får bumpsteer problemer, så kommer bump steer kittet ind i billedet

Hov glemte lige at nævne at hvis du eller andre vil smalle sin forbro og kører uden støddæmperer og med sænknngsbeslag er det vigtig at du finder det punkt igen, hvor lige nøjagtigt dine øverste og nederste bærarme modarbejder hinanden ligesom originalt
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der er da INGEN tvivl om, at den bil bare skal slammes for hårdt ned over et sæt SPRINTSTARS.... ingen tvivl!

Reply

You must log in to post.