Sænkning af pendulbagtøj
Jeg har fået sænket bilen for meget bagi, så nu står den på gummidutten og det er jo ikke så godt. Bilen kører eminent, men affjedringen er selvfølgelig minimal, så jeg må have hevet røvet op på den igen.
Er der nogen der har erfaring med, hvor langt bagenden kan sænkes uden at affjedringen forsvinder helt. Haynes siger at svingarmen som standard skal stå 16 grader i forhold til bunden (20 grader i forhold til vandret) - hvor langt kan jeg gå ned ??
- med en dårlig skulder er det begrænset hvor mange forsøg man har til at finde den rigtige løsning :(
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
Hvis du syntes den kører okay i den højde den har... Så er det da bare af med gummiklodserne...
[quote:88e8828b50="SP_Rasmussen"]Hvis du syntes den kører okay i den højde den har... Så er det da bare af med gummiklodserne...[/quote:88e8828b50]
Gør det så ikke bare ekstra nas i nummeren, når man rammer et hul i vejen ?? 8O
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
man kommer nok ikke uden om at sænkede biler normalt er lidt hårde- men i bag burde der ikke være nogen forskel - jeg tror du har sænket den mere end godt er, 2 udvendige takker skulle kunne gøre det fra org højde af , men et er fint ,men nu har du sikkert glemt at lave kørnerprikker inden du skilte det hele ad- også kan de være svært at se hvor den stod inden du begyndte, og hvorfor egentlig sænke den så meget i bag - man øde lægger bare lejer ,dæk og trækaksler osv mere end nødvendigt, i foran er der ikke noget der tager skade andet end dine bære kugler og hvis du kører på- og bærekuglerne skal alligevel skiftes hvert andet år hvis man køber de billige, så nøjes med et hak i bag,udvendig, det svarer ca til 5 cm- det sir sig selv at bilen ikke kan holde til at hjulene står ALT for skrå / - ved godt der er nogen der syntes det ser skide godt ud - men hvad er ideen med det når det ikke kan holde til det :cry:såvidt jeg kan huske kan gummi stoppene skrues af på din model- og gør du det skulle der helst stadig være så meget fri gang at den kun går på når du kører med for meget læs på- men er du stadig i tvivl så still nogle flere spørgsmål fed farve din bil har i øvrigt
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Tak for svaret Bornholmer. Jeg mener kun den fik en tak på den yderste del af torsionsarmen.
Bilen kører som sagt meget bedre, når den er lavere. Der er ikke så meget slinger i valsen og den er ikke så sidevindsfølsom, specielt med sommerdæk (195/65).
Jeg skal have kikket på den her i juleferien og kan prøve at fjerne gummistoppene og se hvor meget frihøjde der så er. Den får måske en tand op under alle omstændigheder.
Forbroen er en Puma. Jeg kørte tidligere med en alm. hvor vi havde fjernet 2 fjederlag for oven og for neden. Det kørte den faktisk bedre med og affjedringen var klart bedre.
Farven er original Leuchtorange - total trafiksikker !! :D
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
Jeg har mekket med bilen, men opgav at løsne skruerne hvor ophænget er skruet på svingarmen. Gummidutterne kunne godt komme af og der er tilsyneladen plads nok til at armen kan arbejde. Affjedringen er ud til at fungere nu, men jeg mangler prøveturen.
Er der nogen der har erfaring med disse problemer ?? Bilen er en 1973 1200'er Sparkäfer. :D
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
8) [quote:c3a74f5248]Jeg har mekket med bilen, men opgav at løsne skruerne hvor ophænget er skruet på svingarmen. [/quote:c3a74f5248]
Hvordan i alverden har du fået det sænket hvis du ikke kan skille det ad...
[quote:c3a74f5248]erfaring med disse problemer ?? [/quote:c3a74f5248]
Hvis den kører godt, er der vel ingen problemer.. Jeg fjerner selv gummistoppende. Det er prisen man betaler for at køre lavt. :wink:
Ligesom ridserne i den forreste nummerplade..
Det skal lige siges at der skal en hel del til for at den går helt i bund i fjedrene.. Jeg har aldrig oplevet det, og jeg har da været i nogle huller af dimension! Jeg synes kun det er foran det kan volde lidt problemer..
Iøvrigt så har de fleste støddæmpere også gummiklodser indbygget så der er bare lidt stødpude der..
Lige en ting man lige skal huske at tjekke.. Når nu svingarmen kommer højere op, så sørg for at den ikke kan klemme bremserøret (altså hvis det løber over armen og ikke under), hvis nu du skulle komme ud for fuldt fjederudslag..
Hvordan i alverden har du fået det sænket hvis du ikke kan skille det ad...
Min skulder er blevet værre siden da :cry:
Men ellers tak for svaret - jeg checker bremserørene i morgen.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
Jeg kører selv en 73' 1200, og den er sænket så meget bag i, at gummidutterne lige præcis ikke rører... Denne position synes jeg bilen kører bedst i, og jeg har prøvet en del forskellige. Du siger selv at du synes bilen kører godt... måske er det simpelthen fordi gummiklodserne giver dig en hårdere undervogn... Selvom nogle sikkert vil sige at det ødelægger køreregenskaberne, så vil jeg sige, at hvis du synes den kører godt sådan så lad den være! Eller prøv at pille gummiklodserne af og se om du synes det bliver bedre. Jeg har set en 1200 t1 baneracer, hvor gummiklodserne var skåret over, så de kun var ca. 1,5 cm høje, det kunne man jo også prøve.
Duus
[quote:7cd54a151a]Min skulder er blevet værre siden da[/quote:7cd54a151a]
Nedtur.. :cry: Så må du lige få en hjælper på.. Go' bedring.