Et par hurtige spørgsmål
1. Hvad er standart knasten i en 412s
2. Jeg har 2 adskilte motor en AN / CU og en samlet CJ
Hvad er forskellen på disse 3 motore i grovetræk, Jeg er godt klar over at AN har støre toppe + cabs
AN 1781 cc
CJ 1957 cc
CU 1957 cc
3. Er der forskel på motorblokken
Måske dumme spørgsmål håber på lidt hjælp eventuelt et sted hvor jeg kan læse om det :?
KILGOD
-------------------------------------------
Hillerød
Kilgod sikring igennem 8 år
40550750
AN motoren er en personvognsmotor. Den yder 85HK og har de bedste topstykker og karburatorer.
De andre 2 er fra type2 og yder kun 68-70HK pga. lavere komp og anderledes knast. Måske har de også hydrauliske løftere. Man roder også rundt i ændringer i oliesystemets reduktionsventiler og topstykkernes ventilstørrelser.
Hvis du skal lave en god type4 motor skal du bruge AN motoren og så bruge krumtap og plejlstænger fra en af de 2L busmotorer og købe et nyt cylindersæt til en 2L 914. Den hedder GB. Så får du ca 100 HK med de to karb. fra AN. Regn med at køre med 137,5-140 i hoveddyser med K/N filtre på en tragt på 120-150 mm.
[quote:37971c4ba4="Anonymous"]AN motoren er en personvognsmotor. Den yder 85HK og har de bedste topstykker og karburatorer.
De andre 2 er fra type2 og yder kun 68-70HK pga. lavere komp og anderledes knast. Måske har de også hydrauliske løftere. Man roder også rundt i ændringer i oliesystemets reduktionsventiler og topstykkernes ventilstørrelser.
Hvis du skal lave en god type4 motor skal du bruge AN motoren og så bruge krumtap og plejlstænger fra en af de 2L busmotorer og købe et nyt cylindersæt til en 2L 914. Den hedder GB. Så får du ca 100 HK med de to karb. fra AN. Regn med at køre med 137,5-140 i hoveddyser med K/N filtre på en tragt på 120-150 mm.[/quote:37971c4ba4]
Takker mange gange for svaret.
Ved du hvilken knast der er standart i en 412
jeg har en ny WEB CAM Engine porshe 914 knast der hedder 284 vil det gøre nogle forskel
Jeg regner med at jeg skal til sydcalifornien i starten af det nye år i forbindelse med mit firma, så kunne det være rat at vide hvad jeg skal invister mine penge i. konen min gruer alderrede for den den tur :lol:
TJA jeg glæder mig 8)
KILGOD
-------------------------------------------
Hillerød
Kilgod sikring igennem 8 år
40550750
Jeg kender ikke nogen data på std. type4 knast.
Web Cams 284 graders kender jeg til gengæld.
Den vil være god med 2 dobbelte karburtorer og enkeltfjedre.
Yder max ved 5500 på en 2L
[quote:f28a3c0c6b="Anonymous"]AN motoren er en personvognsmotor. Den yder 85HK og har de bedste topstykker og karburatorer.
De andre 2 er fra type2 og yder kun 68-70HK pga. lavere komp og anderledes knast. Måske har de også hydrauliske løftere. Man roder også rundt i ændringer i oliesystemets reduktionsventiler og topstykkernes ventilstørrelser.
Hvis du skal lave en god type4 motor skal du bruge AN motoren og så bruge krumtap og plejlstænger fra en af de 2L busmotorer og købe et nyt cylindersæt til en 2L 914. Den hedder GB. Så får du ca 100 HK med de to karb. fra AN. Regn med at køre med 137,5-140 i hoveddyser med K/N filtre på en tragt på 120-150 mm.[/quote:f28a3c0c6b]
købe et nyt cylindersæt til en 2L 914. Den hedder GB, siger du.
Hvor skal jeg købe det, og er der nogle der har et sted de kan anbefale ?
Kilgod
-------------------------------------------
Hillerød
Kilgod sikring igennem 8 år
40550750