Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udstødningsstørrelse på 1914 mo

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Motor-Specs:
type 1 motor bygget på AS blok.
69mm slag, 94mm boring----- 1914
Std. DP toppe (let portede), stærkere enkelt fjedre
36mm IDF Webere
W110 engle knast
kompression ca. 9:1
Fullfow setup med ekstern filter og køler


Det jeg søger hjælp til valg af udstødnigssystem.... jeg har næsten allerede sat mig fast på at det skal være en hide-a-way potte som gemmes op under højre bagskærm.

Jeg er noget i tvivl om det skal være 1-3/8" eller 1-1/2" (er de indvendige mål ikke 35 og 38mm på disse systemer.. eller er jeg galt på den ???)

Desuden kunne jeg måske godt finde på at montere større toppe næste sæson, eller næste sæson igen....eller eller (40-35,5 el. 42-37mm vent. - evt. 044 toppe). Samtidig kunne jeg godt forestille mig at gå op til 44mm webere.
Min pointe med dette er blot at jeg vil forsøge at ramme et udstødningssystem som evt. kan bruges på "begge motorer" med godt resultat..... om det så kan lade sig gøre - ved jeg ikke.

Hvad er hemmeligheden med rørdiameteren.... jeg har hørt at det er noget med at bliver dia. for stor, så risikerer man at miste lidt speederrespons.... hvad ellers skal man være opmærksom på.... ud over selvfølgelig at sørge for den kan komme af med varmen fra toppene.

Håber i kan hjælpe mig med at vælge nogle rør til min motor.

På forhånd tak for hjælpen
/ Rasmus Thomsen
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg ville vælge det større af dem, og så huske at få enten "performance" varmekasser, eller j-rør med den samme diameter..

det er helt holo at sætte stadard varmekasser på topstykker med større udstødningsventiler...

Jeg har en ide om at rørstørrelsen skal være lidt større end udstødningsventilen

jo mere modtryk -> jo mere bundtræk
jo mindre modstand -> jo mindre effekt
-sådan tror jeg at teorien er, inden for rimelige dimensionsforandringer
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707

Reply

You must log in to post.