Motor-Specs:
type 1 motor bygget på AS blok.
69mm slag, 94mm boring----- 1914
Std. DP toppe (let portede), stærkere enkelt fjedre
36mm IDF Webere
W110 engle knast
kompression ca. 9:1
Fullfow setup med ekstern filter og køler
Det jeg søger hjælp til valg af udstødnigssystem.... jeg har næsten allerede sat mig fast på at det skal være en hide-a-way potte som gemmes op under højre bagskærm.
Jeg er noget i tvivl om det skal være 1-3/8" eller 1-1/2" (er de indvendige mål ikke 35 og 38mm på disse systemer.. eller er jeg galt på den ???)
Desuden kunne jeg måske godt finde på at montere større toppe næste sæson, eller næste sæson igen....eller eller (40-35,5 el. 42-37mm vent. - evt. 044 toppe). Samtidig kunne jeg godt forestille mig at gå op til 44mm webere.
Min pointe med dette er blot at jeg vil forsøge at ramme et udstødningssystem som evt. kan bruges på "begge motorer" med godt resultat..... om det så kan lade sig gøre - ved jeg ikke.
Hvad er hemmeligheden med rørdiameteren.... jeg har hørt at det er noget med at bliver dia. for stor, så risikerer man at miste lidt speederrespons.... hvad ellers skal man være opmærksom på.... ud over selvfølgelig at sørge for den kan komme af med varmen fra toppene.
Håber i kan hjælpe mig med at vælge nogle rør til min motor.
På forhånd tak for hjælpen
/ Rasmus Thomsen
type 1 motor bygget på AS blok.
69mm slag, 94mm boring----- 1914
Std. DP toppe (let portede), stærkere enkelt fjedre
36mm IDF Webere
W110 engle knast
kompression ca. 9:1
Fullfow setup med ekstern filter og køler
Det jeg søger hjælp til valg af udstødnigssystem.... jeg har næsten allerede sat mig fast på at det skal være en hide-a-way potte som gemmes op under højre bagskærm.
Jeg er noget i tvivl om det skal være 1-3/8" eller 1-1/2" (er de indvendige mål ikke 35 og 38mm på disse systemer.. eller er jeg galt på den ???)
Desuden kunne jeg måske godt finde på at montere større toppe næste sæson, eller næste sæson igen....eller eller (40-35,5 el. 42-37mm vent. - evt. 044 toppe). Samtidig kunne jeg godt forestille mig at gå op til 44mm webere.
Min pointe med dette er blot at jeg vil forsøge at ramme et udstødningssystem som evt. kan bruges på "begge motorer" med godt resultat..... om det så kan lade sig gøre - ved jeg ikke.
Hvad er hemmeligheden med rørdiameteren.... jeg har hørt at det er noget med at bliver dia. for stor, så risikerer man at miste lidt speederrespons.... hvad ellers skal man være opmærksom på.... ud over selvfølgelig at sørge for den kan komme af med varmen fra toppene.
Håber i kan hjælpe mig med at vælge nogle rør til min motor.
På forhånd tak for hjælpen
/ Rasmus Thomsen
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia