Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  sænkning af boble.

Tags:
No tags yet.

(permalink) bugs Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har hos KB købt nogle et sæt meget fine dinser til at sænke boblen med. Fantastisk tænkte jeg, den fikser jeg, men nu da jeg har fået blottet forbroen virker det alligevel ikke så nemt igen 8O - hvad er den af? :?
Er der nogle af jer der har nogle illustrationer/ billeder af hvordan de 2 justerklodser skal sidde?
Jeg mente vwmorten havde lavet et indlæg men kan ikke finde det!


Mht skiver foran er det korrekt at men skal have en forbro fra efter 66?
Frank A skriver:
En 57´er kan godkendes med skiver hvis du bygger den om med rammehoved og forakselrør fra 66 og frem.
Lad være med at købe en justerbar forbro. Køb sænkningsdelene og sæt dem i et org. fortøj. De andre har det med at sætte sig fast i lejerne så bilen ikke kan fjedre.

Tror i Marster sencesei mener at forakselrør det samme som forbro?

Håber mogle kan hjælpe og evt. har en forbro fra efter 66 til salg.

Håber i får et vindende vw år!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det var henrik scharling der skrev noget om det for nylig - og det er en god ide at læse ALT hvad der er skrevet om sænkning inden du går i gang, der er skrevet MEGET om det da det er et MEGET debateret emne- derfor skriv sænkning / sænket oppe i venstre hjørne i søg i forummet og du vil få ALT at vide om det- skulle jeg forklare det i et indlæg ville det mindst tage mig et par timer- og tid er penge :wink: men der er RIGELIGT med info - så go fornøjelse :lol: der er 74 hits

og ja han mener nok at to forakselrør er det samme som EN forbro. og det er pga dem du skulle købe de dimser i stedet for en færdig forbro. de nye er nemlig for stramme i lejepasningerne - husk at få det svejset ordentligt sammen - jeg har set et par stykker der knækkede på midten..
den skal også kunne holde til et frontalt sammen stød :P
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) bugs Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nåå.. Jeg har fundet ud af lidt. Jeg snød lidt og ringede til en som vidste, han informerede mig om at jeg havde købt den billige model justere klodser som skal placeres i midten af forbroen, Dvs jeg skal have flået fjederene ud og skære et stykke af forbroen; en ad gangen, svarende til bredden af klodserne.
Han mente at jeg kunne beholde den gamle forbro til sænkningen, men stryger planen med at montere skive bremser?

Så hvis der er nogle der ligger inde med en 66- forbro så bliver filme elldevild i den gamle maskine :D

Takker for svarene. :wink:
(permalink) bugs Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:? Var der slet ingen der ligger inde med en forbro fra efter 66.
400 for såddan en kal eller?
Bugs
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Du forstod vel at du skal skifte rammehovede for at kunne montere en forbro fra efter ´66..?

Og til Frank A:
Mener du ikke at det giver problemer at syne en bil med isvejset justersæt i forbroen..?
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) bugs Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jo tak den er modtaget, nu er det bare spændende om den kan synes med isvejst justerklodser?, det lød somom du tvivler.
Det kan være at der sidder nogle kloge hoveder der ved besked.

Hov forresten er der nogle der vil sælge en forbro fra efter 66? :roll:
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja - - - - det kan den jo så ikke - efter bogen - bogen sir at der skal forelægge en godkendelse på ombygningen og den findes jo ikke på det sæt man svejser i , kun på den forbro man køber færdiglavet .

men men men , Frank A vil nok hellere selv syne en med nogen der er svejset i - fordi han har ERFARING med at det virker bedre end dem der er købt færdige ... og det har han ret i - men nu er det jo ikke alle bilinspektører der har samme fornuftige indstilling - desværre..

men hvis din bil er helt hævet til syn siger de somregel ikke noget til det , der er dog ingen garanti, i tilfælde at de forlanger papirer på ombygningen har jeg nogen - men de er beregnet til en købt forbro -
men det er også set at de accepterede det.

Så der er kun at sige PR
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) bugs Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg takker for svarene 8) , prøver at finde en forbro og får svejst klodserne i.

godt nytår.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Bugs..... da du ringede tl mig sagde du at det var en årgang 60 du havde. Hvorfor vil du have en nyere forbro på? Det kræver jo at du skærer hele rammehovedet af og monterer et nyere.... rimelig stor operation.

Er det kun pga. skiver for du vil skifte ??

du kan også få skivebremsesæt til den gamle model forbro... http://www.csp-shop.de
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Og hvorfor er folk så skide glade for skive bremser, et sæt tromle bremser funker sgu fint hvis de virker som de skal...

ja de kan nok ikke bremse ned fra 200 til nul uden at blive lidt lune
og skiver ER nemmere at vedligeholde.

men hvor mange vw'er kan lige rende 200 i dk, og er det arbejdet og pengene værd at ofre 5-6000 på skiver når du kan skifte dine tromlebremser ud næsten 5o gange for de penge.

på en ovaler er det fair nok, det er noget gammelt lort - kan vi godt blive enige om.

men på en 65< skal du køre lidt kvikt for at mærke den HELT vilde forskel, og ja der er forskel , men selv folk med standart motor galper op om : hey man - jeg skal fandme ha skiver på, de kunne jo starte med at få deres tromler til at virke som de skal....

nu er der nok nogen der sir jeg er latterlig- kom bare med det 8)
jeg elsker kritik :P uden kritik blir vi aldrig klogerer- vel???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) bugs Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har købt en gamel rusten spand og har fået skilt ad, brugte tit en hammer :twisted: Alt skal skiftes, da jeg vil have den IORDEN, metaliseret og klar på at få sat nogle hyppere i bag.
Jeg har sat pengen af til skiver og skiver skal det være, og som Marster sensei alias Frank Andesen siger (260103):
Hvis du alligevel skal købe nye tromler så overvej skiver.
På en "pigebil" eller vinterbil, -- kør med tromler.

Når man alligevel skal have et nyt rammehoved, så jeg kan ligeså godt købe den nyere model.

Sænkning er fedest og jeg har tænkt mig at hæve den til syn - så hvis han dumper den på forbroen er det famdme en nørt der sur og ved for meget om gamle biler.
Bugs.

Ps: Er der foresten en af jer der har en forbro fra 66- til at ligge :roll: . Måske med skiver på? 3000,-?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Masser af gå på mod, selvbevidst og evner til at finde oplysninger selv -

[size=24:21ccfd3b0b] [color=yellow:21ccfd3b0b][font=Times New Roman:21ccfd3b0b] DET KAN VI FANDME GODT LI[/font:21ccfd3b0b] [/color:21ccfd3b0b][/size:21ccfd3b0b] 8) :lol:

P.s - er der ikke nogen der har en bærekugleforbro til denne mand :roll:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Fedt nok lige at se Mitchs gamle stuntboble, ja ja, da var ikke mange der kunne lave 1½ tyskerskrue i luften og så slippe godt fra det. 8)

Reply

You must log in to post.