Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  2300 ccm turbomotor sælges

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwmartin Member
Skrev for 20 years siden | | | |
2275 ccm turbomotor sælges.

bygget over en t1 motor. 94 X 82 i slag.
med 044 toppe. en garett t04 suge turbo. og massere af crom. større olie kanaler, 200 mm. svinghjul, vandindsprøjtning, bygget af prof. i gøteborg
har 180-200+ HK.

pris.
30.000.

26452162
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
nøj hvor ville jeg gerne have den motor (ved bare ikke om der er plads)

detsvære kan jeg ikke lige skaffe 30.000

hmm man kan jo altid røven en bank (man kommer ind og så siger man giv mig 30.000)
(permalink) vwmartin Member
Skrev for 20 years siden | | | |
prisen kan måske pruttes lidt ned.*S* 8O

og den kan være i en t1. men har før siddet i en buggy :twisted:
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har du ikke nogle billeder af motoren
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja men jeg kan højest skaffe ca 12.000 og det ville jo nærmest være at røve penge fra dig (hvis ellers motoren er pæn og velspindende)

Ville faktisk også gerne se nogle billeder af den

Jeg kører også buggy men jeg synes at der ikke er så meget plads til en størere motor (lidt mere fylder den jo nok) ved ikke jeg har aligevel ikke pengene.

min motor er indtil videre en standart 1600 (og det trækker da ellers meget godt selvom at der sikkert ikke er mere end 30 vilde heste der omme bag)

desuden så ville det nok være smart med en kraftigere gearkasse til en sådan kraftig motor
(permalink) SHP Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Her er et par billeder...
-------------------------------------------
Mvh Søren. Tlf 50 312 312
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Siger du at den er vandkølet? er der nogen mulighed for at få den op til Færøerne? Hvor langt ned med priden vil du gå?
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
uhhh
nå dette er tidligere erik t (blev tvunget til at oprette en konto)
det ser godt ud
vandindsprøjtning? hvad er det?

og hvor ender udstødningen hende..
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hey erik....
vandindsprøjtning........!!!
det er noget ekstre lir som kan monters på turbo motore.....
kort fortalt.....:
små vand dysser der sidder i manifoldet og sprøjter vand ind i passende mængde i forhold til motoren`s yde evne......
det er noget med at vand indenholder fler ilt-atomer pr et eller andet i forhold til luft og det er dem vi bla gerne vil have så mange ind i forbrændingen som muligt......
+ bla bla bla
og bla.......
det skulle være noget det virker rigtigt godt på turbomotore.......(har jeg læst mig til)......

udstødningen kommer ud på højre side af turbo`n....... det er meget nomalt at den gør det.....det er jo trosalt sådanne de fleste turbo`r ser ud
men hvis du ikke kender mer til turbomotore, er det nok ikke lige sådanne en fætter som du skal rode dig ud i......
der findes en del historier om vw-turbomotor der ænder kedeligt......
mvh leo-pol
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
nej nej det ved jeg godt så bare at dit afgangsrør fløg ned langs siden.
undrede mig bare hvor du havde ført Selve udstødnings røret hen. men det er også bare fordi at jeg er nysgerig.. for sku ikke råd til den motor i et godt stykke tid.

desuden så er jeg meget god til alt hvad der har med motore at gøre. (jeg kan det bare) uden at jeg ved hvor jeg har lært det.

men ok så vil jeg ikke forstyre dig mere.

har dog aldrig hørt om vandindsprøjtning. men et er sikkert det er ikke pga. de ilt atomer der er i vand at den kører hurtigere.
De er for godt bundede af hydrogenatomernes elektronegative spænding og dette kræver en elktrolyse at splitte dem ad.

det er nærmere fordi at den køler eller sådan noget.
måske fordi at det hæver kompresionen.
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det har noget at gøre med at når vandet kommer ind i forbrændingskammeret og forbrændingen sker så ændrer vandet sig til damp og det fylder jo som bekendt mere og det får motoren til at yde mere. Bliver bl.a. brugt i nogle af de motorer der sidder på de seriøse traktor trækkere
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hey igen.....
okay.... det var vist ikke lige noget med atomer at gøre..... men det lød da meget flot......!! :D
men Haardberg kunne vist bedre forklar det..... det var sku osse lidt sent da jeg skrev...."gab"
men vandet har osse så god køling at man kan opnå et højre ladetryk før tændingsbanken
mvh leo-pol
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja det er rigtigt det køler også, det fik jeg bare ikke lige med ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
den motor har 210 hk ved 0,9 bar,og 270 hk ved 1,3bar plus vandindsp. ca.fra 25 hk og op fra 0,2 bar,målt på rullefelt ,den er ikke bygget i Sverige ,men turbo systemet er det største fra GIK i Gøtteborg,den er bygget på præstegården i Hjembæk af Gejr og venner.Den er fra 1997-2000 har kørt max 2000 km ,der er ikke sparet på noget under byggeriet men der skal et andet tændingssystem til ,for at modvirke tændingsbanken. Den har kun kørt i min lilla buggy som pt stadig er tilsalg ,ps.se snart ULTRA VW der kommer en flot hvid notch back fra Kalundborg hilsen GEJR
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Gejr

[quote:fc3c06ae7e="gæst"]den motor har 210 hk ved 0,9 bar,og 270 hk ved 1,3bar plus vandindsp. hilsen GEJR[/quote:fc3c06ae7e]

Jeg kunne godt tænke mig at se kurverne fra rullefeltet har du dem :?:

Hva' med den der udstødningsmanifold, hvordan er flowet i den og hva med fleksibiliteten :?:

Anders
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Goddag mand-- økseskaft !!
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SoLow Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:8269378d4f="Frank_Andersen"]Goddag mand-- økseskaft !![/quote:8269378d4f]

Hold da op det var modent svaret Frank.. Er der noget fornuftigt du vil sige, eller handler det bare om at din endnu engang bedrevidende hjerne skulle have luft :?: :?:

Syntes at det er lidt lavt ikke at kunne skrive mere i et indlæg.. eller er det fordi du simpelthen sidder med et rullefelt bevis som beviser noget andet ???
-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det er sku godt at have dig tilbage på pinden frank :D
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hold nu kæft - med det brokken - det ligner sgu da et økseskaft- og der er jo ingen udskrift på at den kører godt og har de hk - lad os se den , så skal vi nok holde vores kæææææft - man kan da ikke bare skrive at man har en helvedes masse hk uden at ha bevis for det - så kom nu med den udskrift ........ jeg gir sgu frank helt ret - hey man jeg har en 1200 ccm med metanol karberator og plastic tændrør der er chiptunet, den har 300 hk :roll: :roll: get real :? :wink: :lol:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Floyd_Clymer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:idea: :idea: :idea:

Hhhrrrmmmm............

Hvis den der motor har 270 hk, så har min havetraktor ca. 350 hk....

Og jeg vil gerne lige nævne her at: Såfremt at den omtalte motor har de heste så må der være en eller anden som har målt den... og jeg er normalt ikke en ung mand som skal se beviser. Men jeg er i besiddelse af en mindre portion viden om tunede luftkølede vw motore.........Og Ohm's lov samt moder natur's logiske love modstrider min overbevisning om at den motor som jeg kan se på ovennævnte indlæg kan ikke producere hk. i det antal. ..... Beklager.



Og grunden til at jeg skriver dette er ikke for at "pisse nogen af" eller noget i den retning, men fordi at det hænder der er en vw interesseret som ringer til mig ang. råd om motortuning, og ærgerlig talt så gider jeg ikke at høre på at de har lige set en vw motor til salg med 270 hk for 30K.

Dt er jo ikke Disney sjov det hele vel...

Jeg ser frem til kritik..

Mvh Cliff Bak alias Floyd_Clymer
:D :D :lol:
-------------------------------------------
If you can't fix it, chrome it..
tlf. 20480388
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ARHH.
Hold nu op med alt det mundhuggeri !!!
Jeg er ikke i tvivl om at setuppet kan producere den slags kræfter. det er der da ikke noget unormalt i for såvidt. - Spørgsmålet er mere hvor, - hvordan, - og hvor længe ?
Det er jo en sugeturbo venner. de kan levere sindsygt mange kræfter hvis det blir sat rigtigt sammen. Men hestene er normalt meget "peaky". Dvs en "flad mave og så en ordentlig babs" type kurve.

Bare sådan lige til orientering lavede Graig Witstanley en 2332 T1 turbo, tilbage i 94 (godt nok kun til dragrace) der rykkede 450 hk. og trak en 8,49 sek tid i hans Fugitive.
Sidste år lavede en fjern bekendt af mig (Moggy i England ) en 1,9 WBX, næsten helt std, men med en Web turboknast, 2,1 f.i. men med en OMEX styrebox og 1 bar ladetryk. Ingen ved hvor stærk den er, men en ny std 228 mm bus kobling HOLDER IKKE !
Min gamle ven Russel Fellows har i årevis kørt med en 2,4 T4 turbo med 280 hk og 395 NM moment.
Mareianne (Scott) Delatorre (som arbejder hos Cb Perf.) lavede for nogle år siden en 2165 F.I. blowthrough Turbo til sin Baja. - 306 hk. v. 6500 omdr. Og de var der allesammen skal jeg liige skrive under på. Jeg har sjældent kørt med en dame der kunne lette forhjulene bare ved at give gas i 1. gear., og lave 2nd gear pirouetter så sandet stod 20 meter bagud fra bilen. 8O . Og hvis i lige kommer forbi Turbo Tommy, så prøv at spørge ham hvilken kulør han havde i kinderne da han kom tilbage fra en "prøvetur" i passagersædet.
What´s the point - ?
The point is, Wait & see. we´ll get a line on it :wink:
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Heh heh, på tide med lidt gang i den :P

Som Farmer siger får vi jo nok noget at se på et tidspunkt...

Som de siger over there: " you talk the talk, but can you walk the walk?"

En tid på 402m (eller en rullefeltsudskrift) siger mere end 1000 ord.
-------------------------------------------
(permalink) SoLow Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lige precis min tanke.. Lad være med at svine folk til hele tiden, lad dog tvivlen komme dem til gode !!

Jeg selv syntes også det lyder af meget, men endtil andet er bevist må man jo bare tro på det og så kræve beviser for den påstand som nu er opstået...

Det eneste jeg brokkede mig over, var bare det fantastiske korte indlæg, hvor man bare sviner, uden at kommer med en grund, eller kræve beviser ??

Martin
-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Jeg vil lige starte med at sige, jeg spurgte ikke Gejr om dit og dat for at svine ham til.......Jeg bliver "næsten" aldrig sur men er pisse nysgerrig.
Og var lidt nysgerrig for at se hvordan kurven ser ud og hvordan motoren opfører sig.
Synes Turbo er meget spændende og jeg har læst en del bøger om det, men har overhovedet ikke lavet noget selv i praktisk.

Derfor ville jeg bare spørge om man måtte se kurverne, og gejr siger jo selv han har været på feltet med den, så han må jo så ligge inde med kurverne.

Og til frank's svar:
[quote:bc6b509cd5="Frank_Andersen"]Goddag mand-- økseskaft !![/quote:bc6b509cd5]
Så kunne det jo ligeså godt være til mig han skrev det og ikke til andre, sådan læste jeg det lige første gang jeg læste det :?

Anders
(permalink) Gejr Westy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:roll:det er sku utroligt hvad man skal lægge navn til her på vwnettet
det kan godt være at, min kammerat MoThor dummede sig da han havde
min buggy på rullefelt den gang i 98 ,han fik ikke nogen udskrift dengang,
det var heller ikke et moderne rullefelt med smart udskrift,men vi var ligeglade .Den blev målt med max bar 1,3 ,og rullefeltet gik til 250 hk
motoren slog feltet helt i bund og var ved at ryge af, så de anslog den til
mindst at have 270 hk, det skal der til siges at Thor har meget erfaring
med turbo motore til BMW, han havde den gang en 325 selv ,meget ombygget, med 438 hk på baghjulene den var sindsyg vild, i dag har han
en M5 med 386 hk på rullerne, men er ved at bygge den lidt vildere kun
op til lidt over 600 hk, ja jeg skal fandeme ikke med ud og køre ,for Thor
køre godt meget men fandeme meget hurtig.
Sad en gang ved siden af ,da Thor lige skulle afprøve min motor, jeg var
ligbleg bag efter troede jeg skulle dø,har aldrig kørt så vildt siden.
Men den dag da Thor skulle hjem fra rullefeltet, røg buggyen både på
baghjul ,og trak konstant spind så han var ved at ryge i gryften, så jeg fik ikke lov at køre i bilen før ladetrykket var skruet ned ,og gaskablet
var slækket lidt,men det var også rigeligt vildt til mig.
Så jeg vil lige sige at når Thor bygger motor bliver de altid sindsyge som
ham,min ex motor ingen undtagelse.
Manifolden er en prototype der ikke er god, der skal også en anden tænding på , mod tændingsbanken.
Det skal lige siges at kobling og trykfod,er fra Dalhems og godkendt op til
150 hk, fra min tidligere motor, den kunne ikke holde motoren, så Cliff
enten er der nogle kæmpe store 140 hk i den motor, eller jeg skulle ha`
byttet den kobling som må være defekt, men det ved du nok alt om.
Og IB de der plastik tændrør du taler om ,kan du sende 4 stk til mig pr.
efter krav. tak.
Anders MIB desvære ingen udskrift det var også dumt gjort ,set i bagspejlet ,og den manifold er ikke perfekt ,der skal nok laves lidt om.
Håber motoren får et godt og sjovt liv frem over uden alle de her smarte
kommentare.

Cliff Bak vil du lige ringe til mig for vi har vist et økonomisk mellemværende tak.
-------------------------------------------
ejer af 1964 hvid Notch Back,står hos farmer. Buggy nørd fra 1987 til 2005.Har ejet en Samba bus.

Reply »

You must log in to post.