Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problemer med startermotoren

Tags:
No tags yet.

(permalink) Milton Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så ville boblen ikke starte her til morgen. Hvad ligner det - verdens mest pålidelige bil :)

Når nøglen drejes sker der ingenting, absolut ingenting.
Der er strøm på batteriet og jeg har prøvet med startkabler fra en bil med motoren kørende. Bilen kan godt startes ved at blive løbet igang, men kan altså ikke startes via nøglen/startermotoren.

Hvad er den mest sandsynlige fejl - Er det startermotoren der er frosset fast ? Skal den i såfald bare tøes op og hvad skal jeg gøre for at undgå at sker igen :?: :?:
-------------------------------------------
Vh. Allan
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det lyder som det problem som jeg havde heroppe sidste år. Det er nok dit startrelæ der er problemet. Tricker den overhovedet eller sker der intet overhovedet?
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er nok en løs forbindelse i dit 30 år gamle lednings net, det er sgu også for dårligt - det ville aldrig ske på en ny toyota, og det sker måske igen- hvis du ikke laver det, også selvom du også køber en ny starter...
Det er charmen ved gamle biler og kællinger - med tiden er det ikke sikkert de tænder hver gang :P :P :P
der skal nulres lidt engang imellem :lol: :idea: forskellen på bilen og kællingen er ,at bilen siger aldrig nej tak - heller ikke hvis du er morgengrim og lugter af øl og har en gammel beskidt kedeldragt på der trænger til et olie skift - så bare kom igang :wink:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Milton Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja vejret her i DK begynder at ligne en finsk vinter, Skide koldt :!: dog uden sne her på Sjælland.

Jeg synes ikke at det klikkede da jeg drejede nøglen, så det kan da godt være relæet. Jeg kørte i bilen i fredags kan relæet bare sådan gå i stykker ? Sidder relæet under instrument brættet oder ?
-------------------------------------------
Vh. Allan
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
er der overhovedet lys i dine to små lamper i dit spedometer når du sætter tænding på??? det er ikke alle vw'er der har et starter relæ, og hvis den har sidder de sjældent samme sted - så på med kedel dragten , ud og ryk lidt i starteren og ledningerne , hvis den hænger så prøv at gi den et svagt gok med en lille hammer, prøv evt at rens dine batteri poler, gi bilen lidt vedligehold - den fortjener det, ellers så brokker den sig :D
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Da jeg sidste år havde problemet, trikkede den heller ikke. Jeg havde lys i speedometeret.

Jeg prøvede også den med at slå lidt let på relæet, men det virkede ikke det helt store. Det var først da jeg satte gang i radioen samt fuld lys på, at relæet virkede igen.

Teorien skulle være at der skal være trækkes strøm fra relæet for at det klikker som det skal.

Jeg køre idag stadigvæk med samme relæ som dengang, og der er næsten aldrig nogen problemer. De få gange der er problemer tænder jeg blot lyset og så køre vi igen.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Milton Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Yow Bornholmer jeg passer og plejer sku' bilen så meget at konen næsten synes at det er for meget Det er bare rigtig dårlig timing når bilen ikke vil starte mandag morgen, når den er fuld af unger og andet grej til børnehaven og man er på vej til arbejde :twisted:

Anyway Når jeg kommer hjem vil jeg køre bilen ind i garagen lyfte bagenden og lirke lift på selve starteren finde relæet og "nulre" det kærligt. I øvrigt er bilen en 1303 fra 1973 en rigtig fed bil synes jeg og jeg har snart haft den i 5år så jeg er ved at kende den :lol:

Jeg takker for hjælpen og trækker i arbejdstøjet 8)
-------------------------------------------
Vh. Allan
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Mit relæ sidder under bagsædet:) Det er dog en 1300 så der kan godt være forskel:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Måske er bøsningen til starteren gået sig en tur.. Det er en lille bøsning som sidder i gearkassen. Men prøv evt. at teste lidt med en skruetrækker. Du kan jo kortslutte starteren ved at sætte en skruetrækker over signal og + polen. (Husk at bilen ikke skal stå i gear) ;)
Hvis den så kører så er det nok forbindelsen op til tændingen som er defekt.
Sæt igang og lad os høre hvad problemet var.

/Kasper
(permalink) Milton Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ok hjemme fra arbejde og ude og se på bilen 8)

Når nøglen drejes høres ingen kliklyde => (muligvis) defekt relæ

Jeg har kigget under bagsædet og fundet en lille relæ (2x2x4cm) med 4 tilslutninger og et noget større (8x6x4 cm) med en del tilslutninger heriblandt nogle tykke (mange amps!) ledninger.

Er det korrekt at starter relæet må være det store relæ ?

Jeg mangler stadigvæk at få bilen op på et par bukke og banke lidt på selve startermotoren.

To be continued...........
-------------------------------------------
Vh. Allan
(permalink) Milton Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Yes :D

Satte en varmeblæser ind i bilen med retning mod relæerne under bagsædet, ventede 30 minutter og vupti - BRUM BRUM

Tilbage er så bare at undgå at problemet genopstår :( Nogen foreslag ? udover at skifte relæet ud.

Takker for mange gode svar.

VWNETTET er det bedste sted på nettet :lol:
-------------------------------------------
Vh. Allan
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er det rigtige relæ. Den eneste måde som du løser det på, er ved at sætte et nyt relæ i. Det er i hvert det jeg selv regner med.
-------------------------------------------
Michael

Reply

You must log in to post.