Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1600 AS motor - flere HK ønskes -

Tags:
No tags yet.

(permalink) arne_dolleris Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hejsa

Jeg har en Buggy med en 1600 AS motor men kunne godt tænke mig at der bliver lidt mere RIV i den.

Jeg har 2 x 40 mm dobbelt Weber kabs. til den og jeg tænker lidt på nogen andre toppe til 1800 ccm og evt noget andet knast og evt hvilke skal der ligge i for jeg får det optimale ud af det.

Har du et godt forslag til hvad jeg gør???????


Er der nogen som kan give mig nogen forslg til hvad jeg gør og kan gøre men også for nogen overkommelige priser.

mvh

Arne
(permalink) arne_dolleris Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:86cb2094ab="arne_dolleris"]Hejsa

Jeg har en Buggy med en 1600 AS motor men kunne godt tænke mig at der bliver lidt mere RIV i den.

Jeg har 2 x 40 mm dobbelt Weber kabs. til den og jeg tænker lidt på nogen andre toppe til 1800 ccm og evt noget andet knast og evt hvilke skal der ligge i for jeg får det optimale ud af det.

Har du et godt forslag til hvad jeg gør???????


Er der nogen som kan give mig nogen forslg til hvad jeg gør og kan gøre men også for nogen overkommelige priser.

mvh

Arne[/quote:86cb2094ab]

:mrgreen:
(permalink) vwbuggy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:f576714eb7="arne_dolleris"][quote:f576714eb7="arne_dolleris"]Hejsa

Jeg har en Buggy med en 1600 AS motor men kunne godt tænke mig at der bliver lidt mere RIV i den.

Jeg har 2 x 40 mm dobbelt Weber kabs. til den og jeg tænker lidt på nogen andre toppe til 1800 ccm og evt noget andet knast og evt hvilke skal der ligge i for jeg får det optimale ud af det.

Har du et godt forslag til hvad jeg gør???????


Er der nogen som kan give mig nogen forslg til hvad jeg gør og kan gøre men også for nogen overkommelige priser.



Hejsa

Glæder mig også til at hører nogen svar - jeg er i selv samme situation

mvh

buggy - kører :roll:
mvh

Arne[/quote:f576714eb7]

:mrgreen:[/quote:f576714eb7]
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du har nok bidt mærke i at der ikke er nogen der har svaret. Det er nok fordi du slutter dit indlæg af med at sige at det skal være til en overkommelig pris.
99% af de AS motorer der findes slidt op. Jeg ved godt den kører sikkert udmærket. Men hvis du skiller den ad og måler efter så vil du se at alt er opslidt. det er ikke engang sikkert du behøver at måle. Det kan ofte ses med det blotte øje. Det eneste du måske kan bruge er krumtappen. Hvis motoren ikke har været kørt tør for olie, plejer de ikke at fejle noget. Alt andet skal enten renoveres eller udskiftes.
Hvis du så vil tune kommer du uvægerligt til at køre flere omdrejninger og det egner krumtappen sig ikke til. Krumtappen er lavet af det bedste stål du kan tænke dig, men den flexer, faktisk fordi stempler og plejlstænger hele tiden prøver at rykke den ud af den bane. Over 5500 går ikke med std. krumtap.
Der skal kontravægte på. Enten ved at købe en org. hvor et seriøst firma har svejset kontravægte på eller købe en hos et seriøst firma der får dem fremstillet med kontravægte. Der findes billige udgaver på markedet af støbejern, glem dem.
Du får også brug for en ny blok, for den gamle er sikkert hamret i stykker i hovedlejehullerne.
Ventiler, styr, fjedre, dimser, småting og maskinarbejde, osv-osv.
Nu har du karburatorerne. Hvis de dur så sæt 15000 kr. af og regn med 25000. Så bliver du ikke forskrækket når du tæller sammen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:29b54617f2="Frank_Andersen"]Du har nok bidt mærke i at der ikke er nogen der har svaret. Det er nok fordi du slutter dit indlæg af med at sige at det skal være til en overkommelig pris.
99% af de AS motorer der findes slidt op. Jeg ved godt den kører sikkert udmærket. Men hvis du skiller den ad og måler efter så vil du se at alt er opslidt. det er ikke engang sikkert du behøver at måle. Det kan ofte ses med det blotte øje. Det eneste du måske kan bruge er krumtappen. Hvis motoren ikke har været kørt tør for olie, plejer de ikke at fejle noget. Alt andet skal enten renoveres eller udskiftes.
Hvis du så vil tune kommer du uvægerligt til at køre flere omdrejninger og det egner krumtappen sig ikke til. Krumtappen er lavet af det bedste stål du kan tænke dig, men den flexer, faktisk fordi stempler og plejlstænger hele tiden prøver at rykke den ud af den bane. Over 5500 går ikke med std. krumtap.
Der skal kontravægte på. Enten ved at købe en org. hvor et seriøst firma har svejset kontravægte på eller købe en hos et seriøst firma der får dem fremstillet med kontravægte. Der findes billige udgaver på markedet af støbejern, glem dem.
Du får også brug for en ny blok, for den gamle er sikkert hamret i stykker i hovedlejehullerne.
Ventiler, styr, fjedre, dimser, småting og maskinarbejde, osv-osv.
Nu har du karburatorerne. Hvis de dur så sæt 15000 kr. af og regn med 25000. Så bliver du ikke forskrækket når du tæller sammen.[/quote:29b54617f2]


Jep.. kan kun skrive under på at det virkelig løber op..... dog var det min min krumtap der var død (skulle i hvert fald slibes) - men min blok var derimod rigtig fin (AS motor! - skulle ikke flugtbores - holder std. mål, og ingen revner el. lign.)

Mit projekt er kommet til at koste 3-4 gange så meget som det var tiltænkt.. men så bliver det også rigtigt første gang!

ps. Bare rolig Frank jeg har fulgt dit råd og er ved at købe ny vippearmsaksler med boltede ender, og chromemoly stødstænger osv. osv. osv......................... det er faneme dyrt!!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) arne_dolleris Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:1cecf1ef1e="Rasser"][quote:1cecf1ef1e="Frank_Andersen"]Du har nok bidt mærke i at der ikke er nogen der har svaret. Det er nok fordi du slutter dit indlæg af med at sige at det skal være til en overkommelig pris.
99% af de AS motorer der findes slidt op. Jeg ved godt den kører sikkert udmærket. Men hvis du skiller den ad og måler efter så vil du se at alt er opslidt. det er ikke engang sikkert du behøver at måle. Det kan ofte ses med det blotte øje. Det eneste du måske kan bruge er krumtappen. Hvis motoren ikke har været kørt tør for olie, plejer de ikke at fejle noget. Alt andet skal enten renoveres eller udskiftes.
Hvis du så vil tune kommer du uvægerligt til at køre flere omdrejninger og det egner krumtappen sig ikke til. Krumtappen er lavet af det bedste stål du kan tænke dig, men den flexer, faktisk fordi stempler og plejlstænger hele tiden prøver at rykke den ud af den bane. Over 5500 går ikke med std. krumtap.
Der skal kontravægte på. Enten ved at købe en org. hvor et seriøst firma har svejset kontravægte på eller købe en hos et seriøst firma der får dem fremstillet med kontravægte. Der findes billige udgaver på markedet af støbejern, glem dem.
Du får også brug for en ny blok, for den gamle er sikkert hamret i stykker i hovedlejehullerne.
Ventiler, styr, fjedre, dimser, småting og maskinarbejde, osv-osv.
Nu har du karburatorerne. Hvis de dur så sæt 15000 kr. af og regn med 25000. Så bliver du ikke forskrækket når du tæller sammen.[/quote:1cecf1ef1e]


Jep.. kan kun skrive under på at det virkelig løber op..... dog var det min min krumtap der var død (skulle i hvert fald slibes) - men min blok var derimod rigtig fin (AS motor! - skulle ikke flugtbores - holder std. mål, og ingen revner el. lign.)

Mit projekt er kommet til at koste 3-4 gange så meget som det var tiltænkt.. men så bliver det også rigtigt første gang!

ps. Bare rolig Frank jeg har fulgt dit råd og er ved at købe ny vippearmsaksler med boltede ender, og chromemoly stødstænger osv. osv. osv......................... det er faneme dyrt!![/quote:1cecf1ef1e]


JA ja - men lidt kan man da altid spendere

hvad foreslås der omkring knast - topstykker m.v.?????????
(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Glem det, det er ikke billigt at tune, ny knast - så skal blok åbnes - så er du der hvor Frank snakker om - når du måler er det nok kun krumtap der er noget værd, så se det i øjnene, find en god blok og start forfra med nye/gode stumper og lav et budget på ca. 15 kg og håb på at det holder, hvis du ikke er villig til det, så find en der er lavet, men det bliver ca. samme pris, jeg er selv igang med en 1600, pt står den mig i ca. 5 kg, og ifølge Farmer SKAL jeg regne med ca. 10 kg mere udfra det opsæt jeg vil frem til, mit opsæt er beskedne 85 hk ved 5000 omdr. og ca. 130 NM, sååå glem det hvis det skal være "billigt" :D :D

Reply

You must log in to post.