Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Solex karburator

Tags:
No tags yet.

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Kan man få en ny eller en renoveret Solex 30 pict 2 i dk ?

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
ja, alle der sælger nye reservedele til luftkølede har dem (nye)

(det er dog en af de mest simple karburatorer, hvad kan der dog være gået i stykker på den..?)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det ved jeg ikke men det er det eneste jeg ikke har skiftet på min motor efter renovering så jeg tror det er den er kaput, da jeg syntes at motoren har den samme ujævne gang som før renovering(karb har fået skiftet div pakninger osv.).

Det er en F motor bygget som 1600 med type 3 1500 topstykker, og 009 fordeler, og problemet er at den går ujævnt både i tomgang og også ved omdrejninger.
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Rolf Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:45c0c1e147="TeddyC"]Det er en F motor bygget som 1600 med type 3 1500 topstykker, og 009 fordeler, og problemet er at den går ujævnt både i tomgang og også ved omdrejninger.[/quote:45c0c1e147]

Det kunne jo være at problemet med din motor er din 009 strømfordeler. Prøv at skifte den med en orginal strømfordeler som lige tjekkets for OK af platiner, rotor etc.
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg kan heller ikke se problemet. Og købe en af de uoriginale der findes, løser ihvertfald ikke noget.
Rens den du har, sæt nye membraner i og hvis du har bygget motoren om til 1600, skal du nok have en lidt større hoveddyse i. 135 vil jeg tro. Den har 125 nu ikke ?
Og som Rolf siger en originale strømfordeler til F motoren.
Sådan en karburator skal jo have ligget på havets bund for at den fejler noget livstruende.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nå ja, der var jeg lidt hurtig. Jeg har købt en ny i mandags, men den virker meget bedre end den gamle. Den gamle var renset og med nye pakninger og membraner, men var stadig umulig at justere på.
Så nu skal jeg bare have lavet lidt mere på bilen så jeg kan komme ud at prøvekører,for at tjekke motoren ordentligt.

Tak for hjælpen TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis

Reply

You must log in to post.