Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1500 Blæservinge

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der nogen der kan måle hvor høj/bred en 1500 blæservinge er?

Eller skulle der mon sidde et klogt menneske der vidste om den

passede i et 30hk blæserhus? Hvis ja så er jeg interesseret i

at købe sådan en sjover.
-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Den er ikke anderledes end de andre fra samme årgang.
Den kan godt bruges i et 30HK blæserhus.
Hvis du skal noget, så skal du bruge blæseren fra 1302-03 eller 1300-1600 fra 71- om du vil. Den kan også bruges hvis man lige kloger lidt.
Det du måske tænker på er at 1500 motoren på nogle tidlige modeller kørte med en større krumtapremskive.
Kør med det nyeste VW kom frem til.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der ikke flere vinger i en 1500? det må da give mere luft?
-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Læs mit svar igen
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) t.r.larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
en blæser fra en 1500 årg. 70 (med oliekøler inde i blæserhuset) er smallere end en fra en nyere årg. 1300/1600 med oliekøler udenpå huset. diameteren og den fulde bredde (69 mm) er den samme men bredden på flapperne er forskellig, den gamle 1500 er 29 mm og den nye 1300/1600 er 34 mm målene på en 30 hk blæser kender jeg ikke. de andre er jeg sikker på da jeg har målt dem her til aften, da jeg var igang prøvede jeg også at sætte blæseren fra 1300/1600 i 1500 skjoldet og den kunne ikke være der i bredden.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Efter at have tænkt over kommer jeg i tanke om at jeg på mine 2,0 og 2,4L type4 motorer kørte med den brede blæser i 30HK blæserhus.
Vi brugte 4 korte bøsninger og lagde dem under de 4 6mm. bolte der holder pladen i enden af dynamoen. Altså dynamoen blev flyttet 3-4mm længere bagud sammen med pladen. Så tætnede vi med en stor O-ring.
Det gjorde jo ikke noget at vi flyttede dynamoen for vi lavede jo bare remskiverne så de passede igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 20 years siden | | | |
En 30hk blæser er også 29mm har lige målt en,men så er spørgsmålet
flere vinger er der ikke=mere luft? Synes da det er det mest logiske.
-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ikke nødvendigvis Peter.
Nogen af de gamle racergutter hev hveranden lamell ud, for at få den til at køle bedre. Men det var jo ved meget høje omdr. jeg skal lige prøve at se om jeg kan finde noget materiale om det.
Men umiddelbart vil jeg sige at du skal bruge den fra en 13/1500 på din. ikke mere. For overkøling er næsten lissåslemt som det modsatte.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ok giv endelig lyd når du ved noget!
Det virker jo dejligt nemt hvis man bare kan sætte en
anden blæser i og så få lidt mere blæs på.
Hey kan du forresten ikke lige sende dit tlfnr til mig?
jeg fik øl i min telefon i fredags så har ikke nogen numre nu
40356342
-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk

Reply

You must log in to post.